מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
קאוואסאקי מציגה: דגמי המוטוקרוס של 2014
אופיר דואק
צילום: יצרן
גם קאוואסאקי מצטרפת להונדה וימאהה שכבר חשפו את דגמי המוטוקרוס המעודכנים שלהם לשנת 2014. דגמי המוטוקרוס הארבע פעימתיים של קאוואסאקי זכו בשנה שעברה למקצה שיפורים מקיף במתלים ובמנוע והשנה מסתפקים בקאוואסאקי בשינויים מינוריים יותר. למרות זאת יש בדגמי 2014 בשורה אחת גדולה והיא מערכת בקרת זינוק, כמו שניתן למצוא באופנועי הכביש הספורטיביים כמו ה-ZX10R.
מערכת בקרת הזינוק כבר קיימת באופנועי המפעל של החברה המשתתפים באליפות המוטוקרוס העולמית ומגיעים כעת גם לאופנועים הסדרתיים. הפעלת המערכת מתבצעת על ידי לחיצה של שתי שניות על מתג בצד שמאל של הכידון והיא מתנתקת אוטומטית במעבר להילוך שלישי.
המערכת מאפשרת זינוק אופטימלי גם בתנאי קרקע חלקים עם איבוד מינימלי של אחיזה. להשגת המטרה המערכת משתמשת למעשה במפת הצתה ייעודית המאחרת את זמן ההצתה בהתאם למידת הסבסוב של הגלגל האחורי. בפועל מדובר במעין מערכת בקרת משיכה בסיסית (רוב מערכות בקרת המשיכה באופנועים מתבססים על ניתוק הצתה כאשר הגלגל האחורי מאבד אחיזה) הפועלת ממצב עמידה בלבד.
צעד זה מסמל חדירה של האלקטרוניקה המתקדמת מאופנועי הכביש גם אל אופנועי השטח זאת לאחר אפשרות לבחירת מפות הצתה כבר קיימת ברוב דגמי המוטוקרוס. האם בקרוב נראה גם מערכת בקרת משיכה המותאמת לרכיבת שטח? ימים יגידו.
ה-KX250F זכה השנה גם לתושבת מנוע חדשה מלפנים המעבירה יותר ממשקל המנוע על הגלגל הקדמי לטובת אחיזה, מערכת שימון משופרת ותפעול תיבת הילוכים משופר יחד עם רגלית העברת הילוכים בעלת מהלך קצר יותר.
ה-KX450F לעומת זאת מסתפק בשינויים קלים בלבד בארגונומיה ובכיול המתלים. כמו כן צמד הדגמים זכו לגריפים חדשים ולגרפיקה עדכנית בצבע הירוק המסורתי של קאוואסאקי. לארץ אמורים להגיע דגמי המוטוקרוס העדכניים של קאוואסאקי לקראת תחילת שנת 2014.
נראה רוצח.