מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מונדיאל MENU
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הווסקוורנה באנר שמאל
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
לרט
תמוז
פרפקט קוביה שמאל
ברקום שמאל
rok-straps רצועות קשירה 140
סטפן
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל
HJC

חדש בישראל: קטנועי LML

חדש בישראל: קטנועי LML

אופיר דואק

צילום: תומר לשר

אמנם עברו ימים רבים מאז שלטה הוספה PX בשוק הדו-גלגלי בישראל, אך המראה הקלאסי שלה חקוק בזכרונם של רבים ולעיתים לא רחוקות עדין ניתן לראות (ולהריח) וספות שכאלה שעדין נעות ברחובות. כידוע, וספות ישנות לא מתות, ובהתאם לכלל הזה גם כשהפסיקה להימכר ה-PX באירופה (ובישראל)בשנת 2007 והיא המשיכה לעשות חייל בהודו שם היא מיוצרת במשך שנים על ידי LML, חברה הודית שפעלה במשך שנים רבות בשותפות עם פיאג'ו. הוספות של LML שווקו גם בארה"ב עד אשר תקנות זיהום האוויר המחמירות הכריעו את הכף . ההודים לא ויתרו ויחד עם השותפים בארה"ב פיתחו מנועי 4 פעימתיים אשר נשתלו ב-PX הוותיקה. הוספות ה-4 פעימתיות נולדו מחדש תחת השם Star והגיעו גם לאירופה באמצעות השלוחה האיטלקית של LML. ההצלחה של LML  לא נעלמה מעיני פיאג'ו שבצעד חריג החזירו לייצור את ה-PX בשנת 2010.

כעת מגיעות הוספות של LML ארצה על ידי חברת HM מוטו ישראל ופגישה איתן מקרוב בהחלט פורטת על נימי הנוסטלגיה. ה-Star של LML מיוצרות בהודו אך נשלחות כקיט ומורכבות באיטליה תחת בקרת איכות אירופאית. לארץ מגיעות שתי גרסאות נפח, 125 ו-200 סמ"ק, בשתיהן המנועים הינם בעלי קירור אוויר ומוזנים על ידי מאייד וההספקים צנועים: 8.5 ו-12 כ"ס בהתאמה. כמו בוספה הקלאסית תיבת ההילוכים היא בעלת 4 הילוכים המתופעלת בצד שמאל של הכידון והמרכב עשוי מתכת. במהלך 2013 צפויה LML להציג גרסה בעלת תמסורת ואריאטור המקובלת בקטנועים מודרניים. ב-LML טוענים לצריכת דלק של 60 ק"מ לליטר, בהחלט נתון יוצא דופן ששווה בדיקה.
מחיר ה-Star 125 הוא 18,000 ש"ח ואילו גרסת ה-200 סמ"ק עולה 1,000 ש"ח נוספים. באופן מעניין המחיר זהה לזה של הוספה LX125, הדגם הבסיסי בהיצע הוספות של פיאג'ו שמגיע ארצה. 20 הרוכשים הראשונים יקבלו הטבות ותנאים מיוחדים שטרם פורטו.

LML מציעה את הסטאר בלא פחות מ-24 גוונים וצבעים לבחירה, חלקם צבעי מט הדורשים תוספת של 1,000 ש"ח, כשמעת לעת מציעה החברה גם צביעות מיוחדות במהדורה מיוחדת. בכלל, תוספות ואופי מותאם אישי הם שם המשחק ב-LML  כאשר ניתן להתאים מגוון אביזרים נלווים ואף מכלולים משודרגים כול אפילו בולמי אוהלינס. הקטנועים מגיעים עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ וב-HM מוטו ישראל מצפים למכור 60 כלים בשנת השיווק הראשונה.

LML סטאר – מפרט טכני

  LML Star 125 LML Star 200
מנוע צילינדר יחיד, 125 סמ"ק, שני שסתומים, גל זיזים עילי, 4 פעימות, קירור אוויר צילינדר יחיד, 200 סמ"ק, 2 שסתומים, גל זיזים עילי, 4 פעימות, קירור אוויר
הספק  8.5 כ"ס ב-6,250 סל"ד 12 כ"ס ב-6,500 סל"ד
מומנט 1.07 קג"מ ב-3,500 סל"ד 1.45 קג"מ ב-4,500 סל"ד
קדחXמהלך 57.8X52.4 מ"מ 59.3X65.5 מ"מ
יחס דחיסה 9:1 9.25:1
הזנת דלק מאייד קיהין 18 מ"מ  מאייד קיהין 20 מ"מ
מתלים קדמי – זרוע עוקבת
אחורי – המנוע המשמש כזרוע אחורית, בולם זעזועים
קדמי – זרוע עוקבת
אחורי – המנוע המשמש כזרוע אחורית, בולם זעזועים
בלמים קדמי – דיסק 200 מ"מ
אחורי – תוף 150 מ"מ
קדמי – דיסק 200 מ"מ
אחורי – תוף 150 מ"מ
צמיגים 3.5X10 3.5X10
בסיס גלגלים 1,235 מ"מ 1,235 מ"מ
גובה מושב 820 מ"מ 820 מ"מ
מיכל דלק 5.5 ליטר 5.5 ליטר
משקל 121 ק"ג 122 ק"ג

גלריה

29 תגובות ל חדש בישראל: קטנועי LML

  1. היא לאורך כל השנים היתה מצוינת ואמינה, אני מאמין שזאת קניה מצוינת לכאלו שרוצים להרגיש כמו פעם ולנסוע במשהו חדש בלי להתקע

  2. הרגתם אותי!! מישהו חי כאן בסרט הודי

  3. קירור אוויר, 2 שסתומים, קרבורטור, הילוכים ידניים… מזל באמת שזה 4 פעימות ולא צריך לערבב את השמן ידנית

  4. וספה הודית ב18,000 שקל, קצת עפו על עצמם. אם יחברו לה במחיר הזה גם סירה אני רוכשת

  5. איזה כלי מדליק, בעיקר בגלל המגוון של הצבעים.

  6. פקפקפקפקפקפקפק פקפקפקפקפקפקקפקפק פקפקפקפקפקפקפק

  7. אני זוכר היטב את דגם 2007 עומד למכירה באולם תצוגה של עופר אבניר בחיפה בתחילת 2008. כמו כן יש ממש עכשיו אחת מאותו מודל למכירה ביד שתיים…
    חבל ש-LML חושבים לעבור לוריאטור, כל הכיף בוספות זה ההילוכים ועובדה שלא צריך להחליף כל הזמן רצועות וריאטור ומשקולות במחירים שערורייתיים.

  8. שנים רכבתי על ה PX. היכולת להעביר הילוכים – עושה את הכלי. אמינות מופלגת וחסכונית לכיס . פח אמיתי!! אין פלסטיקים שנשברים או מצהיבים בשמש. סוס עבודה , כסטודנט שימשה אותי נאמנה ואורך כל הלימודים.

  9. בהודו זה לא יותר 400$ לקונה תארו לכם בכמה היבואן קונה???

  10. אופיר, למה במבחנים של דו"גרי על האינובה, האינובה מוצג כספרטני, כלא נוח, כמיושן, וההילוכים מוצגים כאילו הם חיסרון. ואילו עכשיו הוספה המיתולוגית עם הטכנולוגיה הבאמת ישנה, כלי שמחליק על הכביש כמו סבון באמבטיה, דווקא היא מוצגת כפריט חובה לחסכנים ואנשי נוסתלגיה? מה יהיה הסוף איתכם? הstar היא PX עם מנוע 4 פעימות אפילו לא מוזרק. באינובה מקבלים גיר חצי אוטומטי (אין ידית מצמד), תנוחת ישיבה נוחה כמו באופנועים, מקבלים טכנולוגיה (מערכת הזרקת דלק חכמה מבית הונדה), מקבלים גלגלים גדולים על כל יתרונות היציבות והבטיחות שהם מספקים, בלם דיסק קידמי שיעילותו היא מהגבוהות שניתן לצפות להם, רגלית צד נאה ושימושית ביותר. אתם עפים על וספה מיושנת ומשמיצים מותג כמו אינובה שהיא cub שחידש את עצמו ושמר על עדכניות, לא בכאילו, אלה באמת!!! בוספה שהיא star אין כל שימושיות רק נוסתלגיה, ועם וריאטור זה כבר ממש פתטי. star זה לאספנים בלבד.

  11. מעולם לא בחנו בדו"גרי את האינובה והכתבה הנ"ל היא סקירה בלבד על הכלים ואין התרשמות וקביעת מסקנות של מבחן דרכים מהסיבה הפשוטה שכלל לא רכבנו על הכלים.

    אתה טוען שאנחנו "עפים" על הוספה משום מה אבל אתה לא "עף" על האינובה?

  12. אופיר, כל הרוח כאן מדברת ושרה טל שביט, מה זאת אומרת "מעולם לא בחנו בדו"גרי את האינובה"? אופיר, את הפרנסה שלך אתה חייב לאיש היקר ההוא, אל תשקח מאיפו באתה ולאן אתה הולך. אם טל שביט ז"ל מפרסם תחת Ynet זאת העמדה והדעה של דו"גרי. אי אפשר אחרת!!! אני לא צריך לעוף על האינובה מהסיבה הפשוטה, האינובה הוא מספר אחד בעולם. אבל מדוע בישראל היא לא מצליחה זה כבר כנראה עניין לפוליטיקה. אולי תעזבו פוליטיקה ותחזרו לכתבו מקצועית על אופנועים (כמו בימים הטובים).
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4005727,00.html

  13. קרא שוב את הידיעה על ה-LML, איפה בדיוק אתה רואה פה המלצה או שבח? מדובר בסקירה אובייקטיבית נטו על כלי חדש שהגיע לארץ. גם אם יש הבעה של סימפטיה נוסטלגית בגלל העיצוב אין כאן שום המלצת קניה או התיחסות ליכולות של הכלי מסיבה פשוטה שכלל לא רכבנו עליו.
    כשאני אומר "אנחנו לא בחנו בדו"גרי את האינובה" כוונתי היא שבוחני דו"גרי לאחר מותו של טל לא בחנו את האינובה לכן למרות שאנחנו מנסים להמשיך בדרכו של טל עדין לכל אדם יש דעה משלו ויכול להיות שאם היינו בחונים את האינובה היינו מסכימי עם הדעה של טל או להביע דעה מנוגדת. אין בזה שום סתירה או סטיה מדרכו.
    האינובה לא מצליח בארץ מסיבה פשוטה שהשוק המקומי מורגל לקטנועים אוטומטיים והדבר לא עתיד להשתנות, לא משנה עד כמה האינובה יהיה טוב ומוצלח ואם אנחנו נשבח או נקטול אותו כנ"ל לגבי ה-LML.
    אתה טוען לחוסר אובייקטיביות ולסיקור אוהד לטובת ה-LML מצד אחד אבל מצד שני אתה כלל לא אובייקטיבי ביחס לאינובה. אתה מכפיש וטוען שאנחנו נגועים בפוליטיקה ובחוסר מקצועיות אבל דווקא מדבריך עולה שיש לך אינטרס נסתר אבל כיוון שאתה אלמונימי אז נוח לך להאשים מחד אך להצטייר כמוטה בעצמך מנגד. אני שמח שאתה דואג לפרנסתי, זה בהחלט אבל בכל הנוגע לאובייקטיביות טול קורה מבין עינך.

  14. אני לא אלמוני, כל אחד מכיר מי "אני" הגיב:

    אופיר, הכתבה שלך על הוספה היא אוהדת ולא אובייקטיבית, ושזורה בביטויים כגון: "ההצלחה של LML לא נעלמה בעיני פיאג'ו", "מורכבת באיטליה תחת בקרת איכות אירופאית", אף מילה על המחיר המופרח של הstar, אף מילה על מנגנון החלפת ההילוכים בכידון שהוא הכל חוץ מנוח, אף מילה על בטיחות שהוספה היא אחד הכלים המסוכנים מבחינת יציבות וכושר בלימה. דו"גרי אף פעם לא רכב על וספה? star זה אחד לאחד וספה. תפסיק לעשות מעצמך צחוק. עכשיו תקרא מה כתב טל על האינובה הגאונית: "בסיסי ויקר". מה בסיסי? למה יקר? האופנוע מספר אחד בעולם, ובישראל הוא במחיר מהנמוכים לקטגורית 125 סמ"ק. אבל זה לא מפריע לדו"גרי לייצר כתבה עם מסר שלילי על האינובה. טל הגדיר את האינובה "פרימיטיבי", סליחה, זאת לא הגדרה מקצועית, זאת הגדרה פוליטית. טל כותב עליו "לא נעים להשתמש בו בגלל תיבת ההילוכים ורעש המנוע", ובפועל זה אחד הקטנועים הנוחים יותר עם מנוע שקט, עד כדי כך שקט שיש החושבים שהוא חשמלי. טל כותב שהאינובה רווחי רק למי שמחזיק אותו לטווח רחוק, אבל הרווח על האינובה עצום כבר מהיום הראשון, הוצאות אחזקה פשוט מצחיקות. כנראה שמשהו בצמרת הנהגת האופנועים ממש לא רוצה את האינובה, פוליטית, כי עובדתית זה אופנוע מספר אחד בעולם. CUB ששמר על הרלוונטיות שלו לא כי "נוסתלגיה" אלה כי איכותית הוא שמר על טכנולוגיות מעודכנות. אופיר, רוצה לשתף אותנו בפוליטיקה? אני מצפה שעיתון אופנועים מקצועי יהיה נקי מפוליטיקה, סליחה, כנראה שאני מבקש יותר מידי.

  15. ישנה מזימה רבת היקף אותה רקחתי במשך שנים להכשיל את המכירות של האינובה בארץ. לשם כך אני מכפיש את האינובה בכל הזדמנות כולל בידיעה הנוכחית על LML (בה השם אינובה אפילו לא נרמז).
    אם היית אדם הגיוני או לפחות יוצא מהאנונימיות שלך היה אולי מקום לקיים איתך דיון ענייני אבל מכיוון שאתה מפריח כאן תאוריות קונספירציה מגוחכות תוך סתירה מתמדת של עצמך אני לא רואה לנכון להמשיך את שיחת ההבלים הזו. סע בזהירות ובביטחה על האינובה שלך.

  16. דואק יפה ענית לו!! בלי בושה ה"אני" לא מזהה, יורה לכל עבר, חושב שהוא משהו, בטח ילד בן 16 עם חצקונים, די כבר, מספיק עם השטויות שלו.. מאיפה הזמן שלו להתעסק בזה ?? מה זה בכלל MLM, נשמה כמו SMS, SM, GMC… ייאלה יש טילים למי יש כח לנודניקים. קונספירציה – ח ז ק.

  17. תקשיב ותקשיב טוב.
    אני קורא את מרגליות פיך בכמה וכמה כתבות באתר. לי באופן אישי דיי נמאס לקרוא את דברי השטנה שלך, חוסר הפרגון, צרות העין, ושיחות על נושאים שאין לך מושג ירוק בהם. רק שמוק כמוך יכול להסתתר מאחורי מקלדת .
    תגיד יש סיכוי שאחרי הברית שלך קברו את התינוק וגידלו את העורלה??????
    עשה טובה שחרר אותנו מתגובותיך ועבור לאתרי הפורנו החביבים עליך.

  18. נתת לו בראש, לדעתי חייבת להיות מצידו קונטרה, כי הוא חתיכת … אבל נקווה שיהיה שקט בגזרה וגם סוף שבוע רגוע בדרום בראשון ובמרכז.

  19. לכל אלה שיש להם הערות בגנות ההודי .למה לכם לצאת בביטויים גזעניים , המרחק בין ההודי ,לסיני , לקוריאני , ולטאיווני ,לא כל כך גדול , ואלה רוב החארטות שאנחנו מתגלגלים עליהם , חוץ מזה ,הגיע זמן שמשיהו יחזיר לכאן את נוסטלגיית הווספה ,ולצמצם את כמות הקטנועים שחיים על הכבישים רק בזכות זריקת הטיפולים הכל כך רבים ושעולים לנו כל כך ביוקר . אם תסתכלו טוב , מסביב לכל מותק קטנוע יש היום תעשייה שלמה שנהנים ממכירת חלקי חילוף וטיפולים ,שאך אחד לא יודע לומר בבירור עד כמה הם נחוצים . אתה קונה ביחד עם הקטנוע גם את חלקי החילוף העתידיים ,את היצרן , את היבואן ואת המוסכים המטפלים , שרק מחכים לטרף הבא שיבוא לטיפול . וזה הולך איתך צמוד לכל אורך חיי הקטנוע שלך עד הקבר .
    פה יש לפחות מעורבות איטלקית בכל הנוגע לביקורת טיב , 18000 שקלים לא מחיר גבוה מידי , אם נחשוב שבאותו מחיר אפשר לקנות חרא קוריאני או טאיווני , אבל כל חצי שנה להפרד מ1000 שקלים נוספים כל פעם מחדש עבור הטיפולים .

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל