fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC

קטנוע חשמלי לק.ט.מ בטוקיו

קטנוע חשמלי לק.ט.מ בטוקיו

אופיר דואק

צילום: יצרן

לפני 3 שנים בדיוק בתערוכת האופנועים של טוקיו הפתיעה ק.ט.מ שחשפה  אופנוע שטח חשמלי שהבשיל לדגם סדרתי ומוגמר, הפרירייד E, שהוצג בתערוכת מילאנו 2011. בתערוכת טוקיו שנפתחה ביום שישי האחרון שוב הפתיעה ק.ט.מ עם קונספט חשמלי והפעם בתחום הקטנועים הזר לה לחלוטין. הקונספט החדש מכונה E-Speed, קטנוע ספורטיבי וידידותי לסביבה כאשר הבסיס הטכנולוגי הוא מערכת הסוללות הייחודית שפותחה עבור הפרירייד E.

הסוללות הן מסוג ליתיום-יון בעלות קיבולת של כ-4.4 קילוואט שעה ושוכנות בחלקו התחתון של הקטנוע. בניגוד לקטנועים חשמליים רבים המנוע החשמלי ממוקם מאחורי הסוללות ולא בגלגל האחורי וכך נחסך המשקל הבלתי מוקפץ הגבוה שמשפיע על ההתנהגות, כיאה ליומרות הספורטיביות. ההנעה הסופית מתבצעת על ידי רצועה עם יחס העברה קבוע בגלגל האחורי. המנוע מספק 14.7 כ"ס, בהתאם לדרגת הרישוי A2, אך יתרונו הגדול הוא בנתון המומנט העומד על למעלה מ-3.5 קג"מ, פי 3 ויותר מקטנוע 125 סמ"ק סטנדרטי. המהירות המרבית של ה-E-Speed עומדת על 85 קמ"ש והסוללות מאפשרות טווח מרבי של 60 ק"מ. טעינת הסוללות מתבצעת על ידי חיבור לשקע חשמלי ביתי וישנה גם מערכת הבלימה רגרנטיבית המחזירה את אנרגיית הבלימה לסוללות. משקלו של ה-E-Speed הוא 140 ק"ג כאשר משקל הסוללות בלבד הוא 60 ק"ג.

גם בתחום השלדה ניכרת השקעה גדולה כאשר ל-E-Speed שלדת מסבך צינורות עם מתלה ייחודי של זרוע חד צידית מלפנים ומאחור ישנה זרוע חד צידית עם בולם מרכזי, כמו באופנועים מהשורה. מערכת הבלימה מורכבת מצמד דיסקים בקוטר 220 מ"מ מלפנים ומאחור עם ABS. החישוקים הם בקוטר 14 אינטש כאשר הצמיג האחורי הוא ברוחב של 160 מ"מ.

 על פי מנכ"ל ק.ט.מ סטפן פיארר ההנעה החשמלית אמורה להיות משלימה לכלי רכב בעלי מנועי בעירה פנימית, בעיקר לטווחים קצרים ועירוניים. אמירה זו יחד עם הצגת הקונספט קצת סותרת דברים שאמר פיראר מספר שבועות מוקדם יותר אודות כך שהוא אינו מאמין בהנעה החשמלית. כרגע לא ברור מה יהיה עתידו הסדרתי של ה-E-Speed שכן טכנולוגית הסוללות של ק.ט.מ זמינה ומיושמת כאמור בדגם סדרתי אך עדין לא מתאפשרת ליצור בכמויות גדולות, לבטח לא כאלו שהן כורח יוצא של קטנועים.

גלריה

8 תגובות ל קטנוע חשמלי לק.ט.מ בטוקיו

  1. נראה כמו כלי פאן נטו ולא שימושי בעליל. בלי מקום לקסדה, בלי תאי אכסון אבל נראה מדליק

  2. ובארץ כמו דיוק 690. קדימה יאירק'ה, נראה אותך מוריד מיסים לעמך

  3. תתעורר מהחלום ,עם גרעון של 39 מיליארד נראה לך שהוא יוריד מיסים? כבר הודיעו על גזירות חדשות.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל