מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מתחת לשורת MENU מטרו
בנלי שורת MENU
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
טריומף קוביה
עופר אבניר קוביה שמאל
קונה אופנוע
הארלי שמאל
בנלי שמאל עליון
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
סטפן
תמוז
ברקום שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

מסירות מאי: נגמרו התרוצים

מסירות מאי: נגמרו התרוצים

אופיר דואק

צילום: תומר לשר

לאור הנתונים הלא מעודדים על מסירות כלים דו-גלגלים מתחילת השנה ציפו רבים בענף לחודש מאי שיביא איתו התאוששות. ההתמתנות בירידה במסירות לעומת הקריסה בחודשיים הראשונים של השנה הוסיפו לתקווה שאולי, לפחות בחודש מאי השוק ישמור על איזון.  ובכן, חודש מאי הגיע, מזג האוויר התחמם, תעריפי הביטוח ירדו ונתוני המכירות? עדין בירידה.

בחודש מאי נמסרו 1,246 כלים דו-גלגליים, אמנם עליה לעומת חודש אפריל (נתון המסירות המעודכן של חודש אפריל הוא 1,013 כלים) אבל בהשוואה לחודש מאי 2011 שבו נמסרו 1,683 כלים מדובר בירידה של כ-26%. אז נכון שנתוני המסירות של מאי צפויים עוד להתעדכן אך גם זה לא ישנה את העובדה המצערת שהשוק לא מצליח להתרומם.
בסך הכל בחמשת החודשים הראשונים של השנה נמסרו 5,257 כלים דו-גלגליים לעומת 6,209 כלים בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ-15.4%, מה שאומר שאם תימשך המגמה הנוכחית יעלו השנה לכבישים 12.5 אלף כלים דו-גלגליים בלבד. ניתן אמנם להיות אופטימים כיוון שחודשי הקיץ החזקים עוד לפנינו ועדין, צריך להתחולל נס כדי שהשוק הדו-גלגלי לפחות ישמור על גודלו.

גם בחודש מאי מוליכה סאניאנג את טבלת המסירות עם 378 כלים שעלו לכביש כשאחריה נמצאת קימקו עם 332 כלים. את המקום השלישי החודש מאיישת פיאג'ו עם 132 מסירות. בחלוקה לפי נפחים עיקר המסירות, כרגיל, הן של כלים עד נפח של 125 סמ"ק מהם נמסרו 583 כלים בחודש מאי. בקטגוריית הנפח 125 עד 250 סמ"ק נמסרו 432 ואילו בקטגוריה של מעלה 750 סמ"ק נמסרו בחודש מאי רק 24 כלים (136 כלים מאז תחילת השנה).

16 תגובות ל מסירות מאי: נגמרו התרוצים

  1. אלה יותר נכון לומר, שהיה ניסיון פילוג לא כל כך מוצלח של משרד האוצר. מה שבאמת מעניין לדעת, בכמה אחוזים ירדו המכירות בסה"כ משנת 2009 ?!

  2. חבל כל כך שבמדינה נאורה אנו עדים על מיעוט רכישת כלים בתחום כה חשוב שיכול לעזור לנו כמדינה קטנה ועמוסה בערים הצפופות.

  3. תעריפי הביטוח לא ממש ירדו, אולי רק לחלק מאוכלוסיית הרוכבים. לחלקנו ( רוכבים מבוגרים על נפח מנוע מעל 250 ) הביטוח אפילו עלה. לסיכומו של דבר, כשיש מדיניות לחיסול הדו-גלגלי, אלה התוצאות.

  4. אני רק יד שניה במחירים נמוכים עם קמ נמוך.לא לקנות עד להוזלת המחירים

  5. כל מי שאני שואל מספר על אלמונים שירד להם עלות הביטוח!!???

  6. תעשו לי טובה, ותסבירו לי על איזה ירידה בתעריפים אתם מדברים בדיוק. במדינת ישראל שום דבר אבל שום דבר שעולה לא יורד גם יש הצדקה להורידו. ונא לא לדבר על הדלק בעו זמן קצר ימציאו המושחתים שקר במטרה לעלותו.

  7. למה טיפול גדול צריך לעלות 2000 שח לא כולל מעמ יותר יקר מטיפול ברכב

  8. את ההבדל בין מה שכתב קובי ליאני על מצב השוק לעומת מה שאתה כותב. אני חייב לדעת כאן מי יותר מדייק. תודה.

  9. תקימו טבלה שיהייה נוח באמת לראות את השינוי כמו שכתבתם.
    למה בני ברק בידיעות כתב דברים שונים. ?

  10. לא נפל לכם עדיין האסימון
    החיים יקרים בהכל הצריכה יורדת…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל