מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
גרמניה: טריומף מנצחת את ימאהה בקרב הטריפל
גיא בן ברק
צילום: יח"צ
המגזין הגרמני הענק מוטוראד מפרסם באתר שלו מבחן השוואתי מעניין שביצע בין שלושת הטריפלים, הוותיק מתוצרת טריומף, הלא הוא סטריט טריפל, ושני החדשים, ימאהה Mt-09 ואם.וי אגוסטה ברוטאלה 800. המנצח במבחן הוא דווקא הטריומף "הקשיש" (יצא ב-2008), וזאת למרות שהוא נחות בנפח לעומת שני המתחרים החדישים (בציר 2013), הבריטי מציע 675 סמ"ק בעוד האיטלקי 800 והיפני 847 סמ"ק, ובהתאם נחות גם בכוח. מדידות הדינמומטר שביצעו הגרמנים מראות כי הסטריט טריפל מייצר 99 כוח סוס לעומת 108 כ"ס שמדד
הימאהה בגלגל אחורי ו-115 כ"ס שמדד האם.וי.
הטריומף בכול זאת מנצח בזכות היותו חבילה טובה יותר במגוון מצבים, בראשם ספורט, הנדסת אנוש עדיפה וכוח שימושי. הימאהה זוכה במקום השני והנקודות החלשות שלו הן מהירות מרבית נמוכה (מוגבל על ידי היצרן ל-210 קמ"ש), מתלים רכים שעובדים מצוין בכביש משובש אבל פחות מתאימים לרכיבה אגרסיבית, מושב לא נוח המקשה על החיבור לאופנוע. האם.וי למרות היות החזק מכולם מסיים אחרון, פעולת מנוע בלתי נסבלת היא הסיבה, תגובות עצבניות למצערת ותפעול גס, סל"ד עולה ויורד ללא שליטה גם במצערת יציבה במצב סרק. גם עיצובו המדהים של האם.וי לא עזר לו אצל הגרמנים, אבל יופי מעולם לא נחשב כערך אצל ההונים החביבים.
כ"ס זה ממש לא הפקטור הבלעדי
האם וי זוכה לקיתונות של ביקורת מצד המגזינים השונים בארה"ב, בדיוק על אותן נקודות
ה-MT09, בארה"ב FZ09, הוא אופנוע בעל תמורה מדהימה למחיר אבל אבסולוטית ימהה עיגלו כל כך הרבה פינות בשביל להגיע למחיר של 8000 דולר.
רכבתי על הבן-דוד הבינוני של הטריומף, טייגר 800, והוא אופנוע נהדר וקל לתפעול.
המבחן הוא מסוף 2013.ב 2014 האיטלקי קיבל תוכנה חדשה ומשופרת והאופנוע מתנהג נהדר!! וכמובן קיבל גם ABS.
והם יודעים דבר או שנים באיכות ובחבילה מוגמרת. לדעתי הMT אטרקטיבי רק במחיר, הוא נטו אופנוע זול ליצור ויצא להם משהו מעניין מאוד