fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

דיאלים 204 על 35
קאברג שחורי 205 על 35
דיאלים 204 על 35
בנלי שורת MENU
הווסקוורנה באנר שמאל
הארלי שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
טריומף קוביה
לרט
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

הונדה אפריקה טווין החדש: הנתונים המלאים נחשפים

הונדה אפריקה טווין החדש: הנתונים המלאים נחשפים

גיא בן ברק

צילום: יצרן

לא עובר יום בלי אפריקה טווין החדש… אם אתמול עלה סרטון הרכיבה הרשמי הראשון של הונדה סופר אדוונצ'ר החדש הרי שהיום מתפרסמים כבר הנתונים המלאים של האופנוע, ואלה בצירוף כמובן לתמונות והוידאו מחזקים את היותו של האפריקה טווין החדש אדוונצ'ר קרבי בעל יכולת אוף רואד בנוסח ק.ט.מ אדוונצ'ר 1190 להבדיל למשל מאפריליה קאפונורד או ימאהה סופר טנרה 1200 שהם אדוונצ'רים מוטי כביש לגמרי וקרוב יותר לק.ט.מ אדוונצ'ר. עדיין עם כול הכבוד לאמורים לעיל ההונדה אפריקה טווין ישמח יותר מהכול לנגוס מההצלחה של האדוונצ'ר המצליח מכולם, ב.מ.וו R1200GS, וצריך לראות אם הגישה של הונדה תצליח לעשות מה שאף אדוונצ'ר מתחרה אחר לא הצליח לעשות לפלא הבווארי הזה.

נתחיל במחיר, 12,400 אירו באירופה לגרסת הבסיס (ללא גיר חצי אוטומטי וללא ABS), כדי לקבל קנה מידה דוקאטי מולטיסטרדה אס עולה 15,600 אירו באירופה, כשבקצה השני ימאהה MT09 טרייסר עולה 9,500 אירו באירופה, מאחר ושני הדגמים לעיל נמכרים גם בישראל ניתן לחשב ולהעריך כמה בערך יעלה האפריקה טווין החדש בארץ.

מבחינה מכאנית, לא בכדי קוד הדגם הוא CRF1000R שכן מדובר במנוע מבוסס מנועי משפחת CRF המוטוקרוסים, רוצה לומר לקחו שני מנועי CRF450R הגדילו קצת נפח וחיברו את הצילינדרים… כלומר אין מדובר באיזה מנוע כביש ישן שעבר הסבה אלא מנוע חדש מהיסוד המיועד במקור לרכיבת שטחים לא סלולים, על הדיאנאיי של CRF מעיד ראש היוניקאם הייחודי של הונדה, גל זיזים יחיד מניע ארבעה שסתומים בכול ראש, תצורה שהונדה הוציאה ב-2002 עם ה-CRF450R הראשון ותורמת להקטנה משמעותית של ממדי המנוע ובמיוחד גובה הראש. מנוע האפריקה טווין החדש בנפח 998 סמ"ק מייצר 95 כוח סוס בסל"ד של 7,000 סל"ד, שיא המומנט עומד על כ-10 קג"מ ומגיע ב-6,000 סל"ד, תיבת ההילוכים עם שישה הילוכים, ניתן לבחור בין גיר רגיל לגרסת DCT עם גיר חצי אוטומטי ממוחשב הכולל מצבי רכיבה בהתאם למצבי האחיזה – החידוש באפריקה טווין הוא מצב רכיבה "G" המיועד לרכיבת שטח באחיזה מינימאלית, מוריד ומווסת את הכוח בהתאם. בגרסת ה-DCT הכוללת גם ABS ממוחשב מקבלים בקרת אחיזה ממוחשבת לשלושה מצבי אחיזה.

השילדה חצי עריסה כפולה מצינורות פלדה, בסיס הגלגלים 1,575 מ"מ, ארוך יותר מק.ט.מ אדוונצ'ר 1190, המשקל היבש עומד על 208 קילו, קל ב-9 קילו מהק.ט.מ אדוונצ'ר 1190, גובה המושב באפריקה טווין החדש 850 מ"מ במצב הנמוך ו-870 גבוהים במצב הגבוה, מושב גבוה יותר משל הק.ט.מ 1190 ב-10 מ"מ, גם במרווח הגחון ההונדה החדש קרבי יותר מהק.ט.מ – 250 מ"מ להונדה לעומת 220 מ"מ בלבד בכתום. מיכל הדלק של האפריקה טווין החדש מכיל 18.8 ליטר לעומת מיכל ענק של 23 ליטר בק.ט.מ אדוונצ'ר 1190. מידות הצמיגים גם הן מעידות על שיני השטח של הסופר אנדורו החדש של הונדה, 90/90-21 קדמי ו-150/70-18 אחורי.

גלריה

5 תגובות ל הונדה אפריקה טווין החדש: הנתונים המלאים נחשפים

  1. רק לי מפרסום לפרסום החשק יורד?
    לא קל מספיק…(דברו על פחות מ200ק"ג)
    לא חזק מספיק…(דברו על 110 כ"ס)
    והעיקר לא זול …לפי החשבון שלי יעלה בערך 110000שח'(דברו על סביבות ה 90000ש"ח לדגם הרגיל ללא ABS בארץ)
    קיצר התמחור הזה – ישאיר האופנוע בבונדד חבל !!!

  2. איך יכול לרדת החשק מול מכונה כזאת? המחיר יהיה מאוד אטרקטיבי כבר שאלתי בחברה וכבר יש רשימת המתנה לדגם שיגיע בסביבות חודש 11-15 אז יודלה החשבון שלך כנראה לוקה מאוד וכמו שאתה יודע טוב מאוד …האופנועים של הונדה הם ליגה משל עצמם …אז עזוב שטויות אתה לא צריך להתבייש להזמין אחד בשבילך …..

  3. קצת לא מבין מה יש לעשות עם דבר כזה… הוא עובר איפה ש 450 לא עובר? הוא מהיר יותר בכביש מאופנועי 600? נראה לי לא טוב בכלום. רק לאוהבי מפלצות…

  4. לא היה קשה לעזוב את הונדה ולעבור למטרו הגיב:

    לא להתפתות לנסיעה קצרה
    לדרוש את האופנוע לחצי יום ויותר
    כדי לבדוק התאמה אישית
    ולא לוותר בעניין !!
    היבואן צריך ללמוד לכבד את הקהל ולהבין שהרוכבים הם השגריר הטוב או הגרוע ביותר שלו
    תלוי בהתנהגות שלו לפני המכירה ואחריה כמובן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל