fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן
אודי דגן 140 על 70

טריומף TE-1: חשמלי עתידי עם 177 כ"ס

טריומף TE-1: חשמלי עתידי עם 177 כ"ס

אסף לביא

צילום: יצרן

לפני כשנתיים, במאי 2019, חשפה טריומף לראשונה את פרויקט ה-TE-1 ליצירת אופנוע חשמלי מתקדם בשיתוף פעולה עם מספר חברות בריטיות – ביניהן Williams Advanced Engineering, יצרנית המנועים החשמליים Integral Powertrain ומחלקת הייצור של אוניברסיטת ווריק, כשהפרויקט ממומן ע"י המשרד הממשלתי לרכבים לא-מזהמים.

את הפרויקט חילקה טריומף ל-4 שלבים, כשהראשון הוא תחילת תכנון ומבחנים, השני יצירת המכלול המרכזי שבנוי משלדה, סוללות ומנוע חשמלי, השלישי העמדת אבטיפוס מוכן למבחני טרום יצור והרביעי כמובן מסתיים בהצגת דגם מוכן לייצור סדרתי. טריומף הודיעה השבוע שהיא סיימה את השלב השני ומתחילה לעבוד על דגם האבטיפוס והציגה את יחידת ההנעה – הכוללת מנוע חשמלי שפותח יחד עם חברת אינטגרל פאוורטריין וערכת סוללות מתקדמת שפיתחה וויליאמס, זו עטופה בשלדה ומשמשת – בזכות המעטפת הקשיחה – גורם נושא עומס. בנוסף, טריומף מפרסמת את התמונות הראשונות המציגות את עיצובו של ה-TE-1, שעומד להיות מעין גרסה חשמלית לספיד טריפל.

השימוש במעטפת הקשיחה של ערכת הסוללות כגורם נושא עומס בשלדה מאפשר לטריומף לייצור שלדה קלה יותר ולמרכז את המשקל של הערכה, זו אגב דומה מאוד לשלדה של הספיד טריפל 1200 RS החדש. הבקר שפיתחה וויליאמס משולב בתוך ערכת הסוללות כדי לחסוך במשקל ולטענת החברה ששותפה בפרויקט זהו הבקר המתקדם ביותר עד היום, עם ניהול נכון של שימוש בסוללה להפקת ביצועים מיטביים, עם יותר כוח ותצרוכת נמוכה. להצהרה הזו מוסיפה השותפה השנייה, זו שמייצרת את המנוע, שעברה את הרף שהעמידה מועצת התחבורה של אנגליה ל-2025 בכל הנוגע ליכולת ניצול האנרגיה של המנוע. הטכנולוגיה החדשה שיושמה בבניית המנוע של ה-TE-1 אפשרה לחסוך במשקל מבלי לגרוע מהספקו המרבי – שעומד על 177 כ"ס – ממנוע במשקל של 10 ק"ג בלבד.

בתמונת האילוסטרציה של ה-TE-1 מוצג נייקד קרבי במיוחד, עם העיצוב המוכר של טריומף, בולמי אוהלינס מקדימה ומאחור, מתכווננים באופן מלא, בלמי מונובלוק רדיאליים של ברמבו, שימוש בחלקי קרבון במעטפת, צג TFT, זרוע חד צידית מאחור, שקע טעינה ב'מיכל דלק', צמיגים במידות 120/70-17 ו-190/55-17 ספורטיביות ועוד. בחלק מהתמונות נראית ידית קלאץ', אך סביר להניח שמדובר בפספוס בהדמיה או בכוונה להתקנת ידית בלם אחורי על הכידון, שכן יחידת ההנעה המלאה הוצגה בלי תיבת הילוכים.

בסוף השבוע שעבר נפתח לראשונה אולם התצוגה של אופנועי טריומף בישראל, בתוכו עומדים כבר רוב דגמי המותג, כשבהמשך יגיעו שאר הדגמים, מגוון אביזרים, ציוד רכיבה ופרטי לבוש. ההשקה הרשמית של המותג בישראל עוד לא נקבעה ומחירים של הכלים עוד לא פורסמו.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל