fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

ימאהה תשווק אופנועים חשמליים לכביש הציבורי עד 2016

ימאהה תשווק אופנועים חשמליים לכביש הציבורי עד 2016

גיא בן ברק

צילום: יצרן

זוכרים את PES1 ו-PED1 שהוצגו כדגמים ניסיוניים בתערוכת טוקיו האחרונה? אופנועים חשמליים, הראשון כביש השני דו"ש, יחסית צנועים אך עדיין עתידנים בעיצובם, כעת מסתבר כפי שעולה מהדוח השנתי של ימאהה לשנת 2013 כי ימאהה, ממש כפי שעשתה עם התלת שלה טריסיטי שמהר מאוד עבר מקונספט לייצור, עומדת לייצר אופנוע שכזה בייצור סדרתי כבר בשנים הקרובות.

"אנו עובדים על אופנועים ספורטיביים חשמליים קטנים ואלה מתוכננים לשיווק במהלך השנתיים הקרובות, גם לכביש וגם לשטח" כך נאמר בדוח הרשמי של היצרן היפני השני בגודלו. את בעיית הטווח המוגבל בין טעינות המצברים הקטנים שישאו דגמים צנועים אלה מתכננת ימאהה לפתור באמצעות החלפת מצברים ולא טעינה, ממש כפי שעשתה חברת בטר פלייס הישראלית שקרסה לא מזמן – ולא באשמת שיטת ההחלפה במקום טעינה.
בעולם המדשדש לאיטו לכיוון המנועים החשמליים, במיוחד בתחום הדו-גלגלי, יש להודעה של ימאהה משמעות שכן זה יצרן משמעותי שני שנכנס לאופנועים חשמליים, ק.ט.מ כמובן הייתה ראשונה עם הפרירייד אי המצוין שנמכר כבר מספר שנים אך אפילו הוא מתקשה לעשות שינוי. זאת למרות שערים רבות באירופה כבר מונעות לחלוטין כניסה של כלי רכב שאינם חשמליים ולאופנוע שטח חשמלי יתרון עצום ברכיבה בפארקים סמוכים לערים בהם למנוע בעירה פנימית אין סיכוי להיכנס. עדיין המכשולים הטכניים, השימושיות והטווח פלוס מחירים יקרים, מונעים את התפשטות החשמל, כשהגורם המרכזי הוא מחירי הנפט שאינם מאמירים מספיק כדי לעשות את החשמליים כלכליים בהפרש משמעותי.

גלריה

2 תגובות ל ימאהה תשווק אופנועים חשמליים לכביש הציבורי עד 2016

  1. האמנם בעולם מחירי הנפט לא מאמירים אבל הגיב:

    בארץ ועוד איך. חבל שלא כך המחיר בכל העולם .. אז ודאי היה פתרון חשמלי בכל מקום בארץ

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל