fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

מוטו בוחן | סוזוקי בורגמן 400 – ספורט אלגנט

מוטו בוחן | סוזוקי בורגמן 400 – ספורט אלגנט

כתב: אסף לביא | בחנו: אריק רוזנבלום, אסף לביא  | צילום: עדי בראון, יואב זוהר

מתוך מוטו מדריך, גיליון 361, מרץ 2018, לקריאה דיגיטלית כאן.

 

שורה תחתונה: ההגדרה הנכונה לבורגמן 400 החדש היא קטנוע דו-שימושי, כאשר שימוש אחד הוא תיור והשני הוא ספורט, וכמו כל דו"ש גם כאן הוא לא מצטיין באף אחד מהתחומים אבל מהווה פשרה טובה שמתאימה לקהל רחב.

בשנת 2010 בחן טל שביט ז"ל את הבורגמן 400 וכתב: "הבורגמן הראשון יצא לשוק העולמי בסוף שנת ה-90', והביא עימו בשורה: היה זה קטנוע ה-400 הראשון בשוק – גם אצלנו – כאשר עד אז הקטנוע הגדול ביותר הסתפק במנוע 250 סמ"ק. מאז, באופן טבעי, קמו לו מתחרים, בעיקר מצד יצרני יפן האחרים – ויש כבר לא מעט קטנועים עם מנועים גדולים מ-400 סמ"ק. במקביל עבר הבורגמן תהליך מתמשך של שדרוגים ועדכונים, בצד המכני והעיצובי, עם שני שלבי שינויים עיקריים: מעבר להזרקת דלק החל מדגמי 2003, ומנוע חדש לגמרי ב-2007 שעימו הגיע גם בלם קדמי עם 2 דיסקים, חישוק קדמי גדול יותר ועיצוב חדש. מאז התווספה גם אופציית ABS, ובשנה שעברה גם עדכון מכני נוסף בדמות תמסורת משופרת. השנה נמכר כאן הבורגמן לראשונה גם בגרסת ABS, וכן בגרסת "לימיטד" אותה קיבלנו למבחן ואשר כוללת תוספות כמו משענת לנוסע האחורי, מגיני ידיים בנוסח אופנועי שטח, דיפון דמוי עץ (!) בקוקפיט, ציפוי כרום למפלט וידיות כידון מחוממות." מי היה מאמין שהשלב הבא באבולוציית הבורגמן הוא התברגנות מלאה?

סוזוקי חידשה את הבורגמן 400 בפעם הראשונה מזה זמן רב ולקחה אותו כמה צעדים לכיוון הספורטיבי וויתרה על נפח האחסון וחלק נרחב מהאבזור, בדגם החדש החליטו בסוזוקי לוותר על הרבה תענוגות של הדגם הקודם, אין חימום ידיות, תאי האחסון קטנו ביותר מ-20 ליטר, המושב צומצם והמשקף קוצר, אך בתמורה הקטנוע זכה לצמצום מימדים, ירידה של 7 ק"ג במשקל, אופי ספורטיבי ומתלים קשיחים, גם הגלגל הקדמי צמח לקוטר "15. על הנייר המנוע ירד ב-2 כ"ס בהספק המקסימלי אך כעת הוא מגיב טוב יותר, בזריזות, חלקות שלא נראתה בדור הקודם ועם יציאה מהירה מהמקום. חיסרון אחד בתחום המנוע הוא עצלות במהירות גבוהה, תאוצות הביניים איטיות והקטנוע מגלה קושי לחזור לתאוצה אחרי בלימה – תופעת לוואי של תמסורת בעלת אופי ספורטיבי. חגיגת התאוצה ממשיכה עד ל-140 קמ"ש יציבים ונינוחים. הודות למנוע משודרג, שכעת עומד בתנאי היורו4, היצרן מצהיר על 25 קמ"ל, בתנאי המבחן הגענו ל-22 קמ"ל, לא חסכוני ולא בזבזן.

בנושא הנוחות דעתנו לא נחה – מצד אחד תנוחת הרכיבה טובה ומרחב רב מאפשר שינויי ישיבה רבים, המושב תומך מספיק והריפוד נוגד החלקה, הכידון רחב דיו וממוקם בגובה נכון לרוכבים בגבהים הממוצעים, מתחת למושב תכנס קסדה אחת ועוד מספר פריטים, תאי האיחסון מקדימה אינם ננעלים והימני מכיל שקע מצת. מצד שני כל אלו לא קרובים לבורגמן הקודם שהיה נוח יותר ובעל יכולת אחסון גבוהה הרבה יותר, המשקף בדגם החדש לדוגמה, עושה עבודה גרועה בכל הנוגע להגנת רוח.

מה הרוויח הבורגמן מהשינוי? התנהגות. המתלים קשיחים ובעלי מהלך קצר, מונעים מהקטנוע להתנדנד בפניות ובצירוף שלדה קשיחה מייצרים התנהגות נהדרת בכביש מפותל, נכון לא קם כאן מתחרה לטי-מקס אבל הבורגמן לא פראייר ולא נבהל ממראה פניה, מרווח ההטיה נדיב ונעצר בשני הצדדים על הג'ק המרכזי. בסיס הגלגלים הארוך מסייע לקטנוע לשמור על יציבות קווית, גלגל בקוטר גדול מקדימה סופג מהמורות ובורות בקלות, הקטנוע צר וקל לרכיבה בעיר הסואנת. את טיב הבלמים קשה לאמוד בגלל צמיגים מקוריים ששו לאבד אחיזה בבלימה חזקה וביציאה מהירה מהמקום, בעבודה נכונה ועדינה ניתן לייצר כוח בלימה סביר לפני שמערכת ה-ABS מתערבת.

הסוויץ משמש לפתיחת המושב בלחיצה וסיבוב ימינה ולצד השני נעילת הכידון, עוד קליק אחד שמאלה תמצאו את הפיצ'ר המיותר בתולדות הדו-גלגלי, שלא ברור למה עדיין קיים, מצב המשאיר את אורות החניה דולקים גם ללא מפתח. מבאס להגיע לקטנוע מרוקן מסוללה בבוקר. מתחת למושב תמצאו אחסון בנפח 42 ליטר, לעומת 62 בדגם הקודם, המיפתח לא מאפשר להכניס כל דבר וקסדה אחת בלבד תכנס מתחת למושב, לצידה תוכלו לשים עוד כמה דברים, אבל לא עוד קסדה. בלם היד מצריך משיכה חזקה אחרת לא יחזיק את הקטנוע במקומו, הוא לא הבלם הנוח ביותר שראינו, בהונדה סילברווינג וגם בטי-מקס הוא נוח יותר לשחרור, אך כאן קרבתו לסוויץ' טובה.

העיצוב מוקפד מאוד, צעיר ורענן, הצביעה האפורה בגימור מט של קטנוע המבחן מחמיאה לו ואיכות הגימור ללא רבב, ניכר שבסוזוקי הקפידו להוציא מוצר מוגמר שמכבד את השושלת של משפחת הבורגמן. לוח המחוונים ברור וקריא מעוצב באופן קלאסי עם שני שעונים אנלוגיים בצדדים ומסך LCD קטן במרכז שמציג תצרוכת דלק ומדי מרחק מתאפסים. בלוח תמצאו נורות חיווי רבות, אחת מהן היא נורת "Eco" שהפריעה לנו לאורך כל המבחן, נורה זאת דולקת בגז קבוע, כל נגיעה במצערת מכבה אותה וחזרה לגז קבוע מדליקה, בחושך זה יוצר מטרד שלא מפסיק להבהב באור ירוק וחזק מלוח המחוונים.

נכון, הדגם החדש משנה לחלוטין את כיוון המשפחה לצידה הספורטיבי אבל מהווה חלק לגיטימי וטוב באבולוציית הדגם, כנראה שמישהו בסוזוקי ראה פוטנציאל גדול יותר לקטנוע בעל יכולות ספורטיביות גם אם הן מגיעות על חשבון חלק מיכולות התיור הארוך והפינוקים של הדגם הקודם.

הבורגמן הוא חבילה נהדרת. איזון בין ביצועים ונוחות, גם אם אינם מהגבוהים ביותר, לצד איכות גימור מהרמה הראשונה ותג מחיר נמוך. לאחר שהסילברווינג של הונדה פרש לגמלאות אחרי שנות שירות רבות, המתחרה העיקרי של הבורגמן הוא הימאהה X-Max 400 שהשנה עבר שידרוג מקיף. מחיר הבורגמן עומד על 45,000 ₪, קצת יותר מהימאהה.

לסיכום הבורגמן 400 החדש ויתר על הכרס, מקפיד על דיאטה והולך למכון כושר, בערך כמו הגבר החדש, וככזה  הוא מעדיף את הקפה, סליחה – אספרסו שלו במקום המחייה הטבעי שלו בסביבת מטרופולין גדול ופחות בישול קפה שחור בטיולים ארוכים ומרוחקים.

.

תעודת זהות

 

Suzuki AN400 Burgman

 

מחיר: 45,000 ₪

 

רישיון: A1

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, 4 פעימות, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 399 סמ"ק

 

הספק: 31 כ"ס ב- 6,300 סל"ד

 

מומנט: 3.6 קג"מ ב- 4,800 סל"ד

 

מתלים: מקדימה מזלג בקוטר 41 מ"מ, מהלך 110 מ"מ. מאחור בולם נסתר, ניתן לכיוון

 

בלמים: מקדימה זוג דיסקים בקוטר 260 מ"מ, מאחור דיסק בקוטר 210 מ"מ, מערכת ABS, בלם יד

 

מידות צמיגים: קדמי 120/70-15, אחורי 150/70-13

 

מרווח גחון: 125 מ"מ

 

גובה מושב: 755 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,580 מ"מ

 

משקל: 215 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 13.5 ליטר

 

תגובה אחת ל מוטו בוחן | סוזוקי בורגמן 400 – ספורט אלגנט

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל