מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
הריקול המביך של הרלי דייוידסון
גיא בן ברק
צילום: יצרן
הרלי דייוידסון ורעידות הולכים ביחד יותר ממאה שנה, מאז הציג היצרן מנוע וי-טווין בשנת 1912. זווית של 45 מעלות בין הצילינדרים ונפח גדול הם ערובה לויברציות, אולם שנים ארוכות לא רק שהרעידות לא הפריעו – הן היו סמלו של היצרן וציבור הרוכבים של הרלי התמכר אליהן בגאווה. עד זאת בתחילת שנות התשעים של המאה הקודמת הבינו בהרלי כי כדי להגדיל את ציבור הלקוחות מעבר לגרעין הקשה הם חייבים לטפל גם ברעידות, משפחת הדיינה קמה בדיוק לצורך זה עם שילדה חדשה המציגה תושבות גומי למנוע. ספינת הדגל של הדיינה היה דגם הלאו-ריידר,FXDL, עם מושב נמוך ומבנה קאסטום קל לשליטה הפך הדגם במהרה לרב מכר וזה נמשך עד היום.
דא עקא ודווקא הדיינה לאו-ריידר "נטול הרעידות" חטף בימים אלה ריקול עולמי ליחידות 2014 – בדיוק בגלל בעיה הנוצרת מרעידות. מסתבר שבסל"ד גבוה (במונחי הרלי כמובן, 5,800 סל"ד), מופיעות רעידות שעלולות להסיט את מתג ההתנעה ממצב פעולה למצב דימום, לכבות את המנוע בזמן רכיבה וזה עלול להיות מאוד מסוכן. הריקול נוגע ל-3,361 יחידות, במידה ובישראל קיים דגם זה משנת ייצור 2014, יש לפנות ליבואן.
זבל מסריח ומעלה עשן ונזילות.
רק יפני רק יפני ורק יפני.