מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ראלי ברזילאי – הונדה XRE300RALLY
צילום: יצרן
כתב: קפטן בומרנג
בעוד אנו מתבשרים על הגעתו של ה-CRF250L בגרסת ה-"ראלי" לישראל ומהגגים מחשבות על סגמנט חדש שעומד להפתח, נראה כי במדינות אחרות, רחוקות רחוקות, כבר נהנים בשנים האחרונות מדגמי "ראלי" של הונדה בנפחים בינוניים-קטנים.
שמו של הדגם – XRE300RALLY, והוא מיועד כאמור לשוק הברזילאי (נמכר גם לשווקים אחרים בדרום אמריקה). ה-XRE מציע סטייל שהוא קצת פחות "ראלי" מה-L RALLY – ללא פיירינג מנופח, מיגון מנוע או משקף גבוה, למרות שהראשון מחזיק במנוע בנפח 300 סמ"ק.
על אף הקרבה המשפחתית בין שני הדגמים, מדובר על שתי חיות אחרות לגמרי – ה-XRE בעל מנוע בנפח 300 סמ"ק כאמור, אך בניגוד ל-L RALLY שמיועד למדינות אירופה והמזרח, הוא בעל גיר 5 הילוכים בלבד ומערכת הקירור שלו מבוססת על אוויר – מכלולים קצת יותר מיושנים שאולי מתאימים יותר לאופי האופנועים המיועדים לשווקי דרום-מרכז אמריקה.
במסגרת נתונים נוספים שרלוונטים להשוואה בין שני הדגמים, מציע ה-XRE משקל קל יותר מהראלי – 146 ק"ג לגרסת נטולת ABS ו-153 ק"ג כולל המערכת – עדיין יותר קל ממשקלו מהראשון שעומד על 157 ק"ג.
ה-XRE מציע גובה מושב נמוך יותר העומד על 860 מ"מ לעומת 895 מ"מ בראלי. השלדה היא שלדת עריסה כפולה ומקדימה מזלג טלסקופי 245 מ"מ. ה-XRE מגיע אמנם עם צמיגי דו"ש, אך חישוקי 21 ו-18 מאפשרים הרכבה של צמיגי קוביות קרביים יותר.
מה עוד מעניין?
ל-XRE300 אח קטן נוסף בנפח 190 סמ"ק. במדינות דרום אמריקה אופנועים משמשים למגוון משימות גדול, ועובדים בדר"כ קשה יותר מאופנועים אירופאים מפונקים. חלק נכבד מהשימוש בדו-גלגלי במדינות אלו נעשה בכפרים מרוחקים ובדרכים משובשות, ואופנועים "רגילים" הופכים שם לאופנועי שטח של ממש, כך שניתן להעריך שאופנוע כמו ה-XRE300RALLY נרכש במטרה להוות אופנוע שטח קרבי.
השאלה המעניינת ביותר תהיה כמובן שאלת ההעדפה –
האם שווה לקבל משקל נמוך יותר, מנוע גדול יותר ופחות פלסטיק ולהתפשר על 5 הילוכים וקירור אוויר של ה-XRE300, או משקל גבוה ומנוע קטן יותר, אך גם 6 הילוכים וקירור מים, כמו במקרה של ה-CRF250RALLY… מה אתם הייתם מעדיפים?
זה הכי פולני שלך אורן? או שיש יותר?