fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

בקרת היציבות של בוש זוכה לפרס יוקרתי בגרמניה

בקרת היציבות של בוש זוכה לפרס יוקרתי בגרמניה

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

התאחדות יצרני המכוניות הגרמנית, מגופי הרכב החשובים בעולם, מעניק פרס על תרומה משמעותית לבטיחות ליצרן מערכות ממוחשבות לרכב הידוע בוש. וזאת לא על פיתוח למכוניות אלא לאופנועים, ומדובר במערכת MCS, בקרת היציבות אשר הוצגה לראשונה לפני שנתיים עם ק.ט.מ אדוונצ'ר 1190 ומטרתה שליטה על יציבות האופנוע בזמן סיבובים. מה שעושה ABS בבלימה ובקרת אחיזה בתאוצה עושה המערכת של בוש בזמן שהאופנוע בסיבוב, כלומר מצוי בהטיה ושטח המגע של הצמיגים הוא קטן ביותר בהשוואה למצב זקוף. במידה והגלגלים מאבדים אחיזה כאשר האופנוע בהטיה, מונעת המערכת החלקת הגלגלים, ובמבחנים שנערכו לאדוונצ'ר במהלך 2013 הוכיחה המערכת עצמה מעל ומעבר וזכתה לשבחים רבים. איכות המחשוב/מכאניקה של בוש באופנוע זה אף זכתה לשבחים בתחום הבלימה לאחרונה כאשר במבחן בלימה שערך המגזין האמריקני סייקל וורלד בלם האופנוע – בשטח – עם ABS במרחק קצר יותר מאשר ללא המערכת.

תרומה משמעותית זו של בוש לבטיחות חוברת למציאות "האופנוע האלקטרוני" ההולכת ומתהווה בשנים האחרונות, יותר ויותר תחומי תפעול של האופנוע אשר היו באחריות הרוכב ותלויים לגמרי ברגישותו ותחושותיו ותגובותיו – עוברים לאחריות המחשב. וכפי שרואים במוטו GP וגם כאמור כאן, אלה מערכות מעולות ויעילות להפליא, כבר אי אפשר בלעדיהן, ורק נותר להצטער על מה שהרוכבים החדשים, שלא הפעילו קרבורטור בחיים, כבר לא יחוו לעולם…

עוד על האדוונצ'ר החדש של ק.ט.מ עם מערכת בקרה אלקטרונית  (ספטמבר 2013, טור דיעה/יובל נווה, דו"גרי)

תגובה אחת ל בקרת היציבות של בוש זוכה לפרס יוקרתי בגרמניה

  1. לא מתגעגע לפעם, הסיכון של הכייף שלי קטן יותר וזה מה שחשוב, יש לי בית לחזור אליו, ואני מנסה להקטין ככל האפשר את הסיכוי שזה לא יקרה.
    חוץ מזה שמי שיגיד לכם שהדיוק החדש (מצוייד באותה מערכת) איננו כלי כייף טהור-כנראה הבעיה אצלו.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל