מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
גם ה-899 פאניגלה אוכל אותה באגזוז יפני ענק
גיא בן ברק
מה יש לרשויות היפניות נגד אופנועי הספורט האיטלקים החדישים של דוקאטי או אם.וי אגוסטה, מדוע הם מתעקשים להרכיב כתנאי למכירה ביפן אגזוזים ארוכים ומכוערים על החיות היפיות הללו, האם בכך הם מבקשים להגן על האופנועים מתוצרתם בארצם הם בסוג של מכסי מגן?
היפנים אומרים לא, הסיבות הן אקולוגיות, רעש וזיהום אוויר, המערכות המקוריות של הפאניגלה 1199 ואם.וי אגוסטה 675 אינן שקטות מספיק, כלומר זה לא עניין של נפח, ולכן גם הפאניגלה הקטן, 899 שיצא רק לפני חודשים מספר ושאמור היה להימלט מהגזירה הזאת, גם הוא חייב לענוד את האגזוז המגעיל במקום ה"אין אגזוז" הסקסי הממוקם צמוד לגלגל האחורי איתו הוא בא במקור. והפגיעה האסתטית אינה מסתיימת באגזוז, גם כיסוי הקלאץ' של הוי-טווין הספורטיבי האיטלקי חייב להיות מוכפל בממדיו כתנאי למכירה בשוק היפני.
מעבר לנזק העיצובי הניכר, יש גם פגיעה בביצועים כתוצאה מההגבלות היפניות על הכלים האיטלקים, פאניגלה 1199 המייצר במקור 190 כ"ס יורד כתוצאה מההגבלות ביפן ל-135 כ"ס. האיטלקים מצידם מצייתים לגמרי לדרישות היפניות, והאמת יחסית לדוקאטי 400 שיוצר במיוחד אך ורק לשוק היפני, כולל רגלית הילוכים הפוכה מותקנת בצד ימין של האופנוע, ההתאמות לפאניגלה לא נראות כמחיר בלתי אפשרי למי שרוצה למכור בשוק היפני החשוב והיוקרתי.
כשאתה מדווח על משהו כמו אופנוע עם אגזוז מגעיל כהגדרתך מין הראוי שתצרף גם תמונה של הכלי עם האגזוז המקורי על מנת שהדיוטות כמוני יבינו במה מדובר.
תודה
הכותב מניח ולרוב צודק, שמי שגולש באתר ,יודע ומכיר את דגם המקורי.
אם הכתב מניח הנחות……… זה כבר הרבה חומר למחשבה.
אם הייתי בטוחו שאתה מגיב אמתי ולא איזה ליצן מתחזה הייתי גם עונה לך ברצינות.