fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר

חדש בישראל: טריומף טייגר 1200 החדש ל־2022

חדש בישראל: טריומף טייגר 1200 החדש ל־2022

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

אלבר-מוטו, יבואנית אופנועי טריומף לישראל, מודיעה על הגעת הטייגר 1200 החדש, אופנוע האדוונצ'ר הבכיר של טריומף שעבר שינויים משמעותיים ביניהם מנוע חזק יותר, ירידה במשקל של 25 ק"ג, חבילה אלקטרונית מעודכנת ועוד, שיהיה זמין ב־5 גרסאות שונות עם תג מחיר שנע בין 148,900 ₪ ל־172,900 ₪.

הטייגר 1200 של טריומף הוצג לראשונה ב־2012 והחליף את דגם ה־1050 הוותיק כדי להוות תחרות למלך המכירות באותם ימים – הב.מ.וו R1200GS. הרבה דברים קרו בעשור החולף, הטייגר 1200 עבר מספר שינויים במהלך השנים ואפילו דבר שאז היה נראה בלתי אפשרי קרה – טריומף החלה לשווק את אופנועיה בישראל.

ל־2022 טריומף הציגה טייגר 1200 חדש לחלוטין, שיוצע ב־5 גרסאות שונות. ה־GT וה־GT Pro מכוונות לשימוש כביש, עם גלגלים יצוקים במידות 19 אינץ' מקדימה ו־18 אינץ' מאחור, הנועלים צמיגי מצלר Tourance במידות 120/70-19 מקדימה ו־150/70-18 מאחור, שמצוידות במערכת מתלים סמי-אקטיבית חדשה של Showa בעלת מהלך של 200 מ"מ. ה־Rally Pro מכוונת לשימוש שטח, לראשונה עם גלגלי שפיצים במידות 21 אינץ' מקדימה ו־18 אינץ' מאחור, הנועלים צמיגי מצלר Karoo Street טיובלס במידות 90/90-21 מקדימה ו־150/70-18 מאחור, גם היא בעלת מערכת מתלים סמי-אקטיבית של Showa, אך עם מהלך ארוך יותר של 220 מ"מ. גרסאות ה־Rally Explorer וה־GT Explorer מוסיפות מיכל דלק בנפח של 30 ליטר, לעומת 20 ליטר בשאר הגרסאות, כמו גם מערכת הרדאר החדשה של טריומף להתראה על שטח מת. בנוסף, טריומף מציינת שצמיגי מישלין Anakee Wild מאושרים להרכבה על גרסאות ה־Rally, לרוכבים שמחפשים לשפר את יכולות האופנוע בשטח.

במרכזו של הטייגר 1200 החדש תמצאו מנוע טריפל חדש בנפח 1,160 סמ"ק, המייצר הספק של 148 כ"ס ב־9,000 סל"ד ומומנט של 13.2 קג"מ ב־7,000 סל"ד, בעל גל-ארכובה T-plane שבדומה למנוע הטייגר 900 מספק סדר הצתה של 180, 270 ו־270 מעלות. למרות שנפח המנוע קטן מזה של הדגם היוצא, שהיה בנפח 1,215 סמ"ק, הדגם החדש מייצר 9 כ"ס ו־0.8 קג"מ יותר ובזכות סדר ההצתה השונה מספק יותר כוח בסל"ד נמוך יותר כמו גם קל משמעותית.

משפחת הטייגר 1200 החדשה.

כאמור, הדור החדש של הטייגר 1200 קל ב־25 ק"ג מקודמו, זאת בזכות המנוע והשלדה החדשה, שקלה ב־5.4 ק"ג, כמו גם זרוע אחורית דו־צידית חדשה (tri-link) קלה ב־1.5 ק"ג, המכילה את גל ההינע החדש ובעלת מפרק נוסף, ועוד רכיבים חדשים רבים שמביאים את הטייגר 1200 למשקל רטוב שנע בין 240 ל־261 ק"ג, בהתאם לגרסה.

בכל הגרסאות מותקנת מערכת הבלימה M4.30 Stylema של ברמבו, עם צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ וקליפר מונובלוק רדיאלי בעל 4 בוכנות מקדימה, ודיסק בקוטר 282 מ"מ עם קליפר חד-בוכנה מאחור, כמו גם מנופי בלם ומצמד מתכווננות של מאגורה מדגם HC-1. מערכת הקורנרינג ABS עושה שימוש בחיישן מדידת האינרציה (IMU) השש-צירי כדי לחשב את מצב האופנוע וזווית ההטיה על מנת לספק עוצמת בלימה נכונה.

תנוחת הרכיבה והארגונומיה הכללית כולה שונה משל הדגם היוצא ומשתנה בין גרסה לגרסה, עם מושב חדש בעל שתי אופציות גובה בטווח של 20 מ"מ ותכנון מחדש של צורת מיכל הדלק, שכעת צר יותר בנקודת המפגש עם המושב. כל גרסאות ה־GT בעלות גובה מושב של 850-870 מ"מ, כשגרסאות הראלי בעלות מושב בגובה 875-895 מ"מ. טריומף מציעה בקטלוג האביזרים מושב מונמך שמאפשר להוריד את הנתונים האלו ב־20 מ"מ נוספים. גם מיקום הכידון והרגליות משתנה בהתאם לגרסה, כשהכידון כעת רחב יותר ב־20 מ"מ ובגרסאות האקספלורר גבוה ב־16 מ"מ.

הטייגר 1200 ראלי פרו.

הדור החדש של הטייגר 1200 מקבל גם עדכון טכנולוגי, עם צג TFT בגודל 7 אינץ' בעל ניווט פניה-אחר-פניה, קישוריות בלוטוס לחיבור מכשיר סלולרי ושליטה על מצלמת גו-פרו, תאורת LED היקפית בעלת תאורת יום (DRL) ושלושה מצבי רכיבה – מצב גשם, כביש וספורט – המכווננים את תגובות המצערת, התערבות ה־ABS ובקרת האחיזה ואת הגדרות המתלים, כשמצב גשם מגביל את המנוע לקצת פחות מ־100 כ"ס ומגביר את התערבות המערכות למקסימום. כמו מערכת ה־ABS, גם בקרת האחיזה עושה שימוש ב־IMU כדי לספק פעולה מדויקת יותר בהטייה ומצב האופנוע.

דגמי ה־GT פרו וה־GT אקספלורר מקבלים שני מצבים נוספים – מצב להתאמת אישית ומצב שטח, כמו גם תאורה עוקבת פניה, קוויקשיפטר דו-כווני, מערכת עזר במדרון/עליה, ידיות מחוממות ובקרת שיוט. דגמי הראלי מוסיפים גם מצב שטח פרו, המנתק לחלוטין את התערבות ה־ABS ובקרת האחיזה ומספק מפת הצתה המתאימה לשימוש בשטח. גרסאות האקספלורר מקבלות גם מושבים מחוממים, מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים ואת מערכת ה־Blind Spot Radar שפותחה בשיתוף קונטיננטל ומספקת התראה על רכבים בשטח המת מאחורי האופנוע והתראה נוספת אם הרוכב מאותת להחלפת נתיב כשרכב נמצא בשטח המת שלו.

הטייגר 1200 מקבל גם מראה חדש ורענן, חד ורזה יותר עם פחות חלקי מעטפת, שמדגיש את השינוי שעבר. מיגון הרוח מתכוונן, עם מנגנון לתפעול ביד אחת, וכולל תוספת של מסיטי רוח בצדדים, מתגי הכידון מוארים, מתחת למושב תמצאו מקום אחסון צנוע עם שקע טעינה USB וכל הגרסאות, למעט ה־GT הבסיסית, מצוידות בג'ק אמצע בנוסף לג'ק צד. חבילת המיגונים כוללת מגני ידיים לכל הגרסאות, מגן גחון מאלומיניום ב־GT פרו וה־GT אקספלורר, מיגון גחון נרחב יותר בדגמי הראלי, כמו גם מגני מנוע ומיגון נוסף למיכל דלק בראלי אקספלורר. גרסת ה־GT הבסיסית מוצעת בצבע לבן בלבד, ה־GT פרו וה־GT אקסלפורר מוצעות גם בשחור וכחול וגרסאות הראלי בשחור ובחאקי.

מחירון טריומף טייגר 1200 החדש

דגם מחיר
טייגר 1200 GT 148,900 ₪
טייגר 1200 GT פרו 157,900 ₪
טייגר 1200 GT אקספלורר 167,900 ₪
טייגר 1200 ראלי פרו 159,900 ₪
טייגר 1200 ראלי אקספלורר 172,900 ₪

מפרט טכני טריומף טייגר 1200 החדש

טייגר 1200 GT טייגר 1200 GT פרו טייגר 1200 GT אקספלורר טייגר 1200 ראלי פרו טייגר 1200 ראלי אקספלורר
מנוע שלושה צילינדרים בשורה, מקורר נוזל, 12 שסתומים, גל-זיזים עליון כפול
נפח 1,160 סמ"ק
הספק 148 כ"ס ב-9,000 סל"ד
מומנט 13.1 קג"מ ב-7,000 סל"ד
גלגלים יצוקים מאלומיניום שפיצים (טיובלס)
צמיגים מצלר Tourance, מידות 120/70-19 מקדימה, 150/70-18 מאחור מצלר Karoo Street, מידות 90/90-21 מקדימה, 150/70-18 מאחור
מתלים סמי-אקטיביים אלקטרונים, מתוצרת Showa, מקדימה מזלג הפוך בקוטר 49 מ"מ, מאחור בולם יחיד
מהלך גלגלים 200 מ"מ 220 מ"מ
בלמים שני דיסקים בקוטר 320 מ"מ וקליפר ברמבו M4.30 Stylema מונובלוק רדיאלי מקדימה, דיסק בקוטר 282 מ"מ וקליפר ברמבו עם בוכנה אחת מאחור, מערכת קורנרינג ABS
אורך כללי 2,245 מ"מ 2,245 מ"מ 2,256 מ"מ 2,270 מ"מ 2,296 מ"מ
רוחב כללי 849 מ"מ (כידון), 982 מ"מ (מגני ידיים)
גובה כללי 1,436-1,497 מ"מ (משקף מתכוונן) 1,487-1,547 מ"מ (משקף מתכוונן)
גובה מושב 850-870 מ"מ (מתכוונן) 875-895 מ"מ (מתכוונן)
בסיס גלגלים 1,560 מ"מ
זווית היגוי 24.1° 23.7°
מפסע 120 מ"מ 112 מ"מ
משקל רטוב (עם 90% דלק) 240 ק"ג 245 ק"ג 255 ק"ג 249 ק"ג 261 ק"ג
נפח מיכל דלק 20 ליטר 20 ליטר 30 ליטר 20 ליטר 30 ליטר
הטייגר 1200 GT פרו

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

3 תגובות ל חדש בישראל: טריומף טייגר 1200 החדש ל־2022

  1. לדעתי זה זול מידי, מדינה פח זבל מושחתת!!! עד מתי נסבול את המחירים הללו ??? פשוט הפסיקו לקנות, שיחנקו עם הכלים שלהם.

  2. הגדרתי לעצמי כבר מזמן עד 100,000 ש"ח! כאילו שזה סכום נורמלי. אוי ויי.
    אז רכשתי בזמנו הונדה קרוסתורר בן 4. 82,000 עלה לי. קרה משהו? לא. וקיבלתי את אחד המנועים החלומיים. ואחרי שבוע כבר הרגשתי שנולדנו יחד.
    בקיצור, חכו ליד שנייה.

    • אכן מנוע מעולה ,אבל כלי ששוקל כמו כדור הארץ .להזיז אותו בחניה סיוט והוא מאוד רחב, אז גם אם אתה גבוה יחסית ,הרגליים לא מגיעות באופן מושלם לרצפה ,כאילו מדובר באיזה אופנוע אנדורו רק עם משקל מחריד. בקשר ליד שניה מסכים אבל גם אחרי שנתיים כיד שניה הכלים יותר יקרים מאשר חדש בחו"ל,מדינה מטורפת.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל