fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
לרט
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC

אלפינסטארס ווסט טק אייר – הדור הבא של מיגון רוכבים

אלפינסטארס ווסט טק אייר – הדור הבא של מיגון רוכבים

גיא בן ברק   צילום: אסף רחמים

ענק ביגוד האופנועים אלפינסטארס מציג היום בישראל דור חדש של מיגון לרוכבים באמצעות כריות אוויר המובנות לווסט "טק אייר" מתוחכם ונייד המתחבר למעיל או חליפה, במקרה של תאונה הכריות מתנפחות במספר אזורים ומגנות על פלג הגוף העליון, מונעות פציעות קריטיות לאברים פנימיים, מהסוג המביא במקרים רבים למוות של רוכבים. הווסט הכולל את מערכת הכריות, בלוני הגז, מחשב הפיקוד וארבעה חיישני ההפעלה, פורץ דרך בתחום בטיחות רוכבי הדו גלגלי, עשוי חומרים מעולים המבטיחים עמידות, ובזכות נידותו בין מעילים לחליפות מירוצים גם בתחום השיווק, הוצג היום באירוע מושקע לעיתונאים שערך יבואן אלפינסטאס לישראל אבזריון במלון הילטון בתל אביב.

אי אפשר בלי מילה טובה לאבזריון, לצוות בהובלת שמוליק ישעיה מנהל אבזריון ואלונה פרידמן מנהלת השיווק, על אירוע ברמה בינלאומית גבוהה, התזמון כמה שבועות לפני תערוכת מילאנו הגדולה מביא אותי כמי שחווה עשר תערוכות מילאנו להעיד כי האירוע של אבזריון היום עולה על רוב האירועים שם… בכך שדרוג משמעותי לשוק הדו גלגלי בישראל, לא טריוויאלי ופרגון ענק מגיע מכול העיתונאים שהיו שם והיו הרבה, כמו גם דמויות מובילות בענף.

אנשי אלפינסטארס מאיטליה בהובלת קצין העיתונות גורדון עשו כבוד לשמוליק ולאבזריון ובכלל לשוק הישראלי הלא ממש משמעותי בכמויות יחסית למה שהם רגילים, די לראות את רוכבי המוטו גיפי של אלפינסטארס, דוביציאוזו או ויניאלס, בסופרבייק האלוף ג'וני ריי ובשטח תותח הסופרקרוס אלי תומאש, כדי להבין באיזו חברה מדובר, ועדיין הם פרסו לנו הפריפריה במקצועיות עילאית את הדור החדש של המיגון. בראיון אישי שאני עורך עם גורדון הוא מספר כי ווסט טק אייר יוצא לשווקים לאחר שנים של מחקר, פיתוח וניסויים, ויתרונו על כול מיגון באמצעות כריות אוויר עד היום עומד במספר תחומים חשובים: 1. טק אייר מגיב ומתנפח בתוך 25 אלפיות השנייה מקבלת אות מהמחשב מוזן החיישנים – כאשר אלפינסטארס מתחייבים כי הכריות יתנפחו כבר במכה בודדת ראשונה, נניח עם פגיעת האופנוע ברכב בניצב יספיק הווסט להתנפח עוד בטרם יפגע גוף הרוכב במכונית עצמה… זאת בניגוד למוצרים מתחרים עד היום שמתחייבים להתנפחות רק עם מה שמכונה "המכה השנייה", כלומר נזקקים לשתי מכות לפחות כדי ל"הבין" שבכלל הייתה תאונה, ובכך עלול להיווצר זמן קריטי ללא הגנה של הכריות במצב מנופח. הווסט של אלפינסטארס משיג את הרגישות המדהימה שלו בזכות שימוש בשלושה מדי תאוצה וג'ירוסקופ בודד, אך עדיין המערכת חפה כמעט לגמרי מניפוחי שווא, ובניסויים הוכח כי גם במקרה והמעיל מתנפח בזמן רכיבה אין לכך השפעה על שליטת הרוכב באופנוע; 2. Compatible, כלומר בר התאמה למעילים שונים או חליפות מירוצים, הווסט אינו מקובע למעיל מסוים כפי שקורה בכריות אוויר של יצרנים אחרים – אלא ניתן להעברה מהמעיל לחליפת עור מלאה וחוזר חלילה… בכך חיסכון ניכר בכסף ואפשרות לרכב עם האופנוע למסלול ובחזרה הביתה ולזכות בהגנה מלאה לכול אורך הרכיבה כביש או מסלול.

חשוב לקבל הדרכה כיצד להעביר את הווסט בין מעילים או בין חליפה למעיל, כמה ניסיונות ומתרשמים כי החיבור של הווסט למעיל עצמו קל מאוד, וחשוב לוודא כי המעיל תמיד רכוס לפני רכיבה מאחר ודריכת המערכת מתבצעת באמצעות מגנטים ברוכסן. כאשר החיבור תקין נדלקות נורות יעודיות בשרוול המעיל, ובמידה ולא, נדלק חיווי תקלה, זה גם חיוני וגם נראה מדליק היי טקי. בשלב זה חשוב לציין כי לטק אייר שני מצבי פעולה – רייס ורואד – וזאת מאחר ואופי הפעולה בין מסלול מירוצים לכביש ציבורי מבחינות רבות ובראשן מהירות מחייב הבדלה; המעבר בין שני המצבים נעשה באמצעות חיבור למחשב ועדכון תכנה קצר, שוב הדרכה אצל שמוליק תפתור את כול הבעיות שמילים כאן מתקשות לסדר.

  1. הווסט טק אייר בהיותו בתוך המעיל מספק הגנה גם במצב עמידה, וזאת בניגוד למערכות מתחרות שפעולתן תלויה בתנועה של האופנוע. בכך מספקת טק אייר הגנה גם כאשר עומדים ברמזור וחלילה חוטפים פגיעת מכונית מאחור, לצערנו סיטואציה נפוצה למדי גם בישראל.

יתרונות נוספים של ווסט טק אייר – אחריות ושירות מלאים, כולל תחזוקה ותיקון של הווסט כאן בישראל באבזריון וזאת לאחר שצוות אבזריון בראשות שמוליק שעיה הבעלים עבר הדרכה במפעל באיטליה, וזאת בניגוד לכול מדינה אחרת בעולם המחויבת לשלוח את הווסט למפעל. כאן יש לציין כי במידה והופעלו כריות האוויר במצב "רייס" חייבים להביא את הווסט לבדיקה והחלפה באבזריון כבר לאחר אירוע בודד, בעוד שבמצב "כביש" ניתן להפעיל פעמיים בטרם נדרשת בדיקה באבזריון.

מחירו של הווסט טק אייר אינו זול, כ-4,500 שקל וזאת בתוספת למחיר המעיל או החליפה, אולם הקלישאה "לבטיחות אין מחיר" נכונה במקרה זה עשרת מונים, ממש כמו קסדה האביזר החדש הזה של אלפינסטארס הוא מציל חיים ממש.

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל