fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר

הונדה מחדשת את הסימן הרשום על השם 'טרנסאלפ'

הונדה מחדשת את הסימן הרשום על השם 'טרנסאלפ'

אסף לביא

צילום: יצרן

שמועות בדבר פיתוחו של טרנסאלפ חדש או דגם בשם אחר שיתברג בין ה-CB500X והאפריקה טווין ולצידו של ה-NC750X מלוות אותנו כבר מספר שנים, חלק מהפעמים התייחסנו אליו כאפריקה טווין 850, בפעמים אחרות כ-NC750X חדש ולעיתים גם כהתגלמות חדשה של הטרנסאלפ, אך בינתיים – למרות הציפייה – התאכזבנו לגלות שהוא לא נוכח בהשקות של היצרנית.

הקטגוריה הבינונית של האדוונצ'רים מוטי-השטח מתרחבת וטופסת חלק גדול במכירות, עם צמד ה-790 אדוונ'צר של KTM (גדלו השנה ל-890), הטנרה 700 של ימאהה שגורף הצלחה מרשימה, הטוארג 660 שאפריליה צפויה לחשוף השנה, הבנלי TRK800 שגם עתיד להיחשף באופן רשמי השנה, הטייגר 900 של טריומף, דגמי ה-F850GS של BMW ואפילו לסוזוקי יש סוג-של-נציגות עם הווי-סטרום 650 הוותיק והטוב. יצרנים בודדים לא מצטרפים לחגיגה, ביניהם נמצאת גם הונדה, שבאופן לא מפתיע מתעכבת להצטרף למועדון, שומרת את הקלפים קרוב לחזה ולא חושפת אפילו אם יש לה עניין לטבול את רגליה בקטגוריה.

נזכיר שגם האפריקה טווין איחר להגיע, ויצא לשוק כמעט עשור אחרי שיצרנים אחרי כבר הציגו אדוונצ'ר גדול עם יכולת שטח מספקת או לפחות גלגלים שפיצים, בעוד הונדה עדיין הריצה את הוואראדרו הוותיק שהיה מכונת כביש מובהקת, שאחריו ניסתה לתקוף את הקטגוריה עם מנוע ה-V4 העוצמתי של ה-VFR1200X קרוסטורר – שאפילו הוא נמכר לצד גרסה קטנה יותר בעלת ייעוד דומה, ה-VFR800X קרוסראנר.

עד היום הונדה מסתפקת ב-NC750X בתור הנציג שלה לקטגוריה, אותו היא גם שדרגה השנה, למרות שזה לא מציע יכולת שטח המסוגלת להתחרות בכלים שהזכרנו, הוא תוקף את הסוגיה מכיוון אחר, כיוון יעיל, נוח, פשוט לתפעול ונשלט, ואם מישהו רוצה מעט יותר יכולת שטח הוא יכול לפנות ל-X-ADV 750 המבוסס על אותה הפלטפורמה או לגדול בנפח לכיוון האפריקה טווין 1100, אך החור במגוון כל כך בולט שבלתי נמנע לדבר על כלי שאמור למלא אותו.

בפני הונדה עומדות מספר אפשרויות, הראשונה והברורה מאליו תהיה שדרוג של הפלטפורמה הקיימת של ה-NC750X עם מכלולי קצה איכותיים וגיאומטריה שתאפשר להוציא ממנו ביצועים מספקים בשטח, השנייה ואולי הפחות סבירה, היא הגדלת הפלטפורמה של ה-CB500X, משהו שראינו לאחרונה כשאחד מהיצרנים במזרח לקח את פלטפורמת ה-KE500 של לונסין – שהיא למעשה הגרסה הישנה של ה-CB500 – והגדיל אותה לנפח של 750 סמ"ק, האפשרות השלישית היא יצירת מנוע חדש לחלוטין, כנראה על בסיס הטווין המקבילי של האפריקה טווין, עם הספק סביב ה-75 כ"ס. כל אחת מהאפשרויות תהיה חייבת להיות מגובה במכלולי שלדה איכותיים, עם מהלך מתלים ארוך, גלגל 19″ או 21″ מקדימה, גלגלי שפיצים ורצוי גם במשקל כמה שיותר קרוב לרף ה-200 ק"ג.

בדרך כלל, חידוש רישום של סימן מסחרי לא מהווה בסיס המצדיק התייחסות או ידיעה, אבל במקרה של הונדה, האדוונצ'ר הבינוני שלה – הצעד הקטן הזה יכול להצביע על העתיד הקרוב. את זה נדע, ככל הנראה, רק כשהונדה תרצה.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

2 תגובות ל הונדה מחדשת את הסימן הרשום על השם 'טרנסאלפ'

  1. במקום עוד אופנוע מטופש של 200 ק"ג שיביאו לארץ
    את ה – 300 ראלי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל