fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר

טויוטה בז'נבה: תלת-גלגל חשמלי

טויוטה בז'נבה: תלת-גלגל חשמלי

אופיר דואק

צילום: יצרן

אחד התחומים שמעסיקים את טובי המוחות אצל יצרניות הרכב הוא יצירת כלי רכב קטנים לניידות אישית. מדובר בכלי רכב שהם הכלאה בין קטנוע למכונית ואמורים לשנע אדם אחד או שניים בתוואי העירוני תוך שילוב של חיסכון וקלות תנועה של קטנוע לצד מעטפת בטיחותית ופרקטית כשל מכונית. חברת רנו כבר החלה באירופה בשיווק הטוויזי, מכונית בועה 4 גלגלית בעלת מנוע חשמלי באורך של 234 ס"מ, כ-10 ס"מ יותר מאורכו של קטנוע מנהלים גדול כדוגמת הסוזוקי בורגמן 650.
בתערוכת ז'נבה הנוכחית הציגה טויוטה את ה– i-Road שאמורה להיות התשובה של היצרנית היפנית לטוויזי וגם מתיימרת להיות תחליף ממשי לקטנוע.

ל- i-Roadישנו מרכב סגור המאפשר ישיבה לנהג ולנוסע מזדמן מאחור כמו בטוויזי של רנו. בניגוד לטוויזי טויוטה בחרה לציד את ה– i-Road בשלושה גלגלים כאשר שנים מהם ממוקמים מלפנים ומאפשרים לכלי לנטות על צידו בזמן פניה, בדיוק כמו בכלי רכב דו-גלגליים. הממדים צנועים למדי כאשר ממד הרוחב הוא 85 ס"מ בלבד, האורך הוא 235 ס"מ והגובה עומד על 144.5 ס"מ. כדי לפצות על היציבות של הכלי הצר והגבוה ציידה אותו טויוטה במערכת למניעת התהפכות. טויוטה מבטיחים רמת שימושיות כשל קטנוע ולראיה קוטר הסיבוב של ה– i-Road עומד על 3 מטרים בלבד.
התנועה מתבצעת על ידי צמד מנועים חשמליים בהספק של 2.7 כ"ס הממוקמים בתוך כל אחד מצמד הגלגלים הקדמיים. האנרגיה מגיעה מסוללות ליתיום-יון המספקות טווח מרבי של 50 ק"מ (במהירות של 30 קמ"ש) וניתנות לטעינה משקע חשמלי בזמן של 3 שעות.
בניגוד לטוויזי שכבר נמכרת כאמור באירופה בטויוטה לא מציניים אם יגיע בכלל ה– i-Road לייצור. עם זאת, הצלחה של הטוויזי שנמכר במחיר כשל תלת-גלגלים כדוגמת פיאג'ו MP3 תגרום לטויוטה לחשוב ברצינות על הבאת הקונספט של ה– i-Road לייצור.

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל