fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

היעלמות ה-777: האם גם הסופרבייק החדש של הונדה היה במטוס המאלזי?

היעלמות ה-777: האם גם הסופרבייק החדש של הונדה היה במטוס המאלזי?

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

לאן נעלם הדור החדש של אופנועי הספורט של הונדה, זה עם מנוע וי-ארבע חדש, זה שאמור להחליף את ה-CBR1000RR החוגג עשר שנים ואוכל קש מהאירופים, סוזוקי וקאוואסאקי גם בסופרבייק? האם האופנועים ימצאו יחד עם ה-777 המאלזי?….

וברצינות, כבר לפני שנה וחצי, בקיץ 2012, הודיע יו"ר הונדה טקאנובו איטו כי הונדה תייצר מנוע V4 חדש שיחליף את הארבע לרוחב של ה-CBR וישמש אופנוע כביש ציבורי ספורטיבי שיכול לתמוך בסופרבייק, במיוחד עם חוקי הסופרבייק החדשים המקצצים בחצי את מספר אופנועי ההומלוגציה הנדרשים כדי להשתתף בסופרבייק. אבל כלום לא קרה. יובהר כי אין מדובר באופנועי מוטו GP מהקטגוריה הפתוחה המשמשים את ניקי היידן או סקוט רדינג ומהווים גרסה מפושטת למנועי RCV הרשמיים ואין להם כול קשר למה שאי פעם יעלה על כביש ציבורי, במיוחד בגלל מידות בוכנה שלא מתאימות לכלום חוץ למוטו GP.

אבל לא היה צריך את הודעתו של מר איטו, שהרי חצי שנה קודם לכן, עוד במרץ 2012, חשף המגזין הספרדי סולומוטו כי הונדה הגישה לרישום פטנט מנוע וי-ארבע חדש שתרשימו מופיע כאן. מה אפשר לראות? ארבעה צילינדרים, מן הסתם בנפח 1000 סמ"ק, העיצוב הכללי בהשראת מנוע RCV כלומר זווית של 90 מעלות בין הצילינדרים אך לא בתצורת L אלא המנוע מסובב על ציר גל הארכובה לאחור, כלומר זקוף יותר מאשר שוכב וזה מאפשר מיקום טוב יותר בשילדה וחלוקת משקל טובה יותר. הפטנט עצמו אגב הוא על שיטת הקירור במנוע זה, עם משאבת מים המופעלת מגל הזיזים של הצילינדרים הקדמיים.

הסיבה לעיסוק המחודש בפרשה הוא גל שמועות המציף כמה מאתרי העולם בימים האחרונים, אין אלא לקוות שיש משהו מאחורי השמועות ועוד משהו, שאת המנוע הזה בבקשה הונדה לא תייצר בתאילנד. וגם לא במאלזיה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל