fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC

אמ.וי אגוסטה מעדכנת את הטוריזמו ולוצ'ה

אמ.וי אגוסטה מעדכנת את הטוריזמו ולוצ'ה

אסף לביא

צילום: יצרן

המותג האיטלקי מזוהה מאז היווסדו עם ביצועים בלתי מתפשרים בכביש ובמרוצים עם ניצחונות והישגים רבים, אבל לפני עשור, בתערוכת EICMA מילאנו 2011, הציגה החברה קונספט זקוף-כידון שענה אז לשם Tricruiser והיה עם מנוע הטריפל בנפח 675 סמ"ק הטרי, הטריקרוזר התפתח ל-Turismo Veloce 800 שהוצג שנתיים לאחר מכן באותה התערוכה בשנת 2013, מאז הטוריזמו ולוצ'ה לא עבר שינויים דרמטיים, המנוע התעדכן והתכוונן לשימוש התיורי הרגוע יותר, הוצגה גרסת ה-Lusso המאובזרת, אחריה גם גרסת RC מאובזרת יותר והשינוי העדכני ביותר היה תוספת מנגנון הקלאץ' האוטומטי SCS (ר"ת Smart Cluth System) ושינוי שם גרסת הבסיס לטוריזמו ולוצ'ה רוסו.

כעת ל-2021 אמ.וי 'נאלצת' לעדכן את הטוריזמו לעמידה בתקן האירו5, כפי שעשתה עם שאר הדגמים שלה. בעזרת לועות יניקה חדשים, מובילי ומרימי שסתומים חדשים, מזרקים חדשים, מערכת פליטה מעודכנת ושינויים ביחסי ההעברה בגיר מנוע הטריפל 800 שומר את אותם נתוני הספק מירביים עם 110 כ"ס ב-10,150 סל"ד ו-8.2 קג"מ ב-7,100 סל"ד ומציג שיפור של כ-12% במומנט בסל"ד ביניים.

כמו במקרה של הסופרוולוצ'ה 800, גם הטוריזמו מקבל ECU וקוויקשיפטר חדשים שמשפרים ומחדדים את תגובות המנוע ותיבת ההילוכים, חיישן מדידת אינרציה שש-צירי (IMU) חדש של e-Novia ומערכת ABS חדשה של קונטיננטל. בנוסף, הטוריזמו ולוצ'ה מקבל ל-2021 צג TFT חדש בגודל 5.5″ ששומר את התכונות של הקודם, עם קישורית בלוטוס לסלולרי, אבל משפר בתחומים רבים – כולל נראות ושימושיות – ויכול כעת להציג נתוני רכיבה בעזרת חיישן GPS מובנה, לבצע שיקוף של הניווט מהסלולרי ועוד. דגמי הלוסו, לוסו SCS והלוסו RC SCS מקבלים גם מערכת נגד גניבה המאתרת את האופנוע בחיבור לוויני.

הבולם האחורי מקבל הגדרות חדשות, בעוד בדגמי הלוסו מותקנת מערכת מתלים סמי-אקטיביים שגם כן קיבלה הגדרות חדשות להגברת הנוחות ברכיבה. בנוסף, גובה המושב בכל גרסאות הטוריזמו ולוצ'ה ירד בכ-20 מ"מ וכדי לא לגרוע מהנוחות אמ.וי אגוסטה משתמשת בספוג חדש ודחוס יותר למושב. המשקף המתכוונן גבוה ורחב יותר וממוקם מחדש כדי להתאים לתנוחת הרכיבה החדשה.

נכון להיום הטוריזמו ולוצ'ה הוא האופנוע היחיד במגוון של אמ.וי אגוסטה שמקבל את המילה "תיור" בכותרת שלו, מי שקרא את הראיון עם מנכ"ל אמ.וי אגוסטה שפורסם כאן במוטו יודע שזה זמני והמותג האיטלקי האקזוטי שואף להתרחב ולהציע יותר דגמי ספורט-תיור ואדוונצ'ר לצד דגמי הקצה המצליחים. כשהקרוב מביניהם יהיה האלפנט החדש ואחריו דגם ספורט תיור בכיר יותר מהטוזירמו עם מנוע טריפל בנפח 950 סמ"ק.

עוד בנושא:
אמ.וי אגוסטה: דגמי סופרוולוצ'ה 800 חדשים ל-2021
מבחן בכורה: MV Agusta סופרוולוצ'ה 800
מבחן בכורה: MV אגוסטה Rush 1000
מוטו פוגש | טימור סרדרוב מנכ"ל MV אגוסטה

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל