fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

ההוסקוורנה של סטיב מקווין נמכר בסכום שיא

ההוסקוורנה של סטיב מקווין נמכר בסכום שיא

כתב: ניר גולדשטיין | צילום: יח"צ

הוסקוורנה 400 Cross משנת 1971 השייך לשחקן האגדי סטיב מקווין נמכר לאחרונה במכירה פומבית שהתקיימה בבית מכירות בקליפורניה, האופנוע הפרטי של השחקן האגדי המנוח שבר שיא עולמי כשנמכר בסכום מדהים של 144,500 $, שהם, כן, כ-450,000 ₪.

ה-400 קרוס של הוסקוורנה הוא מבין האופנועים הראשונים שיועדו לרכיבת שטח מקצועית ואופנוע אייקוני בפני עצמו. מה שהופך את האופנוע הזה לעוד יותר אייקוני הוא שמדובר באותו הדגם עליו הצטלם השחקן/דוגמן/אגדה על שער המגזין הנחשב ספורטס אילוסטרייטד. האופנוע מגיע מהאוסף האישי של מקווין, שרכב עליו בזמנו הפנוי ויחד עם חברים ואפילו התחרה עליו וניצח מספר מרוצי מוטוקרוס בשנות ה-70.

סטיב מקווין היה איש רב פעלים, שחקן מוכשר, כשתחום הרכיבה היה בגדר תחביב חצי-מקצועי שלו, נאמר עליו שאם היה לוקח את הרכיבה כמקצוע, היה הרוכב המוכשר מגיע רחוק מאוד. ה-400 קרוס הנדיר הזה היה מראשוני אופנועי המוטוקרוס המקצועיים ששילבו כוח רב לצד התנהגות משובחת, כשהרוכבים עד אותם ימים היו צריכים להסתפק באופנועים שמקורם בדגמי כביש עם מנועי 2 צילינדר, כבדים ועצלים. הוסקוורנה הציגו פתרון לבעיה בדמותו של ה-400 קרוס, אופנוע 2 פעימות קל משקל, נטול אבזרי רישוי מיותרים, בעל יתרון משמעותי על כל טווין ערום שבכלל לא נועד לרכיבת שטח במקור.

מראשוני אופנועי המוטוקרוס המקצועיים

סטיב מקווין מוכר מסרטים רבים, כשהמוכר ביותר מביניהם הוא 'הבריחה הגדולה' אבל היה זה הסרט 'בכל יום ראשון' (On Any Sunday) שהכיר לאמריקנים את העולם המופלא של רכיבת השטח המקצועית. ההוסקוורנה כיכב בסרט בסצנות רכיבה מרשימות שבעצם שמו את החברה השבדית על כוונות הרוכבים המקומיים, הפעלולים של אגדת האופנועים המקומית מלקום סמית ביחד עם אגדת הוליווד סטיב מקווין ברכיבה מלאת ענני אבק על חוף הים הקליפורני הציתו את דימיונם של רוכבים רבים, למעשה, סמית טען שהופתע לגלות שמקווין יכל, לו רק רצה, להתחרות כמקצוען בין מקצוענים ברמה הלאומית.

בזמן שמרוצי השטח התפתחו במהלך שנות ה-60 וה-70 החל מעבר לכלים מקצועיים שתוכננו מהבסיס לתחרויות קשות, בתקופה זו היפנים עוד לא היו מעורבים והיצרנים האירופאים נתנו את הטון עם כלים קלים וחזקים יותר לשימוש מקצועי. הוסקוורנה ידעה לנצל הצלחה זו כשזכתה ב-14 תארי מוטוקרוס ועוד 24 תארי אנדורו בסוף שנות ה-70.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל