fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
אלבר טריומף מתחת ל-menu – אמצע 3
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
דוקאטי באנר חדש מולטיסטרדה
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
קוב 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אלבר טריומף קוביה עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
שרקו
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
דוקאטי קוביה שמאל
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

ק.ט.מ: שובו של הסופרמוטו המטייל

ק.ט.מ: שובו של הסופרמוטו המטייל

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

ק.ט.מ, יצרנית האופנועים האוסטרית, מספקת אישור רשמי וטיזר לקראת 'חזרתו' של ה־SMT האייקוני, עם דגם 890 חדש שיחשף רשמית בסוף אפריל.

בתחילת שנות האלפיים, אחרי הצלחתו של מנוע ה־950 במרוץ הראלי פריז דקאר, KTM החליטה להביא את המנוע הווי-טווין הגדול לכביש הציבורי ואחרי שהתקינה אותו באופנוע האוודנצ'ר שלה – שמאז הפך לאייקון מוטורי – נולדו דגמי 'ספין-אוף' רבים: הסופר דיוק, הסופר אנדורו וגם דגמי סופרמוטו בנפחי 950 ו־990 סמ"ק.

בשנת 2009 הוצג לראשונה ה־SMT, כשהאותיות SM מסמלות 'סופרמוטו' וה־T מסמלת 'Travel', ולא תיור כנהוג בעולם האופנועים, הסיבה לכך היא שה־SMT לא נועד להיות עוד אופנוע אדוונצ'ר או תיור רכרוכי המהווה פשרה של ביצועים בכביש, אלא מכונת כביש חדה וחזקה, בעלת רמת נוחות מספקת לצורך רכיבות ארוכות, עם ארגזים ומורכב אפילו – אבל עם שורשי סופרמוטו. ייצורו של ה־990 SMT הסתיים בשנת 2013, אחרי 4 שנות ייצור בלבד, לאחר שזה צבר קהל של מעריצים אדוקים – אך לא גדול מספיק – ובעקבות הגעתם של מתחרים מכובדים מבית ומחוץ.

הטיזר הרשמי של KTM.

הרבה שנים עברו ו־KTM מציע כיום מגוון גדול של דגמי כביש, חלקם גם נושאים ארגזי צד – כמו ה־1290 סופר דיוק GT ודגמי ה־1290 סופר אדוונצ'ר – אך בגזרת 'נפח הביניים' (מושג שמקבל משמעות חדשה כמעט בכל רבעון) אין ל־KTM אופנוע כביש טהור עם יכולות תיור גבוהות, דגמי ה־890 אדוונצ'ר מכוונים לשימוש בשטח וה־890 דיוק ספרטני מדי, וכאן נכנס ה־890 SMT החדש שיבנה על אותו הבסיס המוכר.

ב־KTM עוד לא משחררים פרטים אלא רק מבטיחים כי השמועות על האופנוע העתידי נכונות ומספקים תאריך רשמי לחשיפתו – ה־24 באפריל. לקראת ההשקה KTM הרימה חתיכת מסע פרסומי, המרמז על ציפייה להצלחת הדגם, שמתרכז באישור שזה עומד לקרות. "אופי ייחודי. כוח ממכר. ספורט טורר עם פיצוץ במצערת". נכתב (בתירגום חופשי) בהודעה לעיתונות של KTM, "אנחנו גאים לקחת את ה־SMT, לעדכן את הנוסחה ולהוסיף קצת קסם READY TO RACE. אופנועי האדוונצ'ר ואופנועי הנייקד היו במרכז הבמה כבר יותר מדי זמן. הגיע הזמן למהך נוסף באספלט, עם קלאסיקה".

ה־SMT עתיד להתחרות – בדרכו שלו – בעיקר עם הטרייסר 9 של ימאהה וה־F900XR של ב.מ.וו, אך גם עם אופנועי אדוונצ'ר ותיור נוספים, בין אם בעלי גלגל קדמי בקוטר 17 או 19 אינץ', כל עוד הם מיועדים לכביש ובעלי מנוע מספיק חזק.

ה־990 SMT המקורי.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

מוטו בוחן | אפריליה דורסודורו 1200 מול KTM SMT990

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
קוב מגדל kove