fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן

השקת ק.ט.מ דיוק 790 החדש בישראל – מה זה הדבר הזה?

השקת ק.ט.מ דיוק 790 החדש בישראל – מה זה הדבר הזה?

כתב: גיא בן ברק | צילום: תומר פדר, יח"צ, יצרן

השקת הדיוק 790 התקיימה באולם היבואן המחודש בתל אביב, שעבר שיפוץ מקיף וכעת עומד בשורה אחת עם כל סוכנויות הדגל של היצרן ברחבי העולם ומכיל חנות ענקית לאביזרים וביגוד מקוריים של היצרן, כל זאת במטרה להעצים את חווית הבעלות לרוכבי המותג הכתום.

אופנועי הנייקד עם מנועי 650-900 סמ"ק הם רבי המכר בעולם ובישראל, לכן חשיבותו של הק.ט.מ 790 החדש גדולה במיוחד, ק.ט.מ בניגוד ליפנים עושה את הכול אחרת ולא צפוי, קיצוני, בוטה, ונראה כי הדיוק החדש עושה בדיוק את זה. אבל נמתין עד שנרכב עליו במבחן בישראל, בינתיים אפשר להתרשם מהמראה שלו ומדף הנתונים בהשוואה לכמה מהמתחרים.

קצוץ מפלט, צנום, גבוה ונכון לקרב, זה מה שאתה חש בקרבת האופנוע הזה באולם התצוגה, מנוע ה-799 סמ"ק הכול חדש קטן בצורה יוצאת דופן, מותאם לשלדת הקומפוזיט צינורות פלדה/זנב אלומיניום יצוק, בזכות שני גלי האיזון המותקנים בו מהווה המנוע גורם נושא בעומס מה שמאפשר צמצום השילדה וירידה במשקל. עם 105 כוח סוס יהיו מי שציפו מק.ט.מ ללכת רחוק יותר אולם היצרן העדיף להוריד את המשקל במקום להקצין את המנוע מה שהיה פוגע בשימושיות, פחות מ-169 קילו יבש (ימאהה MT-09 שוקל 182 קילו יבש) כאשר כוח משמעותי מתקבל כבר בסל"ד נמוך ומספק רצועה שמנה עד לשיא המומנט ב-8,000 סל"ד. המשיכה הבשרנית, הצליל, מתאימים יותר למנוע וי מאשר לשני צילינדר רוחבי – אולם ק.ט.מ מכירים את הדרך לשלב את שני העולמות, פיני הטלטלים ממוקמים בזווית של 75 מעלות וסדר ההצתה לא סדיר מספקים בדיוק את תחושת הוי-טווין.

השילדה חדשה לחלוטין, לראשונה אצל ק.ט.מ דיוק שלדת "קומפוזיט" המשלבת צינורות פלדה לשילדה הראשית עם יציקת אלומיניום מאסיבית המשמשת תת שילדה אחורית ונושאת את המושבים, חידוש של ממש הוא יניקת האוויר למנוע דרך פתחים יעודיים בשלדת הזנב. מתלי WP לא מהאיכות הגבוהה ביותר, מזלג נטול כיוונים (?!) ובולם אחורי PDS נטול לינק ומתכוון לעומס קפיץ בלבד וגם זאת באמצעות הטבעת הישנה והקשה לגישה ולא הידראולי כפי שנעשה מזמן בכלים מתקדמים כאלה.

והוא בהחלט מתקדם מבחינת האלקטרוניקה, למעשה קובע רף טכנולוגי חסר תקדים בקטגוריית הנייקד הבינוניים שמטעמי מחיר וכוח מנוע יחסית שפוי נוטים למפרט עני משהו בתחום. זה נגמר עם הק.ט.מ דיוק 790 המספק בקרת משיכה מקצועית עם 9 רמות התערבות, ואת פלטפורמת IMU לזוויות הגלגול עם חמישה חיישנים בשילוב ה-ABS קורנרינג המתקדם של "בוש", אנטי ווילי ניתן לניתוק, וארבעה מצבי רכיבה הנשלטים במתגים חדשים; היפה כאן הוא שבחירה במצב הרכיבה ממקמת גם את המערכות האחרות בהתאם, מצב גשם מוריד את הספק המנוע ומתאים את בקרת המשיכה לתנאי הכביש, בעוד מצב "מסלול" מותאם גם לצמיגי סליקס, כוח מנוע מלא פלוס תשעה מצבי בקרת אחיזה.  

הק.ט.מ דיוק 790 מגיע לשוק רווי בדגמי נייקד, מתחריו נופלים ממנו במפרט הטכני אולם מחירם אף הוא נמוך יותר, לדוגמא סוזוקי SV650 במבצע מגרד את ה-43,000 שקל מלמטה, דרך ימאהה MT-07 שעולה כמעט 20,000 שקל פחות מהק.ט.מ דיוק 790, ימאהה MT-09 עולה 75,000 שקל לעומת 79,900 של הדיוק 790 – אולם ד.ל.ב מורידה את המחיר ל-76,900 שקל למי שאינו מבצע טרייד אין. ד.ל.ב מאמינה בדיוק החדש, עשרות יחידות ינחתו בישראל בזמן הקרוב מאוד, צריך לראות האם הבשורה החדשה שמביא הדיוק 790 לנייקדים הבינוניים – ריגוש טכנולוגיה משהו רענן חוליגאני – תביא את הקהל שלנו לשלם יותר ותצליח לערער את שלטון משפחות MT/SV …

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל