מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
דגמי ה-500 החדשים של הונדה הגיעו לישראל
אופיר דואק
צילום: יצרן
בתערוכת מילאנו האחרונה חשפה הונדה משפחה חדשה של אופנועים בנפח 500 סמ"ק החולקים בסיס זהה אך בעלי אפיון לנישות שונות. מהלך דומה עשתה הונדה לפני כשנתיים כשחשפה את משפחת ה-NC700 שעל בסיס דומה של מנוע ושלדה כולל דגם עירום (S), דמוי אדוונצ'ר (X), קרוסאובר של קטנוע (אינטגרה) ואפילו צמד קרוזרים על אותו בסיס שהוצגו לאחרונה.
משפחת דגמי ה-500 סמ"ק החדשה נועדה לתת מענה בקטגורית הביניים החדשה שנוצרה עקב תקנות הרישוי האירופאיות החדשות המגבילות את דרגת רשיון A1 ל-47.5 כ"ס במקום 34 כ"ס כפי שהיה נהוג בעבר ועדין נהוג בישראל.
משפחת ה-500 החדשה של הונדה כוללת שלושה דגמים: CB500F הערום, CB500X דמוי האדוונצ'ר וה-CBR500R הספורטיבי למראה. שלושת הדגמים הגיעו לישראל ושיווקם החל בימים אלו.
הבסיס לשלישיה הוא מנוע טווין מקבילי בנפח 471 סמ"ק עם גל זיזים עילי כפול והזרקת דלק. הספק המנוע זהה בשלושת הגרסאות ועומד על 47 כ"ס ב-8,500 סל"ד ו-4.4 קג"מ ב-7,000 סל"ד. השלדה של השלושה פשוטה יחסית ומתבססת על צינורות פלדה בפרופיל יהלום עם מזלג טלסקופי רגיל בקוטר 41 מ"מ מלפנים ובולם מונושוק סטנדרטי מאחור עם תשעה מצבי כיוון לעומס הקפיץ.
עם זאת ישנם מספר הבדלים בגאומטרית השלדה כאשר ל-CB500X בסיס גלגלים ארוך בס"מ, זווית היגוי מתונה במעלה אחת ומפסע ארוך יותר במעט. ל-X מתלים שונים בעלי מהלך ארוך יותר וכיאה לייעודו מושב שונה ומעט גבוה יותר, מיכל דלק גדול ב-1.5 ליטר (17.3 ליטר סה"כ) ומרווח גחון גדול יותר. מערכת הבלימה של השלושה זהה וכוללת דיסק פרפרי בודד מלפנים בקוטר 320 מ"מ ודיסק פרפרי מאחור בקוטר 240 מ"מ.
השוני הבולט בין השלושה הוא עיצובי כאשר ה-CBR500R כולל פרינג ומסיכת חזית המזכירה את ה-CBR1000RRיחד עם צביעת הטריקולור של הונדה, ה-CB500F כוללת מסיכת חזית הקרובה בעיצובה לדגמי ההורנט ואילו ה-X מזכיר את דגמי האדוונצ'ר הבינוניים של הונדה הקרוסראנר וה-NC700X. למרות השוני העיצובי ישנם לא מעט חלקי גוף משותפים בין השלושה וזה כולל את לוח המחוונים הדיגיטלי.
שלושת דגמי ה-500 החדשים של הונדה מגיעים ארצה עם מערכת ABS תקנית כאשר מחיר ה-CBR500R וה-CB500X הוא 52,900 ש"ח ואילו ה-CB500F זול ב-2,000 ש"ח. תמחור הכלים נוח יחסית לאופנועים בנפח בינוני (ה-CB500F זול בכ10 אלף ש"ח מהקאוואסאקי ER6n) אך סיווגם בדרגת הרישוי הבלתי מוגבלת פוגמת באטרקטיביות שלהם עבור קהל היעד שהוא רוכבים צעירים. כל עוד תקנות הרישוי בארץ טרם יישרו קו עם המקובל באירופה.
מפרטים טכניים
CBR500R | CB500F | CB500X | |
מנוע | שני צילינדרים לרוחב, 471 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים | שני צילינדרים לרוחב, 471 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים | שני צילינדרים לרוחב, 471 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים |
הספק | 47 כ"ס ב-8,500 סל"ד | 47 כ"ס ב-8,500 סל"ד | 47 כ"ס ב-8,500 סל"ד |
מומנט | 4.4 קג"מ ב-7,000 סל"ד | 4.4 קג"מ ב-7,000 סל"ד | 4.4 קג"מ ב-7,000 סל"ד |
קדחXמהלך | 66.8X67 מ"מ | 66.8X67 מ"מ | 66.8X67 מ"מ |
יחס דחיסה | 10.7:1 | 10.7:1 | 10.7:1 |
הזנת דלק | הזרקה, גופי מצערת 34 מ"מ | הזרקה, גופי מצערת 34 מ"מ | הזרקה, גופי מצערת 34 מ"מ |
מתלים | קדמי – מזלג טלסקופי 41 מ"מ, מהלך 122 מ"מ
אחורי – מונושוק, 9 מצבי עומס קפיץ, מהלך 104 מ"מ |
קדמי – מזלג טלסקופי 41 מ"מ, מהלך 122 מ"מ
אחורי – מונושוק, 9 מצבי עומס קפיץ, מהלך 104 מ"מ |
קדמי – מזלג טלסקופי 41 מ"מ, מהלך 140 מ"מ
אחורי – מונושוק, 9 מצבי עומס קפיץ, מהלך 120 מ"מ |
בלמים | קדמי – דיסק פרפרי 320 מ"מ, קליפר שתי בוכנות, ABS
אחורי – דיסק פרפרי 240 מ"מ, קליפר חד בוכנה, ABS |
קדמי – דיסק פרפרי 320 מ"מ, קליפר שתי בוכנות, ABS
אחורי – דיסק פרפרי 240 מ"מ, קליפר חד בוכנה, ABS
|
קדמי – דיסק פרפרי 320 מ"מ, קליפר שתי בוכנות, ABS
אחורי – דיסק פרפרי 240 מ"מ, קליפר חד בוכנה, ABS |
צמיגים | קדמי – 120/70-17 אחורי – 160/60-17 |
קדמי – 120/70-17 אחורי – 160/60-17 |
קדמי – 120/70-17 אחורי – 160/60-17 |
בסיס גלגלים | 1,410 מ"מ | 1,410 מ"מ | 1,420 מ"מ |
גובה מושב | 790 מ"מ | 790 מ"מ | 810 מ"מ |
מיכל דלק | 15.7 ליטר | 15.7 ליטר | 17.3 ליטר |
משקל רטוב | 194 ק"ג | 192 ק"ג | 196 ק"ג |
מחיר | 52,900 ש"ח | 50,900 ש"ח | 52,900 ש"ח |
הכל לסמן V על הכלי.
יהיה סוף הדרך, יפיוף
במקום לאמץ את התקנות החדשות של אירופה אנחנו נשארי בימי הביניים,תרתי משמע
מי שיש לו רשיון בלתי מוגבל ורוצה אופנוע לא יעצור על דגמי תקציב וילך על אופנועי 600 לפחות. במקום לקבל להיט אנחנו מקבלים את כל האלמנט באדיבות משרד התחבורה
אורגיות של הממונים ומשחקי שליטה
איזה יופי של כלים.
יאללה משרד התחבורה |רמקול| להתעורר!
"תקנות הרישוי בארץ טרם יישרו קו עם המקובל באירופה."
נכון אתה צודק. ממש עוגיה טעימה. נראה כלי מעולה ומתאים לכל מי שרוצה להתחיל את דרכו בדו גלגלי.
זה לא קרוב לCBR 600 מבחינת הספק מנוע ולמרות הכל הוא 500 סמק. אבל יפה בטרוף.
ועוד יותר לנו הבנות. גם יפה וגם לא מאיים.
פעם לא הייתם רואים בחורות ברכב. היום יש כמעט בכל רכב שני. גם באופנועים עוד כמה שנים זה יהייה אותו הדבר.
אומנם קטנים אבל היה עובד יותר עגול ויפה.
השקת סדרת ה: NC 700 היתה לדעתי אחד הארועים המרגשים והמודרניים בשוק האופנועים העולמי ובהונדה בפרט.
אני עם CBR 125 שחור. חולה עליו חבל"ז. לאחר שקראתי השבוע את הסקירה שלכם לקטומים החדשים- כשהם יגיעו אהיה בהתלבטות אבל נראה לי שאשאר נאמן לכנף. (לפי נסיוני עם הדיוק הנוכחי- תנוחת ישיבה זקופה יותר וללא מתיחת הזרועות). האגזוז של ההונדה 125 הרבה יותר בשרני, ספורטיבי ומרשים ולדעתי מאסט בכל הדגמים והנפחים.