fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן

ישר מהטסט – לטי-מקס

ישר מהטסט – לטי-מקס

גיא בן ברק

תקנות הרישוי באירופה שונו בינואר 2013 בלחץ היצרנים. המשבר הכלכלי של 2008 הוריד את מכירות האופנועים והקטנועים הגדולים לרמות נמוכות במיוחד, ובהיעדר ביקוש לכלים בדרגת הרישוי הבלתי מוגבלת דרשו היצרנים מהמחוקקים להקל דווקא במדרגת הביניים, שם הכלים זולים יותר. הבעיה הייתה שהמגבלה של 33 כוח סוס מאפשרת מנועים בנפחי 250-400 סמ"ק או מנועים מוגבלים מלאכותית, לא ממש אטרקטיבי. אז צריך לשנות, היצרנים לחצו וזה נעשה, למשל בהתאם לתכניות של הונדה לצאת עם דור חדש זול וידידותי של אופנועי NC וקטנועי "אינטגרה" של 670 סמ"ק טווין בהספק של 47 כוח סוס, הפלא ופלא המגבלה החוקית העדכנית מ-2013 הייתה בדיוק ל-47 כ"ס.

אצלנו בינתיים לא השתנה דבר, אבל מאחר ואנחנו מחויבים לתקנות הרישוי האירופיות כחלק מתחנונינו להיכנס לגוש האירו ב-2100 במידה והגוש לא יתפרק עד אז, מבצע משרד התחבורה את השינוי. החל מיולי הקרוב נקבעת גם בישראל מדרגת ביניים חדשה, A2 שמה (A1 כיום), וזו מוגבלת ל-47 כוח סוס (33 כוח סוס היום) ולרוכבים מגיל 18. המדרגות האחרות לא משתנות למעט שם המדרגה הבסיסית (עד 14 כוח סוס) שיוחלף ל-A1, המדרגה הבלתי מוגבלת נותרת A.

לכאורה מצוין, יותר רוכבים יוכלו ליהנות ממנוע חזק משמעותית בהשוואה להיום וכמובן ממגוון כלים רחב פי כמה – בעוד דרישות החוק לקטגוריה הבינונית לא משתנות, כלומר מיולי יכול לבוא בן 18 שמעולם לא רכב על דו גלגלי ולו על אופניים, לעשות 15 שיעורים על אופנוע 250 עלוב כדרישות החוק וישר ממשרד הרישוי לקנות ימאהה טי מקס 530. מה הסיכויים של צירוף כזה לשרוד את השנה הראשונה בגוש דן? נמוך – בדיוק ביחס הפוך להוצאות הכספיות של אותו מסכן שאת צעדיו הראשונים בדו גלגלי יעשה עם תיקוני פיירינג ופנס בעשרת אלפים שקל להחלקה קלה.  ברור שהצירוף הזה של אפס ניסיון ושיקול דעת עם 5 קג"מ עם פתיחת המצערת בוודאות יוביל לעליה במספר הנפגעים על דו גלגלי, ממש כפי שמתן האפשרות בישראל לחסרי ניסיון קודם לעלות על 125 ישר מהטסט או מבחן השליטה החל מ-2007 העלתה את מספר ההרוגים על דו גלגלי. להזכירכם עד השינוי המיועד מי שרצה לקנות טי מקס היה חייב לעמוד בדרישות מדרגת הרישוי העליונה, כלומר עליו להיות בן 21 ועם רישיון בדרגת הביניים לפחות שנה אחת.

אז הברכה האמיתית של השינוי הזה היא ליבואנים בישראל, שנה וחצי הם סובלים מהיעדר כלים לקטגוריה הבינונית שכן מאז שינוי החוק בעולם כמובן שלא ייצרו במיוחד לישראל כלים של 33 כוח סוס – אבל מעתה הכול בסדר, אפשר למכור כלים שמגיעים ל-200 קמ"ש גם לאנשים שאתמול עברו טסט.

24 תגובות ל ישר מהטסט – לטי-מקס

  1. מציע לך לעשות קורסים לפני שאתה אף ישר על איזה קטנוע אש או אופנוע ביניים חזק. הכתובת על הקיר

  2. השינוי הוא שינוי מבורך.
    הטימקס הוא אך ורק מכונה. רוכב שקולך ובוגר יתמודד אם טימקס, בדיוק כמו שעד 2007, היו אנשים שהתחילו מ-GPZ.
    מי שמטומטם – שייקנה טימקס ויתרסק, זאת לא בעיה שלי ולא של המדינה. אי אפשר ולא צריך להציל אדם מהטמטום של עצמו.

  3. מכונה זו מכונה, מה משנה זה הקופיף שמפעיל אותה.
    טימקס "מייד" לאחר טסט. כאילו כלים כמו GS500 וכו' שהיו במדרגת הרישוי הקודמת לא חזקים ולא מגיעים ל-200.

    פתאום הכותב נכנס לפאניקה בגלל שינוי מבורך ועוד מפיל את זה על היבואנים. אנחנו אלו שמרוויחים פה מבחר של כלים. היבואנים מוכרים ככה או ככה. מי שרוצה יקנה.

  4. חיכינו לשינוי המיוחל. הדבר אולי יקפיץ חזרה את שוק הדו גלגלי על המפה.
    באשר לחששות, רבותי אין חובה להפסיק לעשות שיעורי נהיגה. גם נהיגה ברכב 4 גלגלי צופנת סכנות. האחריות היא על הנהג ולכן חשוב שלא ייקח סיכונים מיותרים וינהג באחריות. ניתן לומר זאת על כל דבר בחיים.
    שינוי מבורך, בעזרת השם הקרוב רק ישנו את הביטוח ואנחנו על דרך המלך.

  5. יש לבצע איזון בין זכויות של רוכבים ואזרחים ובין ההגנה על בטחונם. באותו אופן בן 17 יכול לעלות על רכב ספורט מהיר ולסכן את עצמו ואת סביבתו.

  6. שמספר הנפגעים יעלה?
    האם הורדת דרגת הביניים מ"עד 500" (ללא הגבלת הספק) ל"עד 33 כס" הביאה לירידה במספר הנפגעים?? לדעתי הסטטיסטיקה אומרת אחרת

  7. שנתיים חיכיתי למהלך המתבקש. וגם בדוגרי לחצו כל הזמן…. האם גם דרגות הביטוח יותאמו לתקינה החדשה?

  8. טוב מאוד. מי שרוצה למות ימות גם
    בפיאג'ו סי (זוכרים אותו )
    סוף סוף מתקדמים בקצב האירופאי…בסוף ידעו גם לשחק פה כדורגל……

  9. יש כאלו שמסכימים איתו ויש כאלו שלא, כמו כל דבר אחר בחיים.
    לדעתי, צריך שיהיה חוק שלא יאפשר לגשת לעשות טסט לאופנוע עד 500 סמ"ק או מעלה לפי שהייתה לו לפחות שנה את המדרגה הקודמת (ז"א, כדי לעשות רשיון לעד 500 סמ"ק צריך נסיון של שנה על 125, וכדי לעשות מעל 500 סמ"ק צריך נסיון של שנה לעד 500) – זה כבר הגיוני

  10. זה לא שאישרו לכולם להתחרות ולעבור על החוק. סך הכל יש יותר מגוון. אם בנאדם יסע על 150 או 200 זה רק ההבדל אם הגופה שלו תהיה מרוסקת יותר או יותר. גופה זה גופה.

    מי ששומר על החוק ולא נוסע כמו משיגינע – יחיה כנראה יותר. ואת זה אני בטוח שהסטטיסטיקות מאשרות 😉

  11. מישהו יודע מה הפרוצדרה? אם יש לי פלסטיק של A1 אני צריך ללכת לשנות במשרד הרישוי ל-A2?

  12. נשאר רק להשקיע לפחות במינימום של בטיחות בכבישים

  13. שיושבים שם למעלה ומחליטים עבורנו כל בוקר וערב דברים חדשים. לכו לעזה כבר שם המקום שלכם.

  14. כאלה שטויות כי על בייבי נינג'ה (או קומט 250R)
    שיש 33 כ"ס אי אפשר להגיע ל160-170
    מלבד זאת כלים כמו דרוזי 400 שיש לו 40 כ"ס
    לפני 2007 נמכר באלפי שקלים יותר רק כי הוא A1 ?
    והוא יכול להרוג אותך פחות מנינגה, לא !
    מהלך מצויין לדעתי ואנשים מתים גם על טייפונים עם 50 סמ"ק
    למה אם היום אני קונה פרארי אני חייב לסוע 300 ?
    כל אחד יכול לחיות עם השיקולים שלו
    אתה יכול לעלות על גיקסר וללמוד עליו, ללכת למסללוים קורסי נהיגה (למרות שזה יהיה סיפור שונה)
    אבל כמו שאמרתי להרוג כל כלי יכול

  15. היום, ילד בן 18 לא יכול לעלות על רכב עם יותר מ-300 כ"ס יש אחרי הטסט ? לחילופין מנוע 3 ליטר ? או מה עם V6 ו-V8 ?
    מאיפה ההתחסדות הזו ?

  16. ראשית הגבתי רק תגובה אחת, מקצועית ולא אישית, תגובה 27. הסיבה שהגבתי היא כי אני לא מסכים את דעותיו של "יובל".
    אין לי מושג מי אתה ומדוע אתה משמיץ אותי. מה שכתבת הוא שקר גס. היית כל כך עסוק בלריב עם היובל אחר שירית לכל הכיוונים. חבל שמערכת האתר נותנת במה לטרולים.

  17. דרגת רישוי A1 הוגבלה בעבר הרחוק ל 54.4HP בשנים האחרונות צומצמה ל 33HP וכרגע מעלים חזרה ל 47HP האם זה מלמד שהתקינה הרופאית ואחריה ישראל הגיעו למסקנה שהרוכב הממוצע זהיר יותר ולכן ניתן לאפשר לו כלי גדול יותר באותה דרגת רישוי ? א"כ שגם חברות הביטוח יסיקו מכך שניתן לצמצם את עלויות הפרמיה הגבוהות מאוד ששולמות כיום .

  18. ילד בן 17 יכול לקחת פורשה 911 לסיבוב לאחר חודשיים לווי (נראה לי) עם ההורים… כל רוכב בוחר את דרכו על הכביש…
    אם כבר לגרום לפחות צרות על הכביש – להחיל תשלומי ביטוח ואגרות רישוי על רוכבי האופניים שמתחרים בנו בכל כבישי הארץ ללא קשר לנחיתות הכלי שלהם…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל