fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קוב kove מתחת לשורת menu
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
אלבר טריומף קוביה עליון
קוב 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר

מסירות מאי: השוק שוב מתכווץ

מסירות מאי: השוק שוב מתכווץ

אופיר דואק

צילום: תומר לשר

דו"ח מאי של איגוד לשכות המסחר על מסירות הכלים הדו-גלגלים התפרסם היום וממנו נשקף על היפוך מגמה בשוק. לאחר עליות קלות בחודשים הראשונים של 2013 הגיעו שוב חודשים של ירידה במכירות ובתום חודש מאי שוב השוק הדו-גלגלי עובר למגמת ירידה. בסך הכל. מתחילת השנה עלו לכבישים 5,576 כלים דו-גלגליים ברישוי רגיל זאת לעומת 5,793 כלים בתקופה המקבילה אשתקד, משמע שהשוק התכווץ ב-3.8%.

השינוי מגיע בעקבות תוצאות חודש מאי בו נמסרו 1,089 כלים דו-גלגלים לעומת 1,420 כלים בחודש מאי בשנה שעברה. מדובר בירידה דרסטית של 24.3% אך צריך לזכור שחודש מאי 2012 היה החודש החזק ביותר במסירות בשנה שעברה באופן מלאכותי. ההוזלה בתעריפי הביטוח בשנה שעברה נכנסו לתוקף בראשון למאי ועקב כך התאפיין חודש זה מרמת מסירות גבוהה של כלים לאנשים דחו את רכישתם לחודש זה.
עוד עולה מהדו"ח החדש כי מנתוני חודש אפריל המעודכנים מתגלה כי נמסרו בו 1,165 כלים לעומת 1,059 כלים כפי שדווח בדו"ח תחילה. המשמעות היא שבחודש אפריל הירידה במסירות הסתכמה ב-9.3% ולא ב-17.5% כפי שדווח בתחילה.

המותג הנמכר ביותר בחודש מאי היה  סאניאנג עם 493 מסירות שהן כמעט 50% מכלל המסירות של חודש מאי. אחריה ניצבת קימקו עם 181 מסירות והמקום השלישי שייך להונדה עם 103 כלים שנמסרו. אגב, דיאלים שכבדה את המקום השלישי בחודש אפריל עם 126 מסירות הסתפקה בחודש מאי במסירת 36 כלים בלבד.

בחלוקה לפי נפחים עולה כי בקטגוריית ה-51 עד 125 סמ"ק שהיא הגדולה בשוק נמסרו 444 כלים ובקטגוריית ה-126 סמ"ק עד 250 סמ"ק נמסרו 401 כלים. הקטגוריה השלישית בגודלה היא קטגוריית ה-251 עד 500 סמ"ק בה נמסרו 128 כלים בחודש מאי.

התפלגות מסירות מאי על פי נפח

51-125 סמ"ק 444
126-250 סמ"ק 401
251-500 סמ"ק 128
501-750 סמ"ק 59
751 סמ"ק ומעלה 51
מנוע חשמלי 6

15 תגובות ל מסירות מאי: השוק שוב מתכווץ

  1. ליסינג זה לא מתאים לדו"ג, הלוואי ואני טועה. בהצלחה

  2. הרג אותנו, לא סיגריות, ולא ירקות, הרג את כולנו.

  3. שלום,
    המחירי האופנועים יקרים, ונושקים למחירי מכוניות קטנות… אנשים עושים שיקולים פרקטיים וזו הסיבה. שיורידו מחירים

  4. ולא בכל מקום אחר. אז מה הפלא שמספר הרוכבים הולך ויורד.

  5. לילדים שלהם לרכב על דו גלגלי ולכן כל השוק קטן.

  6. השליחים הם הם שגרמו לעליית המחירים של הביטוח ולמעשה כך הרגו לנו את השוק.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל