fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

באמפים רק כשצריך

באמפים רק כשצריך

גיא בן ברק

הבאמפים בכביש, אותן גבעות אספלט, מהווים אמצעי נפוץ בכבישים עירוניים להורדת מהירות התנועה, זה חשוב במיוחד במדינות בהן הנהגים לא ממש סופרים את הגבלת המהירות כמו בישראל, ובמיוחד בשעות רגישות בהם הולכי רגל ממלאים את המדרכות והכבישים. העניין הוא שצורך זה אינו קיים בכול שעות היממה ולמעשה בשעות רבות של היממה הבאמפים סתם מעצבנים כאשר גובהם המשתנה מעיר לעיר מחייב לעיתים לרדת למהירות 30 קמ"ש אם אינך רוצה לקפוץ. בנוסף הבאמפים מענישים ללא אבחנה את כול הנהגים והרוכבים, כולל את אלה ששומרים על המהירות החוקית ובכך גורמים להורדה מוגזמת של המהירות בכביש נתון ולפקקים.

חברה ספרדית בשם "איסאתור" פתחה באמפים "חכמים", אלה שקועים תחת מפלס הכביש ורק בשעות בהן נדרשת האטה של התנועה, כמו בשעות עומס, שעות בהן תלמידים צעירים יוצאים ממוסדות חינוך, שעות בין ערביים בהן משתנים תנאי התאורה תוך זמן קצר ועוד, הבאמפים עולים ומאטים את התנועה כמו שעושים הבאמפים הקבועים.

בנוסף הבאמפים הספרדים גם יודעים למדוד מהירות של כלי רכב המתקרב אליהם ובמידה והמהירות גבוהה מהמוגדר באותו זמן, הבאמפים עולים וכופים על הרוכב או הנהג להוריד מהירות אם אינו מעוניין בהמראה אלימה ונחיתה קשה. נקווה שהבאמפים עולים מספיק מוקדם כדי לא להבהיל את הרוכב או הנהג המתקרבים וכי יש להם איזה נצנצים המספקים אתראה חזותית נוספת.

עלות התקנת באמפר כזה אינה נמוכה, 20,000 אירו, אך מדובר בייעול משמעותי של זרימת התנועה, איכות חיים משופרת לנהגים והרוכבים בתוך הערים וכמובן הגברת הבטיחות – כאשר הקמת באמפר רגיל שאף מתבלה וחייב תחזוקה והקמה מחדש כול כמה שנים עולה אף היא כסף רב.

3 תגובות ל באמפים רק כשצריך

  1. יזרקו אספלט ויחסכו עלינו, עוד חיי אדם או פחות, זה לא מעניין.

  2. בעצם אולי כדי לקוות שלא יתפוס פה.. הגיב:

    אה, רק בחלק שהבאמפ מודד את המהירות שלך וברגע שהיא גבוהה מהמותר הוא מעלה את הבאמפ למעלה ,אז הוא גם ישלח לך הביתה דו"ח של 100 יורו (אבל רק לכיסוי ההוצאות , ושמירת המהירות ,כן?)

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל