fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

טריומף שוב מסתערת על שיא מהירות עולמי

טריומף שוב מסתערת על שיא מהירות עולמי

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

מישורי המלח האדירים במדינת יוטה ארה"ב משמשים מאז 1937 לקביעת שיאי מהירות – עשרות על עשרות קילומטרים בקו ישר ללא כול מכשול, כשהמלח מספק תוואי יציב דיו לאחיזה, דחף ובטיחות. שיא המהירות העולמי ביבשה הושג שם (ב-1997) ועומד על 1,227 קמ"ש, כמובן שמדובר בהנעה סילונית המשמשת לקביעת שיאים אבסולטיים מאז 1963. באשר לשיאים של מנועים המניעים צירי גלגלים (ולא דוחפים אוויר), שיא המהירות היבשתי (אין הפרדה לאופנועים ומכוניות) עומד על 605 קמ"ש, הושג בשנת 2010, ואת השיא הזה בדיוק מתכוונת טריומף לשבור בחודשים הקרובים.

יצרן האופנועים הבריטי טריומף, שם נרדף לאופנועי ספורט בסוף שנות החמישים של המאה הקודמת, קבע עם טווין 650 בשנת 1956 שיא מהירות במישורי המלח של בונוויל, 345 קמ"ש, שש שנים החזיק השיא עד שטריומף נוסף שבר אותו עם 361 קמ"ש, וב-1966 עוד טריומף עם כמעט 400 קמ"ש, מפה לשם עד 1970 החזיקה טריומף בבלעדיות בשיאי בונוויל, אין פלא איפה שכאשר טריומף הוציאו בשנת 1959 את הטווין למכירה לציבור שמו היה כמובן בונוויל, אופנוע נפלא שהיה לרב מכר שנים על שנים.

טריומף ה"מודרנית" (הוקמה ב-1990) והכיס העמוק מאחוריה למטרה זו, קסטרול הענקית, תנסה לשבור את השיא בעזרת כלי ייחודי, סטרימליינר שהוא מעין טיל הנע אופקית עם שלדת מונוקוק מסיבי פחמן, שמונע על ידי זוג מנועי רוקט 3 של טריומף – מאחר ומגבלת הנפח עומדת על שלושה ליטר הוקטן נפחו של כול מנוע שלושה צילינדרים כזה מ-2,294 סמ"ק ל-1,485 סמ"ק ובכול מנוע מותקן מגדש טורבו של גארט. טווח הסל"ד נע בין 5,750 ל-9,000 שם מתקבל שיא ההספק, 500 כוח סוס לכול מנוע וביחד כן כן, 1000 כוח סוס. טריומף לא סתם מתכוונים לשפר את השיא של רוקי גו'נסון אלא לנתץ כשהיעד הוא 650 קמ"ש.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל