מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ימאהה תשווק אופנועים חשמליים לכביש הציבורי עד 2016
גיא בן ברק
צילום: יצרן
זוכרים את PES1 ו-PED1 שהוצגו כדגמים ניסיוניים בתערוכת טוקיו האחרונה? אופנועים חשמליים, הראשון כביש השני דו"ש, יחסית צנועים אך עדיין עתידנים בעיצובם, כעת מסתבר כפי שעולה מהדוח השנתי של ימאהה לשנת 2013 כי ימאהה, ממש כפי שעשתה עם התלת שלה טריסיטי שמהר מאוד עבר מקונספט לייצור, עומדת לייצר אופנוע שכזה בייצור סדרתי כבר בשנים הקרובות.
"אנו עובדים על אופנועים ספורטיביים חשמליים קטנים ואלה מתוכננים לשיווק במהלך השנתיים הקרובות, גם לכביש וגם לשטח" כך נאמר בדוח הרשמי של היצרן היפני השני בגודלו. את בעיית הטווח המוגבל בין טעינות המצברים הקטנים שישאו דגמים צנועים אלה מתכננת ימאהה לפתור באמצעות החלפת מצברים ולא טעינה, ממש כפי שעשתה חברת בטר פלייס הישראלית שקרסה לא מזמן – ולא באשמת שיטת ההחלפה במקום טעינה.
בעולם המדשדש לאיטו לכיוון המנועים החשמליים, במיוחד בתחום הדו-גלגלי, יש להודעה של ימאהה משמעות שכן זה יצרן משמעותי שני שנכנס לאופנועים חשמליים, ק.ט.מ כמובן הייתה ראשונה עם הפרירייד אי המצוין שנמכר כבר מספר שנים אך אפילו הוא מתקשה לעשות שינוי. זאת למרות שערים רבות באירופה כבר מונעות לחלוטין כניסה של כלי רכב שאינם חשמליים ולאופנוע שטח חשמלי יתרון עצום ברכיבה בפארקים סמוכים לערים בהם למנוע בעירה פנימית אין סיכוי להיכנס. עדיין המכשולים הטכניים, השימושיות והטווח פלוס מחירים יקרים, מונעים את התפשטות החשמל, כשהגורם המרכזי הוא מחירי הנפט שאינם מאמירים מספיק כדי לעשות את החשמליים כלכליים בהפרש משמעותי.
לא יצליח כמו כל החשמליים
בארץ ועוד איך. חבל שלא כך המחיר בכל העולם .. אז ודאי היה פתרון חשמלי בכל מקום בארץ