מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
80 שנה: MV Agusta חוגגת עם מהדורה מוגבלת

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן
יצרנית האופנועים האיטלקית חוגגת 80 שנה להיווסדה עם מהדורת Ottantesimo מיוחדת ומעוצבת ל־6 דגמים, בייצור מוגבל של 500 חתיכות בלבד מכל דגם.
הסיפור של MV Agusta מתחיל שנתיים לפני סיום מלחמת העולם השנייה. האומה האיטלקית הייתה במצב קשה – ערים נהרסו, תשתיות נפגעו, והתעשייה המקומית נאבקה לשרוד. באוגוסט 1943, הרוזן הצעיר דומניקו אגוסטה פיתח ועיצב אופנוע בנפח 98 סמ"ק, שכבר היה מוכן לייצור, אך חודש לאחר מכן השתלט הצבא הגרמני על המפעל ועצר את פעילותו. למזלו של אגוסטה, הוא הספיק להעלים כל זכר לאופנוע ולהחביא את האבטיפוס והתוכניות בביתם של המהנדסים והטכנאים הנאמנים לו.
כמעט שנה לאחר מכן, המפעל חזר לפעול ותהליך ייצור האופנוע הראשון, ה־MV 98 הקטן, יצא לדרך. ב־19 בינואר 1945, אגוסטה הפך את המיזם לרשמי וייסד את החברה Meccanica Verghera Srl (מכונאות ורגרה) באזור קשינה קוסטה. משפחת אגוסטה, שהייתה שחקנית מרכזית בתעשיית המטוסים, נאלצה להמציא את עצמה מחדש לאחר סיום המלחמה, והרוזן אגוסטה פנה לייצור אופנועים, מונע מתשוקה לחדשנות ואהבה למהירות.
על חלקיו של ה־98 נחרט הכיתוב "EMMEVI", שנועד ללמד את הדרך הנכונה להגות את שם המותג, המצויין בראשי התיבות MV – שבהמשך הוצמדו לשם משפחתו של מייסד החברה. הסמל שנבחר, גלגל שיניים העוטף את שתי האותיות וזוג כנפיים פרושות, מסמל את השאיפה לייצר אופנועים מהירים וחדשניים ומאזכר את שורשי החברה בעולם התעופה.
לכבוד יום הולדתה ה־80, חשפה MV Agusta מהדורה מיוחדת בשם Ottantesimo ("שמונים" בעברית) לדגמי ה־Brutale RR, ה־Dragster RR, ה־F3 RR, ה־Superveloce S, ה־Brutale 1000 וה־Brutale 1000 RR, בייצור מוגבל של 500 יחידות מכל דגם. לדגמי המהדורה המיוחדת גרפיקה בצבעי המורשת של המותג, כסוף ואדום (כסוף ושחור ב־Dragster RR), עם הסמל ההיסטורי של המותג וחריטת לייזר של מספור האופנוע על המשולש העליון או לוחית על מיכל הדלק. רוכשי הדגמים המיוצרים במהדורה המוגבלת יקבלו יחד עם האופנוע תעודת מקוריות.
בנוסף, כל הדגמים עוברים השנה עדכון לצורך עמידה בתקן אירו5+. בעוד מנוע הטריפל שומר על אותם נתונים, מנוע ה־4 צילינדרים מקבל עדכון מעט יותר מקיף, הכולל מחשב מנוע חדש עם מיפוי דלק מעודכן וגלי-זיזים שעוצבו מחדש, לשיפור העוצמה בסל"ד נמוך ובינוני, תוך שמירה על הספק מקסימלי של 201 כ"ס ב־13,500 סל"ד ומומנט של 11.8 קג"מ ב־11,000 סל"ד. כמו כן, לשני המנועים מותקן מצמד חדש, עם מנגנון סליפר ואסיסט, שמבטיח להפחית לחצי את ההתנגדות של מנוף המצמד.