fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

מבחן דרכים: קטנועי טארו T10 X-Ride 125 ו-T9 X-One 125

מבחן דרכים: קטנועי טארו T10 X-Ride 125 ו-T9 X-One 125

כתב: עמית משיח | בחנו: אריק רוזנבלום, עמית משיח | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: קטנועי 125 חביבים, מנועי קירור אוויר וסביבת רוכב נוחה עם איכות סבירה והם גם עושים יופי של עבודה בעיר, מעט יקר יחסית לתמורה.

הקטנועים והאופנועים הקטנים של חברת Taro הסינית נמכרים במדינות אירופה השונות לרבות הממלכה המאוחדת, כבר מספר לא מבוטל של שנים. היבואן הצעיר AGM מוטורס, עליו סיפרנו לכם כבר במבחן של ה-ARIIC 318, החל בייבוא של כלים מתוצרת טארו וצמד הסנוניות הראשונות שנבחן על ידינו כאן מהווה היכרות ראשונה שלנו עם המותג.

אז אם כן, שני הקטנועים שעל המדוכה הפעם חולקים את אותה שלדה ואת אותו מנוע – למען האמת, רב הדומה ביניהם לשונה, ולכן הם נבחנים כאן יחדיו הפעם. יש כמובן הבדלים בין השניים – גם בעיצוב וגם בחוויית הרכיבה ותוך כדי המבחן נעמוד על המשותף וגם על הייחודי. האחד מגיע אל המבחן בכחול, עם הכיתוב T10 X-Ride על חיפויי הצד ולצידו אחיו הספורטיבי, ה-X-One, בצבע לבן ועם עיצוב קרבי וקווים חדים, כמו גם גלגל אחורי בעל חתך מתאים יותר לשם המחייב. נרחיב על כך בהמשך, אבל כעת נסקור בקצרה מכלולים ואבזור – לשני הקטנועים יש מושב נוח, עם ריפוד נדיב ותפרים איכותיים, מבנה הקטנועים גדול ומרווח, מדרסי הרגליים מדורגים כך שאפשר להגיע בנוחות לתנוחת הבטטה הנוחה וגם לרכב בתנוחה זקופה עם רגליים כפופות – כאן הוא קצת רחב מדי באזור הרגליים ומחייב מפתח נדיב – מתרגלים לזה כמו שהתרגלנו לכך גם בקטנועים אחרים.

פנסי החזית של השניים דומים ויש בהם ריסיי LED ומעליהם תאורת ביניים LED בהירה ומושכת עין לשעות היום ובאמצע – שתי נורות ראשיות צהובות בגוון טונגסטן ענברי תקני, לאורות הדרך גבוה ונמוך, גם יפה וגם כבר די נדיר למצוא במקומותינו קטנוע שיש לו מתג כיבוי והדלקה של האור – אמצעי שליטה שכמעט וחלף מן העולם ודווקא נחמד היה להיזכר ולשנות מצב תאורה בהתאם לשעות היום, רק אל תשכחו את האור כבוי… ומה עוד? שני תאים ושקע USB אחד בצידי הקוקפיט ופתח מילוי דלק באמצע השדרה המרכזית, יש פה מקום בשפע מתחת לכיסא – קסדה שלמה נכנסת בקלות ועוד הרבה דברים נוספים יכנסו שם איתה ביחד, אצלנו במערכת נוהגים למדוד במגזינים – אז כאן נכנסו 150 גיליונות בקלות, הישג נאה, לכל הדעות.
הפלסטיקה נראית עמידה, העיצוב קצת מוגזם אבל בהחלט אופנתי ומושך את העין.

 

אז מה בכל זאת ההבדלים בין השניים?

ל-X-Ride יש לוח שעונים משולב אנלוגי ודיגיטלי, מתגים שמזכירים מאוד את אלו של הונדה בכל מה שקשור לעיצוב, כולל אפילו את המפסק הכפול בצד הסוויץ' הפותח את הכיסא ואת פתח מילוי הדלק. בכל הקשור לאיכות החומרים ונוחות התפעול – קצת פחות. עוד נמצא כאן מצערת ארוכת מהלך וחזית נפוחה, בעוד ל-X-One יש חזית וזנב מעוצבים וצרים יותר, יש גם משקף כהה, ובתחום התפעול מצאנו תגובת מצערת עדיפה, בעיקר בפתיחה, יש לו בלם חניה בצד שמאל של הכידון, לוח שעונים כל-דיגיטלי וגם הסוויץ' שונה.

שני הדגמים הפגינו יציבות טובה בקו ישר ובתוך פניה אבל ההבדל העיקרי בין שני הדגמים מתגלה בכניסה אל הפניה; בעוד ה-X-One שש אלי פניה ומגיב בזריזות לפקודת היגוי קלילה, ה-X-Ride צריך פקודת היגוי נחושה וממושכת בכדי להטות את הקטנוע. בתוך הפניה, כאמור, שומרים שני הדגמים על יציבות טובה. ה-X-One יותר חד ויותר עם אופי ספורטיבי, משהו שרובינו העדפנו.

 

אז מבלי לשים לב יצאנו לדרך, הא?

אז יש לצמד ה-125 של טארו מנוע עם ארבעה שסתומים וקירור אוויר, זה אומר כ-9 כ"ס וכמעט קג"מ אחד שלם, על משקל של 149 ק"ג, עם אופי מנוע חי ותוסס שסוחב כבר מלמטה ווריאטור פשוט וחלק תנועה, כולל ניתוק וחיבור מחדש. הגלגלים לא גדולים במיוחד ויש להם טוויסט בפרופילים – מקדימה מותקן 120/80-14 עם דופן גבוהה, ואילו מאחור נמצא 130/60-13 עם חתך ספורטיבי, אולי תוכנית מתוחכמת מדי – ואולי מה שהיה על המדף… בכל מקרה, לזה משודכים שלדה ארוכה ומתלים פשוטים מלפנים ומאחור שעושים את העבודה בסך הכל. כמו גם הבלמים: דיסק צנוע מלפנים ומאחור, מלאי רגש ומחוברים ביניהם באמצעות מערכת בלימה משולבת CBS, עוצרים היטב ואין תלונות – גם אם אין פה נשיכה אימתנית -לגודל הזה זה מספיק.

בעוד המתלים הקדמיים רכים יחסית וסופגים היטב את תחלואי הכביש, צמד המתלים שמאחור קשה למדי ומעביר לא מעט לעכוזו של הרוכב, בהרכבה המצב הופך נעים יותר – כמו בהרבה קטנועים דומים.

סביבת הרוכב – בשני הדגמים – נוחה ומרווחת, כאמור, ומאפשרת תנוחת רכיבה זקופה וגם שליחת רגליים ארוכות קדימה. הזכרנו כבר את זווית הצידוד והחזית הנפוחה של ה-X-Ride, פשוט לא נוח לו לפנות בצפיפות. ה-X-One לעומתו – משתחל כמו שד, עובר במקומות צפופים – ביציבות ובקלות, גם במהירות הליכה.

ניסינו את השניים גם ברכיבה על הכביש המהיר וזו עברה ללא שיהוקים וביציבות ובטיחות כמו של הגדולים, כשהמהירות המרבית עומדת על 111 קמ"ש, וצריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 1:32 קמ"ל.

אבל המכשול האמיתי שעומד בפני משפחת ה-125 הנחמדה הזו של טארו היא לא איכות חלק כזה או אחר, לא הפרט המוזר והמעניין של צמיג אחורי בחתך ספורטיבי וקדמי בעל דופן גבוהה כמו תיירן הרפתקני ואפילו לא היותו חדש בשוק ובלתי מוכר עדיין לציבור הישראלי, המכשול האמיתי הוא המחיר. ב-14,900 ש"ח הם לא זולים בהרבה מקטנועים אחרים בקטגוריה – מוכרים וטובים. אז מדובר פה על מוצר טוב – האם יצליח להשתלב היטב בשוק? ימים יגידו.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תעודת זהות

 

Taro T10 X-Ride 125 & T9 X-One 125

 

מחיר: 14,900 ₪

 

דרגת רישוי: A2

 

אחריות: שנתיים או עד 24,000 ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: סינגל, 4 שסתומים, קירור אוויר

 

נפח: 124.6 סמ"ק

 

הספק: 8.5 כ"ס ב-7,300 סל"ד

 

מומנט: 0.9 קג"מ ב-6,500 סל"ד

 

מידות צמיגים: ק' 120/80-14, א' 130/60-13

 

בלמים: דיסק יחיד בקוטר 240 מ"מ מלפנים ודיסק בקוטר 220 מ"מ מאחור, מערכת CBS

 

מידות כלליות: אורך 2,2150 מ"מ, רוחב 765 מ"מ, גבוה 1,330 מ"מ

 

גובה מושב: 780 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,560 מ"מ

 

נפח מיכל דלק: 14 ליטר

 

משקל יבש: 145 ק"ג

 

18 תגובות ל מבחן דרכים: קטנועי טארו T10 X-Ride 125 ו-T9 X-One 125

    • אחרי שגנבו לי 2 ג'ויריידים וקימקו 125 הגיע הזמן לנסות בית חדש
      עשיתי נסיעת מבחן בחברה, הכלים נראים מאוד איכותיים
      במקום 18 אלף שח, ב 14 אלף אני קונה קטנוע 125 שעונה על כל הצרכים שלי

  1. כנראה במוטו 20 אחוז זה לא כסף (:
    זה הבדל גדול מאוד אני קניתי לפני חצי שנה גוי רייד 125
    ואם ההיתי עומד בפני עובדה כזו ההיתי שוקל היטב
    3000 שח זה לא מעט כסף

  2. כמו כל קטנועי "המנהלים" המילה "מנהלים" זה רק בישראל, גימיק של יחסי ציבור. קטנוע 125 זה קטנוע 125, נקודה סימן קריאה!
    בגלל המרחק הקטן בין המושב למשטח הרגליים תנוחת הישיבה השרפרפית רחוקה מלתת נוחות של "כורסא מפנקת", כורסא-מפנקת זה לא!!!
    סימפוני125 עם ביצועים דומים, במחיר עשר אלף וקצת, עולה על הטארו באופן בולט. לא רק בגלל תג המחיר הקרטלי,
    גם יש יתרון לדגם וותיק בשוק כמו סימפוני125(חלקי חילוף, כולל חלקים מיד שנייה).
    אם הקטנועים החדשים של טארו ייקלטו בשוק הישראלי?
    תשובה1#: במונופול שמכתיבה מטרו-מוטור, יבואנים שאינם מטרו מוטור זוכים למכור כמה כלים רק אם מטרו-מוטור מתקרבת לרף 50%. מטרו-מוטור לא רוצים להפוך למונופול(מעל 50% מכירות בשוק הדו-גלגלי) כי מונפול מפוקח על ידי משרד האוצר. תאום כזה בין יבואנים כך שמטרו לא תעבור את ה 50% זה סוג של פשע צווארון לבן, לכאורה.
    תשובה2#: מטרו-מוטור שולטת בשוק המכרזים התפורים לוועדי עובדים וחברות השליחויות הגדולות, רק יבואן שמקבל נתח מהשוק של המכרזים יכול להגיע לכמות מכירות רצינית, וזה תלוי בביקוש לדו-גלגלי בשנה מסוימת. אם מטרו נותנת ליבואן "מתחרה" לזכות באחד המכרזים האלה, זה רק כשבמטרו חוששים לעבור את רף ה 50%(ראו תשובה1#). פשע צווארון לבן כבר אמרתי. אז שוב תוסיפו לכאורה.
    תשובה3#: סימפוני מיובא על ידי מטרו-מוטור, רק לה מותר "לשבור" את המחיר למטה, אלה אם מטרו מתקרבת לרף 50% ואז מטרו מרשה גם ליבואנים "מתחרים" להוריד מחירים ולהתחרות….מה שכחתי, פושעים,אה, לכאורה.

    במכרזים התפורים המחירים שונים מאלו המוצגים לצרכן הפרטי.

    עכשיו תעשו פרצוף של מופתעים.

  3. נראה שיש שחקן חדש עם נוכחות משמעותית…
    ולדעתי המחיר כן משתלם איך מתאמים נסיעת מבחן?

  4. רכשתי את הx-ride לפני חודש +- נהנה מכל רגע. מאיץ יפה, יציב, לא יקר ואחזקה שאמורה להיות זולה גם כן. ממליץ בחום

  5. אחלה קטנוע, בטוח שאבדוק אותו לפני ההחלפה הבאה שלי.
    כמו שזה נראה עכשיו, כנראה שגם אקנה

  6. עשיתי נסיעת מבחן על X one , אין דברים כאלה, נוח בטירוף.

  7. וואוו איזה כלים,
    איכות אירופאית, הרגשה אמריקאית, מחיר מעולה

  8. מנוע סיני קירור אוויר 9 כ"ס סוחב 149 ק"ג קטנוע למהירות מירבית של 111 קמ"ש? זה ממש לאתגר את גבולות הפיזיקה, כמעט נס…

    או שלא מדדתם לפי GPS, אלא הסתמכתם על סיפדומטר מאוד "אופטימי".

  9. אביהו, יש כאן מלא תגובות שכתב איש יחסי הציבור של טארו, גם הכתבה של מוטו היא עם אוריאנטצייה שיווקית(ולא מיידעית אובייקטיבית), כי אחרת לא יתנו למוטו אופנועים לבחינה(ולשימוש ארוך טווח-בחינם). המר' בחור שכתב את אלפי התגובות כאן לא שמע על האביב הישראלי.
    אחרי האביב הישראלי, הישראלים כבר לא אוכלים לוקשים של מעצבי דעת קהל.

    אז כן, אתה צודק, מנוע 9כ"ס מקורר אוויר, ואופנוע ששוקל 150 ק"ג, אופנוע כזה בקושי סוגר 90 קמ"ש, ומי שילחץ אותו למקסימום ישפוך מנוע תוך פחות משנה.

  10. חברים, תודה על הפרגון, השיח הזה חשוב מאין כמוהו
    עקב ריבוי השאלות, לאלו שמעוניינים להתנסות, להכיר את החברה, לאמת את הכתוב במבחן או לרכוב על הכלים,
    ניתן לפנות למיקו בטלפון 052-4395206 או לשחר בטלפון 054-2390533

  11. 15 אלף לצעצוע סיני גרוע ובלי שוק
    ב10 אני מביא סאן יאנג אמין חזק ועם שוק חלפים ומכירה
    כמובן שגם דיאלים פיג'ו וכו' מוכרות סביב ה10 אלף ומטה.

    כל התגובות החיוביות זה של הבעלים שמגיב לעצמו אחרי ששילם על מודעה שיווקית שמטעה את הצרכן (9 כוחות סוס סוגרים בלחץ 80 אפילו מובי חזק יותר)

  12. כאדם עם ניסיון רב שנים, קצת מוזר איך קטנוע כ"כ חלש 9 כ"ס וככ כבד מגיע למהירות כזו, לדעתי מקסימום תשעים קמ"ש וגם זה רק במישור נוטה לירידה, גם לגבי היומרות הספורטיביות הייתי מציע לקחת את הדברים בהבנה שזה באופן יחסי לכלי לציפיות וכו

    • אכן, מהירות שיוט ממוצעת אזור ה 75 קמ"ש מעבר לזה זה כבר לא בריא למנוע!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל