fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר

דרבי כבר לא תייצר בספרד

דרבי כבר לא תייצר בספרד

אופיר דואק

צילום: יצרן

ספרד היא אחת המדינות שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהמשבר הכלכלי הפוקד את אירופה והדבר ניכר גם במכירות המכוניות והאופנועים במדינה שירדו בשנים האחרונות בעשרות אחוזים. המשבר לא פוסח גם על יצרנית האופנועים והקטנועים דרבי המתמחה בייצור כלים קטני נפח החביבים על צעירי המדינה. אלא שכאשר למעלה מ-25% מהצעירים בספרד מחוסרי עבודה הדבר משפיע על המכירות דרבי שכאמור עיקר כוחה הוא בשוק המקומי.

השפל המתמשך במכירות דרבי הביא את בעלת הבית פיאג'ו לנקוט במהלכים להצלת החברה. כבר זמן רב רצו בפיאג'ו לסגור את המותג אך עקב התנגדות ממשלת ספרד וועד העובדים ירד הרעיון מהפרק ופיאג'ו חיפשה קונה לדרבי. עיקר המגעים היו עם קבוצת ההשקעות השוויצרית Giba אלא שהמשא ומתן נכשל מגיע הצעד הבלתי נמנע של סגירת מפעל דרבי בסמוך לברצלונה ופיטורי למעלה מ-150 עובדים. עם זאת, פיאג'ו עדין לא מחסלת את מותג דרבי וייצור אופנועי החברה יועבר למפעלי פיאג'ו באיטליה. כרגע לא ברור מה יעלה בגורל דרבי אך אם לא ימצא קונה ולא תחול התאוששות במכירות קשה לראות הצדקה מצד פיאג'ו להמשיך ולהחזיק את המותג בחיים.

דרבי הוקמה עוד בשנת 1922 כיצרנית אופניים אך אחרי מלחמת העולם השניה החלה פנתה לייצור אופנועים בנפחים של עד 250 סמ"ק. בשנת 2001 נרכשה דרבי על ידי פיאג'ו שהעניקה לה לא רק גב כלכלי אלא גם מנועי 4 פעימות מודרניים בנפח 125 סמ"ק בהתאם לתקנות הנפחה חדשות שאומצו באירופה דאז. כיום מייצרת דרבי מגוון אופנועים בנפחי 50 ו-125 סמ"ק בקטגוריות השטח, סופרמוטו, ספורט כביש ואפילו אדוונצ'ר וקפה רייסר. בנוסף מצייצרת החברה גם קטנועים בנפחים דומים והקטנוע הגדול ביותר של החברה הוא הרמבלה בעל מנוע ה-300 סמ"ק המוכר של פיאג'ו מדגמי הבוורלי.

במהלך השנים זכתה דרבי להצלחה במרוצי הגרנד פרי עם 3 אליפויות עולם בקטגורית ה-50 סמ"ק בשנים 1969, 1970 ו-1972. בשנות ה-80' בקטגורית ה-80 סמ"ק זכתה באליפויות בין השנים 1986 ל-1989 עד אשר בוטלה הקטגוריה. גם בקטגורית ה-125 נחלה דרבי הצלחה במשך השנים עם 5 אליפויות עולם בשנים 1971, 1972, 1988, 2008 ו-2010. האופנוע ששימש את דרבי בשתי האליפויות האחרונות יהיה למעשה אפריליה RS125 במדים שונים. הרוכב שהעניק לה את האליפות האחרונה היה בחור צעיר בשם מארק מרקז שיתחרה השנה ב-MotoGP.
בארץ זכורה דרבי בעיקר עבור ילדי שנות ה-80' עם דגמי השטח שלה שנחלו הצלחה. בסוף שנות ה-90' חזרה דרבי לארץ לסיבוב נוסף בו נמכרו היטב קטנועי 50 סמ"ק לצד אופנועי 50 סמ"ק: הסנדה R שיועד לשטח ודגם ספורט כביש בשם GP1.

גלריה

4 תגובות ל דרבי כבר לא תייצר בספרד

  1. עיצוב מדליק ומנועים אמינים של פיאג'ו אבל לצערנו המשבר הכלכלי פוגע בכולם

  2. ב 82 הוא הופיע בכתום וב 83 באדום. פרט לויברציות הוא כיכב בסרט "בחינת בגרות" בכיכובו של דן תורן שלא השתמש בקונדום.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל