fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

פול טארס שובר שיא עולם עם הטנרה 700

פול טארס שובר שיא עולם עם הטנרה 700

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יח"צ

אחרי שהדגים את יכולותיו המופלאות והשליטה האבסולוטית על אופנוע האדוונצ'ר ימאהה טנרה 700, הרוכב הספרדי פול טארס מטפס לגובה של 6,157.5 מטרים, על הר מרסדריו ברכס הרי האנדים בארגנטינה, וקובע שיא רום (altitude) חדש על אופנוע טווין.

את רוכב ההארד-אנדורו והאדוונצ'ר פול טארס אנחנו מכירים בעיקר בזכות הביצועים יוצא הדופן שהוא מדגים ברכיבה על אופנוע האדוונצ'ר של ימאהה, הטנרה 700, אותם הוא נוהג להנציח בסרטוני אקסטרים מהנים שזוכים לצפיות ותשבוחות רבות. כשגריר ימאהה וספציפית של דגם האדוונצ'ר הפופולרי, גם את ההישג החדש שלו טארס קובע ברכיבה על הטנרה 700, כשהוא מטפס עם האופנוע על הר מרסדריו (Cerro Mercedario), ההר השמיני בגובהו ברכס הרי האנדים שנמצא בטריטוריה של ארגנטינה, ולמרות שלא מגיע עד לפסגתו (6,720 מטר) מצליח להגיע לגובה מרשים של 6,157.5 מטרים, נתון שיא לטיפוס שכזה על אופנוע בעל מנוע טווין.

המאמץ הנדרש לאתגר שלקח על עצמו טארס הוא אדיר, וכולל בין היתר דיאטה מיוחדת של 20,000 קלוריות ביום ורכיבה עם מיכל חמצן (וכמובן, שימוש בו), כשגם האופנוע מתקשה בגבהים האלו, ולמרות שמערכת ההזרקה כווננה לעמידה התנאים העניים בחמצן, האופנוע צרך כמות גדולה של דלק והאבנים החדות 'אכלו' את הצמיגים. הרכיבה כולה תועדה וכעת מפורסמת בסרט קצר בסגנון דוקומנטרי, 'Terrible 7', המדגיש את הקושי בביצוע המשימה – לרוכב ולאופנוע.

השיא הקודם שייך לרוכב הצ'יליאני פאביו מוסיני שהגיע בשנת 2017 לגובה של 5,965 מטר, על גבי האפריקה טווין DCT. שיא העולם על גבי אופנוע סינגל שייך לרוכב השוויצרי Jiri Zak, שהגיע לגובה של 6,546 בשנת 2020 עם אופנוע אנדורו 450 סמ"ק.

פול טארס נמצא בימים אלו בביקור בישראל ומעביר הדרכות יחד עם Riders For Riders בימים הקרובים, מחרתיים (שישי) תתקיים הדרכת רכיבת טריאל, בשבת הדרכה לאדוונצ'רים גדולים וביום ראשון הדרכה לרוכבים בעלי אופנועי אנדורו גדולים ודו"שים. להרשמה יש להתקשר לאיתמר ציפורי – 052-8127480 – או דור שוורץ – 054-6656363.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל