fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטו בוחן | דוהאן iTank – העתיד שהיה

מוטו בוחן | דוהאן iTank – העתיד שהיה

כתב: עמית משיח | בחנו: אריק רוזנבלום, אסף לביא, עמית משיח | צילום: עדי בראון

 

שורה תחתונה: מעבר להוצאות הנמוכות – טיפולים וביטוח, מעבר לשלושת הגלגלים או לתאי המטען, היתרון הכי גדול שלו הוא שתי סוללות נשלפות; לא צריך שקע צמוד בחניה. כלי עירוני – חדשני ומדליק.


מה זה הדבר הזה?
התנועה במרחב העירוני משתנה. ממש לנגד עינינו, קורמים עור וגידים, צינורות בלימה וצמיגים רדיאליים.
פתרונות פשוטים, זולים ואיטיים להחריד – כגון אופניים חשמליים וקורקינטים, המהווים תשובה זולה ועממית ולא פלא שהם צוברים תאוצה והמכירות בשיאן. אבל מה לגבי ביטוח? מה עם לנצל את מלוא מגבלת המהירות שמתיר החוק בשטח עירוני בנוי?

בדיוק לנישה הזו, אמור להתברג ה-iTank של חברת Doohan – והוא עושה זאת באופן יוצא דופן:
הוא יפה או מכוער, הכל בעיני המתבונן.
המרכב יפיפה ומעוצב, מדרס רגלים נמוך, רחב, ארוך ובעל עיצוב רשת אלכסונית, עשויה אלומיניום.
מסך דיגיטלי צבעוני וקריא – גם בשמש ישירה, פנס קדמי עם קו חוצה; תאורת לד חכמה וחסכונית..
עיצוב עתידני – על גבול החייזרי, עם קריצות לעבר הרחוק במזרח הרחוק (עיין ערך – קטנועי 'ראביט' – החלוצים בתעשייה). מתגים וידיות איכותיים למגע, כוסיות נוזל בלם בכחול-שקוף, אלגנטי.

הכסא שטוח, דק ובלתי-מפנק בעליל. מתחתיו נמצא את יחידת הבקרה של הקטנוע, תיק כלים מושקע; מברג מתחלף פיליפס/שטוח, איכותי בחומר ובגימור, מפתחות פתוחים – בכל טווח הברגים שבקטנוע – 10, 12 וגם 17 מ"מ; כבדים ורציניים ובנוסף, מפתחות אלן משובחים, עם קצה כדורי – לגישה אל מקומות פחות נוחים. ריספקט.

עוד מתחת למושב הקטנוע נמצא מפתח דו כיווני השולט על פתיחת שני תאי הסוללות – תא ומכסה לכל סוללה בנפרד. אפשר לטעון את שתיהן יחד – בעזרת מטען הדומה לזה של אופניים חשמליים, רק פי שלוש בגודלו הפיזי, לשקע רגיל – כאשר הן מחוברות במקומותיהן, דרך שקע טעינה בגוף הקטנוע, או לפרק בקלות ולקחת אחת מהן, או את שתיהן – לטעינה בבית, עם אותו מטען. משקל כל סוללה הוא 9 ק"ג; לא קל מצד אחד, לא תתקעו בלי טעינה מן הצד שכנגד.

באחורי המושב השטוח והספרטני נמצא שלדת זנב במסבך צינורות ובסופה יחידת תאורה אחורית – לד כמובן – מינימאלית ויפה, מזכיר קצת את הדיאלים בי-בון בעירום הקטנועי הנועז/בוטה. על יחידת הזנב של קטנוע המבחן, מותקנים סט מזוודות צד וארגז אחורי – מפתח אחד לאחורי ומפתח אחר – הפותח את שני ארגזי הצד. האיכות גבוהה והסגירה איכותית, קצת צורם הגימור סביב ברגי החיבור בגב הארגזים, או היעדו – ליתר דיוק – האומים וקצוות הברגים נותרו חשופים ונטולי כיסוי כלשהו וחבל. רצועות אלסטיות – עם סוגר, כמו במזוודות, ימנע מהתכולה להתגלגל חופשיה בארגזי הצד – גם כשאינם מלאים עד תומם.

פרט להערה על כיסוי הברגים, אנחנו מוצאים שאיכות ההרכבה והחומרים מהם מורכב הדוהאן הקטן הם ברמה גבוהה ומספקים חווית משתמש נעימה.
מה עוד? – שני גלגלים מקדימה; מחוברים במערכת מכנית וגם הידראולית, עם קפיץ משותף לשניהם, אנכי לקרקע, ומתלה נוסף לכל גלגל, לשיכוך המהמורות.
ל-iTank ג'ק צד בלבד, עשוי מקשה אחת של אלומיניום מעוצב, ממוקם מעט אחורה ממרכז הקטנוע; לא היינו מנסים לסובב את הקטנוע במקומו כשהרגלית משמשת כציר, אבל היא בהחלט חזקה מספיק בכדי לתמוך את התלת הנמוך והקל.

עוד בפיצ'רים – אזעקה רבת צלילים, גימיק נחמד אבל לא הכרחי. מה שהיינו שמחים לקבל בגזרת הסאונד הוא צופר חזק יותר לקטנוע – גם אם זה ייצרוך עוד זרם.

לוחית המספר גדולה – לא מסגירה לעין את ייחוסו של הזאטוט;
ייתכן בהחלט שכלים חשמליים קטנים שכאלה, ברישוי A2 ובעלי מספיק כוח כדי לפתח מהירות עירונית בלבד – יקימו לתחייה את הקטגוריה שכבר כמעט ונשכחה מהלב – "חצי כוח" קראו לה פעם.
אלא שבהיפוך מוחלט לאותם צרחנים מעלי עשן סגלגל, כאן אין זיהום אוויר ויש שקט.
שקט מוחלט – שקט יותר מאופניים חשמליים! – שם יש איזו אוושה או זמזום קל – מה שפשוט לא קיים בדוהאן הקטן. ואם כבר אמרנו אופניים חשמליים…איזה כיף זה מצערת רגילה ולא מצערת אגודל.

ומי קהל היעד שלו, אתם שואלים?

ובכן, מדגם מייצג שחלף על פני ה-Doohan iTank – בעודו עומד ברחוב, בגשם, במהלך הצילומים, כלל גברת נכבדת אחת, פריזאית בעבר ועולה וותיקה בהווה – במהלך טיול הבוקר עם כלבתה, עצרה ושאלה שאלות של עניין – לא רק בשבילה, גם בשביל הבן, מורה נכבד ומוכר לנהיגה – שחלף לידנו בעת שיעור – וחזר בסופו, לתהות על קנקנו של זה.

גם  ברמזורים ביקשו מאתנו לחכות רגע ולהסביר מה זה… חלק מהרוכבים כבר שאלו – זה חשמלי? כמה סוגר? כמה עולה?

אז ככה – סוגר 60 במישור, וקצת מעל 75, בירידה, עם רוח גבית. עירוני – כבר אמרנו?
עולה – 23,000 ש"ח – קצת יקר בשביל "50 סמ"ק" מצד אחד, טכנולוגי וחדשני – מן הצד הנגדי.
בעבור 2,000 ש"ח נוספים, אגב, תקבלו סבל עם מנשא ועליו שני ארגזי צד, עם מפתח אחד לשניהם וארגז אחורי, עם מפתח נפרד משלו. שלושת הארגזים מספקים שטח אכסון נאה, החסר כל-כך מתחת למושב, סתם כי התרגלנו. מימד הרוחב גדל עם זוג ארגזי הצד – וטוב יעשה הרוכב אם יזכיר זאת לעצמו בעת השתחלות בין רכבים… כל השקט והקוטן הזה יכולים להשרות, בקלות, אופוריה מסויימת לגבי יכולתו של ה-iTank להידחק לכל מקום.

מנוע חשמלי של חברת BOSH, עם הספק של 3,000W ו-13 קג"מ (!), זמין כבר מ-87 סל"ד. סוללות של LG או Panasonic. מספק, כאמור, את כל המומנט הזה מייד בהתחלת התנועה; מי שלא חווה תאוצה של מנוע חשמלי עדיין – בהחלט מוזמן לנסות. ה'פתיחה' נאה ומכובדת. טיפוס מהיר ומתמיד במהירות – עד למהירות המקסימלית. חלק ונעים. הקטנוע מגיע עם תמסורת בת שתי דרגות, המשפיעות על עצמת התאוצה, כמו גם על המהירות הסופית. ההבדל בינהם ברכיבה עירונית אינו מורגש בעליל – החיסכון בזמן סוללה, לעומת זאת – משמעותי.

עוד בתמסורת – יש הילוך אחורי. קצת עוזר קצת גימיק; עוזר זה ברור (מפסק על הכידון, מופעל מצערת רגיל, מצפצף כמו משאית), גימיק כי זה לא ממש נחוץ בכלי כל כך קטן וקל משקל, מגבלת מהירות בולטת בחסרונה  – זהירות נדרשת בהפעלה.

 

הכלי קצר מאוד ודי צר; מה שמביא אותו לקפץ ולנענע בכידון – כשהוא עובר, במהירות, מעל מהמורה כמו מכסה ביוב שקוע. הוא נשאר תמיד על שלושת גלגליו – הודות לגובה הנמוך, אבל החוויה אינה נעימה ובקלות ניתן לתכנן נתיב שלא יכנס אל תוך הבור, אלא יעקוף אותו. הרבה יותר נעים.

הבלמים מצויינים! מספקים רגש ונשיכה מספקת – מבלי למהר ולנעול גלגלים (ABS אין לו), הידיות מעוצבות ומרגישות איכותיות, משאבות הבלם בפלסטיק שקוף – כמוזכר תחילה – משדר איכות ובטיחות.

רצינו לכתוב שהוא מעט חלש מדי ושהיינו רוצים עוד כוח, אבל כלי נמוך, קצר וקל שכזה לא צריך לפתח מהירויות שספק אם יוכל לעמוד בהן. בעיקר כשהוא מפגין יציבות בפועל בכל מה שזרקנו לעברו – אפילו ביום גשום.

כן, כאילו לפי הזמנה, נפתחו ארובות השמיים – מספקות לנו לא רק סט מעניין לצילומים, אלא הרבה תנאים קיצוניים; שמן שכבר הספיק לשקוע בין נקבוביות האספלט – וממהר לצאת, ניגר בלובן בוהק של חוסר אחיזה, מצטרף לכל שאר תחלואי הכביש המצויים – חצץ, בורות, באמפרים וכאמור, גשם.

הדוהאן אולי קטן – אבל כל מה שזרקנו לכיוונו, היה קטן עליו.

ובכן, המשכנו וחקרנו: מבדיקה קצרה שארכנו בינו לבין הימאהה טריסיטי 125 שאצלנו במבחן ארוך טווח, עולה כי האורך בין הסרנים (בסיס גלגלים בדו"גית) זהה! גובה המושב והגחון, כמובן, כבר שונים – אך לא בהפרש ניכר. כנ"ל הביטחון במהירויות גבוהות ועוד הרגלים שכבר הספקנו לאסוף עם הימאהה.

תפוחים לתפוחים

למה אפשר להשוואת את החייזר הזה? תלת גלגליים אחרים – עם כוח מנוע, רישוי וביטוח אחרים, קטנועים חשמליים אחרים – אותו כנ"ל, אופניים חשמליים – נו, באמת – הוא אוכל אותם בלי מלח.
אז מי נשאר? – גיבורי הקטגוריה הנמוכה משכבר הימים, הלא הם זאטוטי 50 הסמ"ק, הדו-פעימתיים שמילאו עד לפני עשור את רחובות הכרך (ואת סוכנויות ההשכרה באילת);
סוזוקי AD, ימאהה JOG, סאן יאנג SUPER PURE ודומיהם – גלגלי "10, קצרים וקלים, בלם תוף אחורי ודיסק קטן-קוטר מקדימה, משאבת שמן ואגזוז לחץ.
ובכן, רבותי וגבירותי, ה-iTank הקטן של חברת Doohan (שבינינו לבין עצמנו אנחנו קוראים לו 'Mick'- בגלל ה'דוהאן', וגם מוטוציה – בגלל נו, המראה שלו), טוב יותר בכל פרמטר. גלגלי "12, שלושה גלגלים עם שלושה בלמי דיסק, 2 בוכנות לקליפר. אין שמן לערבב, פלאג להחליף או מסנן אוויר לבדוק. תענוג.

אחריות: ניתנת שנה על הכל. נציין שהיצרן ממליץ על בדיקה שנתית רק בשביל לראות שהברגים במקום ולפעמים חיזוק או תאורה.

ולסיום; מעבר למבחן יוצא הדופן והמהנה שזימן לנו ה-iTank, גונבה שמועה לאוזנינו כי ליצרן הסיני יש בליין הדגמים גם אח דו-גלגלי והיבואן מוסר לנו שנשקל מקום עבורו – בין שלל דגמי הרכב החשמלי שבאולם התצוגה, מרכבי משא זעירים ועד לג'יפ עירוני… יש לנו סבלנות, המהפכה רק מתחילה.

תעודת זהות

 

Doohan iTank

 

מחיר: 23,000 ש"ח

 

רישיון: A2

 

אחריות: שנה

 

נתונים טכניים

 

הספק: 3,000W ב-500 סל"ד

 

מומנט: 13 קג"מ ב-87 סל"ד

 

סוללה: שתי סוללות ליתיום, 26AH, נשלפות

 

משקל סוללה: 9 ק"ג

 

זמן טעינה: 6-7 שעות

 

מחיר סוללה: 2,000 ש"ח

 

שלדה: קורה מרכזית מיציקת פלדה

 

תמסורת: 2 מצבי רכיבה והילוך אחורי

 

מתח מערכת: 60V

 

טווח מוצהר: 100 ק"מ, בנסיעה עירונית מתונה

 

מחזורי טעינה: 600

 

מדידות

 

מידות כלליות: אורך 1,780 מ"מ, גובה 1,030 מ"מ, רוחב 730 מ"מ

 

מרווח גחון: 130 מ"מ

 

גובה מושב: 750 מ"מ

 

מפסע: 460 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,250 מ"מ

 

משקל: 99 ק"ג

 

מידות צמיגים: 80/100-12, 120/70-12

 

בלמים: זוג דיסקים בקוטר 160 מ"מ, שתי בוכנות לקליפר, מאחור בקוטר דיסק 190 מ"מ, שתי בוכנות לקליפר

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל