fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מתחת לשורת MENU מטרו
דיאלים 204 על 35
בנלי שורת MENU
הווסקוורנה באנר שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
טריומף קוביה
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הארלי שמאל
לרט
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

השוואת מנועי אדוונצ'ר: אפריקה טווין, 1190 אדוונצ'ר R, F800GS, טייגר 800, XT660 Z טנרה

השוואת מנועי אדוונצ'ר: אפריקה טווין, 1190 אדוונצ'ר R, F800GS, טייגר 800, XT660 Z  טנרה

גיא בן ברק

צילום: יח"צ


שוק האדוונצ'ר הוא הגדול בעולם האופנועים מזה שנים מספר, כיום כמות הדגמים והתת דגמים כה גדולה עד כי קשה מאוד לבצע מבחנים השוואתיים בהשתתפות כול הדגמים. לכן מבצעים המגזינים מבחנים רק עם חלק מהדגמים כמו שביצע כאן המגזין הגרמני מוטוראד שהישווה בין הונדה אפריקה טווין, ק.ט.מ 1190 אדוונצ'ר אר, ב.מ.וו F800GS, טריומף טייגר 800, ימאהה XT660 Z  טנרה. מומלץ להיכנס לאתר הגרמני ולקרוא את המבחן המלא, קישור מצורף, אני בחרתי להתייחס למדידות הדינמומטר שבוצעו לאופנועים במבחן הגרמני, כלומר לביצועי המנועים בלבד שכן יש כאן ארבעה סוגי מנועים שונים ומגוון נפחים, וגם אפשר כמובן ללמוד מביצועי המנועים ומצורת הגרפים בדינמומטר על אופי האופנוע בכלל.

מספרים וניתוחים

מנוע הוי-טווין האדיר של הק.ט.מ 1190 אדוונצ'ר אר הוא החזק בחבורה בהפרש גדול. 1,195 סמ"ק מייצר כוח משמעותי מסל"ד נמוך, מומנט של 10 קג"מ מתקבל כבר לפני 4,000 סל"ד, והוא אף מגדיל עוד את המומנט עד לשיא של 11.9 קג"מ ב-8,000 סל"ד, משם הוא ממריא להספק של 146 כוח סוס ב-9,200 סל"ד, מנוע ספורט עם פוטנציאל אין סופי בידיים הנכונות ועם המערכות האלקטרוניות המתקדמות בעולם לגיבוי הכוח הזה.

הונדה אפריקה טווין גם הוא עם מנוע טווין אך רוחבי, נחות בעליל מול ביצועי העל של האוסטרי, גם פחות נפח אולם בעיקר כיוון שונה לחלוטין בין הק.ט.מ שמאמין כי גם אדוונצ'ר צריך להיות סופרבייק גם בשטח ובמהירות מעל 200 קמ"ש באוטוסטרדה, אולם לפי הבוחנים הגרמנים השימושיות של מנוע האפריקה טווין והחבילה הכוללת עדיפה בעיניהם על ביצועים נטו. מנוע הטריפל של הטריומף טייגר 800 XCA אמנם עולה על מנוע האפריקה טווין בהספק המרבי אולם רק בכוח סוס אחד וגם זה רק ממש בקצה הסל"ד שם יתרון למנוע השלושה צילינדר על הטווין. אולם כול הדרך לשם ההונדה קובר את הטריומף וגם את הב.מ.וו F800GS בזכות מנוע מכוון גאוני לייצר כוח בדיוק איפה שצריך אותו עם שיא מומנט משמעותי של 10 קג"מ כבר ב-6,000 סל"ד ואפשר ממש להרגיש רק מלנתח את העקומה של הדיינו את הדחיפה בגב שפתיחת מצערת באפריקה טווין תניב במציאות בסל"ד הזה. גם מבחינת ההספק המרבי ההונדה מביא נתון יפה עם 93.7 כוח סוס המתקבלים בסל"ד שימושי מאוד של 7,500.

הטריומף טייגר 800 מגיע להספק הגבוה בקצה העקומה, 94.6 כוח סוס ב-9,800 סל"ד, צריך לגרום לו לצרוח שם במונחי אדוונצ'ר, אולם זה מנוע גמיש המספק כוח ליניארי שמתחיל חזק כבר עם פתיחת הגז ב-2,500 סל"ד מתקבלים כמעט 6 קג"מ, ונבנה שטוח לשיא של 8 קג"מ ב-7,600 סל"ד, עדיין כוח בסל"ד בינוני אינו חזק במיוחד כאן במיוחד כשמשווים לטווין של הב.מ.וו בין 5-7,000 סל"ד.

מנוע הב.מ.וו F800GS דומה בגרפים שלו לטריומף טייגר 800, הישג יפה עם צילינדר אחד פחות, הספק מרבי 86 כוח סוס, אמנם נמוך מול הטריומף אולם שוב יתרון הבריטי הוא רק בסל"ד הגבוה כשעד 8,200 סל"ד הבווארי משווה את ביצועי הטריומף, עקומות המומנט של הב.מ.וו ושל הטריומף ממש משיקות, כוח ליניארי מסל"ד נמוך ועד לשיא מומנט זהה, הב.מ.וו מספק את השיא של 8 קג"מ ב-5,700 סל"ד, מוקדם משמעותית מה-טייגר 800 למרות שהבריטי כאמור נמצא בערכי מומנט גבוהים גם הוא מסל"ד נמוך.

הימאהה XT660Z טנרה חלש משמעותית כפי שהגרפים מראים, מנוע הסינגל אף מכוון להספק נמוך במיוחד של 47 כוח סוס כדי להתאים לרישיון נהיגה מוגבל. דגם זה אמנם נמכר בישראל אולם ימאהה לא תמשיך לייצר אותו ב-2017 לכן אין להרחיב בניתוחים, היורש, MT07 סופר טנרה כבר מתחמם על הקווים לקראת הופעה כבר השנה.
באנר פרסומי:

 
עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI 

השוואת מנועי אדוונצ'ר:

הונדה אפריקה טווין 

ק.ט.מ 1190 אדוונצ'ר R

ב.מ.וו F800GS

טריומף טייגר 800

ימאהה XT660 Z  טנרה

גלריה

3 תגובות ל השוואת מנועי אדוונצ'ר: אפריקה טווין, 1190 אדוונצ'ר R, F800GS, טייגר 800, XT660 Z טנרה

  1. הגרמנים מאוהבים בגרפים ומספרים. אבל לכל אופנוע יש סיפור משלו שמורכב הרבה יותר מאשר נתונים יבשים של סוג מנוע, כמות כ"ס ומומנט.

    הקטמ אופנוע עצבני ובעל מנוע גס/מחוספס. הוא גם מקרין כמות מטורפת של חום לרגליים ומעולה כאמצעי מניעה אם חברה שלך שכחה לקחת גלולות.
    הבמוו 800 שבחנו אותו פה בדוגרי הוא אופנוע חביב אבל סתמי. חסר אופי ומשעמם. המנוע מווברץ ומנתק ההצתה מגיע מוקדם מדי, יש לו מתלים רכים מאוד.
    הטייגר 800, שגילוי נאות למי שלא קרא את הכתבות עליו אני במקרה בעלים של אחד כזה, הוא חלק כמו חמאה ובעל אופי ייחודי – כי זה טריפל בריטי. תסתכלו על הגרף ותראו קו ישר כמו סרגל. החסרון הגדול שלו זה מיכל דלק יחסית קטן וצריכת דלק גבוהה במקצת.

    רכבתי קצת על האפריקה טווין – אין ספק שהוא מיועד לשטח אבל חסרים לו פינוקים כמו בקרת שיוט ומצערת על חוט ועם כל הכבוד המתלים שלו הם לא ברמה של מתלי WP, בהם משתמשים הקטמ והטייגר.

    בקיצור, אני מפרגן להונדה על תרגיל שיווקי מבריק, אבל אחרי שההייפ יירגע יתחילו לצוץ תובנות ובעיות, כמו בכל דגם.
    לא קונים אופנוע לפי גרף (אלא אם כן אתה גרמני..??). תרכבו ואז תחליטו.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל