fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

מנועים חדשים לפיאג'ו ליברטי

מנועים חדשים לפיאג'ו ליברטי

אופיר דואק

צילום: יצרן

מזה כעשור וחצי הקטנועים גדולי הגלגלים הם להיט מכירות בשווקים דו-גלגליים באירופה. בין הדגמים היותר מצליחים בקטגוריה נמצאת משפחת הליברטי של פיאג'ו, משפחת קטנועים גדולי גלגל פשוטה וזולה יחסית הממוקמת מתחת למשפחת הבוורלי היוקרתית יותר. עם מכירות של למעלה מ-800 אלף יחידות מאז הצגת הסדרה בשנת 1997 יש לליברטי חשיבות גדולה עבור פיאג'ו. זו הסיבה איפה שהוחלט שהוא יהיה בין הדגמים הראשונים לקבל את סדרת מנועי ה-3V החדשה של החברה, יחד עם מקצה שיפורים ושינויים שעבר הקטנוע.

סדרת מנועי ה-3V נחשפה לראשונה בתערוכת מילאנו 2011 בדגם הקונספט וספה 46 והוצעו לראשונה במתיחת הפנים שעברה הוספה LX. מדובר בסדרת מנועים חדשה שכשמה היא בעלת 3 שסתומים, שנים ליניקה ואחד לפליטה. המנועים בנפחי  125 ו-150 סמ"ק מקוררי אוויר אמנם אך בעלי הזרקת דלק וכך עומדים בתקן זיהום האוויר יורו 3. מרווח הטיפולים במנועי הסדרה החדשה עומד על אחת ל-10 אלף ק"מ.
המנועים החדשים עברו מיתון קל בהספקם עבור הליברטי הצנוע. מנוע ה-125 סמ"ק מספק 10.2 כ"ס ומנוע ה-150 סמ"ק מספק 11.6 כ"ס זאת לעומת הספקים של 11.6 ו-12.9 כ"ס בהתאמה בדגמי הוספה LX. בפיאג'ו מצהירים על צריכת דלק של 59 ו-57 ק"מ לליטר (בדגמי ה-125 וה-150 בהתאמה) במהירות קבועה של 50 קמ"ש.

במקביל עברו דגמי הליברטי מספר שינויים בשלדה שעיקרם בסיס גלגלים ארוך יותר ב-2 ס"מ (134.5 ס"מ) לטובת יציבות משופרת, זאת כאשר האורך הכללי של הקטנוע התקצר בס"מ וחצי. מידת החישוק הקדמי קטנה מ-16 ל-15 אינטש והוא עוטה צמיג צר וגבוה יותר במידה של 80/90. החישוק האחורי נותר בקוטר של 14 אינטש אך הצמיג האחורי צר יותר והוא במידה של 100 מ"מ במקום 110 מ"מ בעבר. מערכת הלימה נותרה ללא שינוי ונותרה מבוססת על דיסק מלפנים ותוף מאחור אך לטענת פיאג'ו השינוי במידות הגלגלים וצמיגים אמורה לשפר את עוצמת ורגש הבלימה. מידות המנוע הקומפקטיות ויותר ושינוי מקום המצבר הגדילו את תא האכסון מתחת למושב ב-2 ליטרים לנפח כולל של 10.8 ליטר שאמורים להספיק לקסדת 3/4.
נכון לעתה, לאור חוסר הפופולאריות של קטנועים גדולי גלגל בישראל, לא צפוי להגיע הליברטי החדש ארצה.

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל