מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
המולטיסטראדה החדש בישראל
אופיר דואק
צילום: יצרן
המולטיסטארדה המצליח של דוקאטי זכה לפני מספר חודשים למקצה שיפורים ונחשף לראשונה בתערוכת קלן. במקביל עברה משפחת המולטיסטראדה ארגון מחדש ותתי הדגמים והיא מוצעת בגרסה רגילה ובשלוש גרסאות S: טורינג, גראנטוריסימו ופייקס פיק. כעת נוחתת משפחת המולטיסטראדה המחודשת בישראל עם תג מחיר שמתחיל ב-153 אלף ש"ח למולטיסטראדה הבסיסי ממשיך ב-178 אלף ש"ח לטורינג, 195 אלף ש"ח לגראנטוריסימו ומגיע עד ל-204 אלף ש"ח לגרסת הפייקס פיק הקרבית.
מקצה השיפורים לו זכה המולטיסטראדה כוללים את מנוע הטסטה סטרטה 11° בגרסתו המעודכנת ביותר עם שיפור של 0.6 קג"מ בנתון המומנט (12.7 קג"מ בסך הכל) ומרווח טיפולים שגדל לכדי 24 אלף ק"מ. כל דגמי המולטיסטראדה זכו למערכת ABS חדשה עם 3 מצבי פעולה וסטנדרט ואפשרות לבחירה בין 4 תוכניות רכיבה (ספורט, תיור, עירוני ואינדורו) השולטות על כיול בקרת המשיכה, מערכת ה-ABS, המתלים ומפות ההצתה. כל דגמי ה- S הם בעלי מזלג ובולם אחורי של זאקס במקום אוהלינס בעבר אך עם מערכת השליטה החצי אקטיבית של דוקאטי (DSS) לשינוי מאפייני השיכוך ועמס הקפיץ.
דגמי ה-S השונים נבדלים בינהם באבזור. גרסת הטורינג כוללת ידיות מחוממות, רגלית אמצע וצמד מזוודות צד בנפח 58 ליטר ואילו לגרסת הגראנטוריסימו משקף גבוה, מגן מנוע, פנסי ערפל וערכת זיווד גדולה יותר הכוללת גם ארגז שלישי. גרסת הפייקס פיק פונה לכיוון ספורטיבי יותר וכוללת מערכת פליטה של טרמיניוני, חישוקי מרקסיני קלים, חלקי קרבון בגוף האופנוע וצביעת רפליקת פייקס פיק עם שלדה צבועה באדום.
דוקאטי מולטיסטראדה 2013 – מפרט טכני
מולטיסטראדה 1200 | מולטיסטראדה S (טורינג/גראנטוריסימו/פייקס פיק) |
|
מנוע | 2 צילינדרים בזווית 90 מעלות, 1,198.4 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, 2 מצתים לצילינדר, קירור מים, הזרקת דלק | 2 צילינדרים בזווית 90 מעלות, 1,198.4 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, 2 מצתים לצילינדר, קירור מים, הזרקת דלק |
הספק | 150 כ"ס ב-9,250 סל"ד | 150 כ"ס ב-9,250 סל"ד |
מומנט | 12.7 קג"מ ב-7,250 סל"ד | 12.7 קג"מ ב-7,250 סל"ד |
קדחXמהלך | 67.9X106 מ"מ | 67.9X106 מ"מ |
יחס דחיסה | 11.5:1 | 11.5:1 |
מתלים | קדמי – מזלג הפוך 50 מ"מ, מהלך 170 מ"מ, כיוונון מלא
אחורי – זרוע חד צידית מאלומיניום, בולם מרכזי, מהלך 170 מ"מ, כיוונון מלא |
קדמי – מזלג הפוך 48 מ"מ, כיוון אלקטרוני (DSS) חצי אקטיבי, מהלך 170 מ"מ
אחורי – זרוע חד צידית מאלומיניום, בולם מרכזי, כיוון אלקטרוני חצי אקטיבי (DSS), מהלך 170 מ"מ |
בלמים | קדמי – דיסקים 320 מ"מ חצי צפים, קליפרים ראדיאלים 4 בוכנות, ABS
אחורי – דיסק 245 מ"מ, קליפר 2 בוכנות, ABS |
קדמי – דיסקים 320 מ"מ חצי צפים, קליפרים ראדיאלים 4 בוכנות, ABS
אחורי – דיסק 245 מ"מ, קליפר 2 בוכנות, ABS |
צמיגים | קדמי – 120/70-17 אחורי – 190/55-17 |
קדמי – 120/70-17 אחורי – 190/55-17 |
בסיס גלגלים | 1,530 מ"מ | 1,530 מ"מ |
גובה מושב | 850 מ"מ | 850 מ"מ |
מיכל דלק | 20 ליטר | 20 ליטר |
משקל יבש | 196 ק"ג | 194/217/206 ק"ג |
משקל רטוב | 224 ק"ג | 222/245/234 ק"ג |
חבל שהוא כל כך רחוק מהישג יד כאן בארץ
כל כך קשה להחליט
אם כבר דוקאטי אז רק סופרבייק כמו פאניגאלה או 848 אבו. כל הקרוס אוברים הללו מחללים את שם המותג
אם כבר דו"ש בוא נראה אותו נותן בראש בוינגייט בשבת.
נכנסו לנישה נוספת…?
אפשר לקנות כזה יפני שיהייה גם אמין..ולא אידי אמין.
לא נמאס כבר לחשוב שרק היפנים אמינים? בשנים האחרונות ,דוקאטי מוכיחים אמינות גבוהה ומרווח הטיפולים הלקוח מעולם הארבעה גלגלים ,רק מוכיח שדוקאטי בוטחים במוצריהם .ולא אין לי כלום עם דוקאטי.