מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
קאברג שחורי 205 על 35
אינסטגרם
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
עופר אבניר קוביה שמאל
גלאי רדאר קוביה
הווסקוורנה באנר שמאל
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
סטפן
לרט
ברקום שמאל
פרפקט קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
rok-straps רצועות קשירה 140
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
הארלי שמאל

השוואתי: סוזוקי GSX-R750 נגד דוקאטי פאניגלה 899 נגד אם.וי אגוסטה F3 800

השוואתי: סוזוקי GSX-R750 נגד דוקאטי פאניגלה 899 נגד אם.וי אגוסטה F3 800

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

אופנועי ספורט כבר מזמן לא מחולקים ל-600 או ליטר ועוד מגוון נפחים מקוריים של דוקאטי, אלא כיום יש מגוון של ממש, כולל בתצורות מנוע, טווין וארבעה צילינדרים אינם לבד ושלושה צילינדרים הופכים להיות אלטרנטיבה של ממש, וככול הנראה בקרוב אף נראה סופר ספורט יפני עם מנוע כזה. וכך יכלו אנשי האתר מוטורסייקל-יואסאיי לבצע מבחן השוואתי בין שלושה אופנועי ספורט שנפחם בשילוב תצורת המנוע שלהם אמנם מונעים מהם מלהתחרות בכול מסגרת עולמית רשמית – אבל זה ממש לא אומר שהם מנועים מלככב בכבישים הציבוריים או בימי מסלול. דוקאטי פאניגלה 899 החדש מול אם.וי אגוסטה F3 800 החדש אף הוא – מול אופנוע הספורט החשוב בהיסטוריה החוגג בקרוב 30 שנה, מי אם לא סוזוקי GSX-R750.

אז אולי אופנועים שאינם מתאימים לאף קטגוריה רשמית במירוצים, אבל כולם נמכרים גם בישראל כך שאיזוטריים מדי הם לא.
המבחן האמריקני כאן בוצע הן במסלול והן בכביש הציבורי, והתייחס למגוון רחב מאוד של מדדים, כולל כאלה שמסורתית לא נכללו במבחן סופרבייק כזה, כמו מי הכי שקט (הסוזוקי) ולמי צריכת הדלק הטובה ביותר (שוב הסוזוקי). תוצאה סופית חד משמעית לא מופיעה, לחלופין מובאת דעתם של שני הבוחנים, האחד בחר בסוזוקי GSX-R750 כמנצח ודווקא לא בזכות השקט או צריכת הדלק הנמוכה אלא בזכות התנהגות טובה ביותר במסלול, בעוד האחר בחר בדוקאטי פאניגלה ודווקא במפתיע בזכות התאמתו לכביש הציבורי, נוח ורב שימושי (זה דוקאטי?!) וההנאות שהוא מייצר שם.

במקביל וכדרכם של מבחנים רציניים בוצעו מדידות דינמומטר, טלמטריה ושקילה של שלושת המתמודדים, ואלה מובאות כאן במלואן.

הספק מרבי/סל"ד
אגוסטה 132.3 כ"ס/13,000
דוקאטי 129.9 כ"ס/10,700
סוזוקי 125.1 כ"ס/12,700

מומנט מרבי/סל"ד
דוקאטי 9 קג"מ/10,200
אגוסטה 8.2 קג"מ/10,800
סוזוקי 7.2 קג"מ/11,000

משקל רטוב מדוד
דוקאטי 197.3 קילו
אגוסטה 194.3
סוזוקי 193.8

תאוצה 0 ל-100 קמ"ש
דוקאטי 2.51 שנ'
אגוסטה 3.26
סוזוקי 3.38

תאוצה 0 ל-400 מטר
דוקאטי 10.19 שנ'
סוזוקי 10.88
אגוסטה 10.98

בלימה 100 קמ"ש ל-0
דוקאטי 40 מטר
סוזוקי 42
אגוסטה 46

14 תגובות ל השוואתי: סוזוקי GSX-R750 נגד דוקאטי פאניגלה 899 נגד אם.וי אגוסטה F3 800

  1. כמו שרשמתם פה: האופנוע הספורט החשוב בהיסטוריה

  2. לא מעט שמעתי תלונות על האופנועים שלכם, אולי לא מדווחים על זה

  3. שיט.. אין פה מסלול. וגם פה הסוזוקי שהוא האמין ביותר מבלי להיות חכם, יפרק להם את הצורה. מילה טובה על האוגוסטה – נראה מליון דולר.

  4. נגד מי הוא נלחם? נגד ערמת גרוטאות? חה חהח ה.

  5. אבל עדיין אני הייתי קונה רק את הסוזוקי. מי צריך להתחרבש עם תקלות וכל מיני דברים הזויים של האיטלקים האלו. פרט לאפריליה שאומרים שהוא בכלל יפני לא הייתי נוגע בשום אופנוע איטלקי.

  6. המבחן לאופנועים בנפח שבין 600-1000, למקרה שלא קראת עד הסוף. הונדה אולי יכלו להכניס את הCBR משנת 93, אבל בסוף בחרו שלא…

  7. מה אתה אומר? גאון אתה. תפשפש שוב בספרים. (אגב מציע לך להכנס לאתר חדש שפתחו משהו פסיכי עם שם קצת מצחיק.. גוגל).

  8. אגב בשלושת המגזינים המובילים באנגליה הפאניגלה יצא מנצח ובגדול!!!!

  9. הכי אמין, גיר הכי טוב שיש. ואפילו הכי חסכוני .. ואני בכלל רוכב על הליטר. אבל תמיד אוהב את ה 750 R.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל