fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר

הודו, לא מה שחשבתם

הודו, לא מה שחשבתם

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

הירו ענקית הרכב ועוד מהודו מציגה טוסטוס טורבו דיזל, עדיין אב טיפוס בנפח 150 סמ"ק, סינגל עם הזרקה ישירה המייצר 13.5 כוח סוס. בנוסף מצויד הטוסטוס הקרוי RNT TDI בהנעה לשני הגלגלים, הנאבה הקדמית מכילה מנוע חשמלי קטן הנכנס לפעולה רק בתחילת התנועה ומסייע לאחיזה. אופנועי דיזל אמנם יוצרו בעבר אך למרות החיסכון שהשימוש בדיזל מציע, הרי שמשקל המנוע חייב להיות גבוה לאור העומסים הגדולים שמנוע דיזל מייצר וזה לא הולך עם אופנועים. לכן הטוסטוס הזה מיועד לעבודה אך מעבר לכך נראה כי מדובר בתשובה מקורית ומוצלחת לצרכי העולם הנוכחי הדורש עוד ועוד חיסכון וידידותיות למשתמש, ופחות אכפת לו ביצועים, משקל ועיצוב. בעוד היצרנים היפניים והמערביים זוחלים על הרצפה בחיפוש אחר אופנועים זולים ופשוטים בא היצרן ההודי העצום ומספק פיתרון שאולי לא נראה הכי טוב אבל מופת של חסכנות ויעילות לכול רמת רוכב בכול מדינה. מהירות מרבית של 70 קמ"ש בלבד אינה הפואנטה והיא אף מוגבלת אלקטרונית על ידי היצרן אלא התאוצה – 5 שניות בלבד מ-0 ל-60 קמ"ש… הכלי מיועד גם לעבודה כלומר נשיאת משאות, וניתן לראות בקלות את ההתקנים המיועדים לכך, בנוסף הפנס הקדמי נשלף כדי לאפשר לשליח לפרוק או להעמיס בתנאי תאורה; אולם במציאות הנוכחית גם רוכבים פרטיים רבים יבחרו בו כאשר ייכנס לייצור (כאמור אב טיפוס כרגע).

אופנוע הנכנס מיידית לייצור הוא הירו HX250R, סינגל ספורטיבי מקורר מים שמייצר 31 קילו ושוקל רק 139, נתונים טובים יותר מאשר ההונדה CBR250R, כאן ללא ספק מורגש האינפוט של אריק ביואל איתו משתף הירו פעולה בשנתיים האחרונות. עדיין לא מדובר בסופרבייק הודי אולם העיצוב והמכלולים הולכים ומתקרבים לסטנדרט המערבי במהירות, לא ברור האם האופנוע ישווק במערב וכמה יעלה.

גלריה

תגובה אחת ל הודו, לא מה שחשבתם

  1. הי מערכת,
    אוהב את האתר ונוהג לפקוד אותו תדירות. ההגהה במאמר הזה לא משהו:
    טוסטוס?! מינוח מדויק הוא קטנוע.
    אינפוט? בטוח יש מילה עברית נאותה.
    הפיסוק גם הוא דורש התיחסות.
    כתבה חשובה ומעניינת למרות הכל.

    תודה!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל