fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

מוטו בוחן | הונדה פורצה 250 – למנהל הבכיר ולסטייליסט הצעיר

מוטו בוחן | הונדה פורצה 250 – למנהל הבכיר ולסטייליסט הצעיר

כתב: עמית רייס | בחנו: אריק רוזנבלום, אסף לביא, סטפן אבנדיצ'י, עמית משיח, עמית רייס | צילום: אריק רוזנבלום, אסף לביא

 

שורה תחתונה: הונדה. על כל המשתמע מכך. הפורצה 250 איכותי, נוח, מפנק ונעים. הכי הרבה שיש לקטנוע 250 סמ"ק להציע: הכי מהיר, הכי חדשני, הכי נוח, הכי דינמי וגם הכי יקר; תחייתה של קטגוריה.

 

הראשון שהמציא בארץ (ובעולם) את המושג 'קטנוע 250 סמ"ק' היה הונדה CH250 – זה התחיל ביפן ואז גם בקליפורניה ובשאר העולם… זה אומץ על ידי מנהלים וצעירים  ומהר מאוד לכל שליח כבר היה כזה. אמינות, כוח, נוחות ומחיר נמוך בביטוח החובה. ומהר מאוד לכל חברה שיוצגה כאן הייתה גרסה משלה לרעיון הזה – כלי קטן, שימושי וזריז… וכן, קטנוע זה קודם כל נוחות. מדהים כמה שהקטנועים הללו עושים הכל בצורה יעילה. רכיבה לעבודה, סידורים, שליחויות; You name it – כל משימה עירונית הופכת לפשוטה וקלה כשרוכבים על אחד כזה. אנחנו דנים הרבה במערכת בסוגי אופנועים שונים אבל בסוף תמיד מגיעים לאותה נקודה – כשמדובר בעיר, אין על הכלים האוטומטיים הקטנים.

אז הונדה המציאה את הקטגוריה ומאז טיפחה אותה, על אש קטנה, לאורך השנים, בארץ זה נגמר לפני כמעט עשור, עם הפורצה 250 האחרונה שעלתה 50,000 ש"ח ואחריה כבר הגיע קטנוע 300 סמ"ק, חדש, ללא שום קשר ליוקרה ואבזור של הדגם אותו החליף. בשנה שעברה סיים את דרכו בארץ והשאיר את היבואן ללא כלי בקטגוריה, עכשיו חוזר הפורצה בנפח הנכון (ביטוחית), 250 סמ"ק, וגם בגרסת 300. אבל שימושיות כמו של ה-CH זה לא הכל, כדאי שיהיה גם מעוצב, וההונדה פורצה 250 הוא בהחלט כזה. לאחר שנים שסבל מעיצוב די אפרורי ולא מרגש, מחליטים בהונדה לעשות מהלך, ולהפוך את הפורצה ל"ילד רע" – לפחות מבחינת המראה החיצוני. מהלך זה ננקט, מן הסתם, כדי להגדיל את קהל היעד הרלוונטי – צעיר, שיתחבר למראה הספורטיבי, המוקפד, המאפיין את הפורצה החדש שעוצב בדומה לדגם ה-125 שמשווק בחו"ל כבר מספר שנים.

איכות – אין מה לדבר. הונדה זה הונדה. וכשאתה קונה הונדה אתה יודע שאתה קונה אמינות ואיכות. הפורצה 250 הוא בהחלט כלי איכותי, הגימורים, ה-Feel הכללי שמקבלים כשפותחים את המושב ותאי האחסון הקדמיים, כשלוחצים על המתגים – ישר מרגישים שמדובר פה באיכות גבוהה ובהקפדה גבוהה מהמתחרים הטאיוונים והקוראניים.

לאיכות יש גם מחיר, זה ברור, ותג המחיר הלא זול של 35,000 שקלים אותו נושא הפורצה, מצד אחד – זה לא מועיל לו מול שארית התחרות שעוד נותרה בנפח הזה, מצד שני – יחסית לעבר הוא דווקא מתומחר באופן סביר. בכל מקרה זה ממש בסדר, ההונדה פורצה 250 לא מיועד לכל אחד, אלא לאלו שלא מתפשרים על איכות ומוכנים לשלם את הכסף שהוא שווה.

לפורצה 250 יש את כל מה שכלי דו-גלגלי עירוני טוב צריך – תא אחסון ענק שיכול להכיל שתי קסדות, צמד תאים קדמיים סופר עמוקים לכל מה שתרצו  לדחוף בהם, מושב נוח במיוחד שמארח 2 רוכבים בצורה מיטבית, מערכת ABS, תצוגה דיגיטלית יפה ואינפורמטיבית ועוד. "אוקי…" אתם שואלים, "עד כאן אין משהו שלא נמצא באחרים…"

אבל יש – הונדה לא חוסכת ולו במעט על הפורצה, ומציידת אותו בכמה פיצ'רים שלא היו מביישים גדולים ויקרים ממנו: משקף חשמלי, הניתן לכיוון לבחירת הרוכב – נמוך לרכיבה עירונית וגבוה לבין-עירונית, מתכוונן בכפתור שליטה מהכידון ומספק נוחות מיטבית לכל רוכב, בכל גובה, הנעה בטכנולוגיית KeyLess (מפתח קרבה) – פיצ'ר יוקרתי ומפנק שברגע שמתרגלים אליו אי אפשר לחיות בלעדיו, מערכת בקרת אחיזה יעילה, פתיחת מושב בלחיצת כפתור, מאותתים מובנים במראות, תאורת LED ועוד, זה יוצר עומס די גדול של כפתורים על ידיות הכידון – אבל זה כנראה מחיר הקדמה. על כל פנים, החשוב בכל המערכות האלו הוא שהן פועלות מצויין ומספקות מעטפת ביצועים מרשימה, יחסית לקטנוע בנפח רבע ליטר.

עם הספק של 23 כוחות סוס שמפיק מנוע ה-250 סמ"ק של הקטנוע, אי אפשר לצפות ממנו להיות מלך הביצועים של הקטגוריה, וזה מורגש בהחלט בזינוקים המעט עצלים שלו ברמזור. מצד שני, ברכיבה בין עירונית הצליח להגיע הקטנוע הקטן למהירויות גבוהות באזור ה-145 קמ"ש, מה שהופך אותו לאחד הקטנועים המהירים ביותר בסגמנט זה.

ברכיבה על גבי האספלט המשובח של ערי המרכז בישראל, מקרינים הבולמים של הפורצה קשיחות יתרה, ביחד עם  שלדה ארוכה, יקפץ הקטנוע כאיילה שלוחה; זה לא נעים, אבל גם לא נורא, ולא היינו הולכים לרבנות על כך. הקטנוע מתנהג ללא דופי בתוך תנועה צפופה, ובזכות זווית צידוד מצויינת ומבנה צר, מציג יכולת דינמית מעולה. הבלמים טובים גם כן – דיסק קדמי 256 מ"מ ואחורי 240 מ"מ, מסייעים לרוכב לבלום ברגישות הרצוייה.

תנוחת הרכיבה נוחה, אם כי במבנה החדש, הפורצה גבה בכמה סנטימטרים. זה בוודאי לא יפריע למרבית הרוכבים בעלי נתוני גובה ממוצע, אך לטובת הרוכבים הנמוכים יותר שבנינו כדאי לשים על כך דגש, ויש סיכוי כי הם עלולים להרגיש עליו חוסר בטחון מסויים מפאת נתון זה. הפורצה 250 עבר גם דיאטה, והשיל 12 קילוגרמים ממשקלו לעומת ה-300 הקודם.

למי, למה, כמה ואיך  

למי מתאים ההונדה פורצה 250? כנאמר בראש הכתבה – למנהל המוקפד, שרוכב על הקטנוע למשרד או לפגישה עסקית בבית הקפה ומחפש אופציה איכותית, ולסטייליסט הצעיר, לו הקטנוע הוא כלי רכב מרכזי, המשמש אותו להגעה לעבודה במשרד מגניב, משם לים ואח"כ לאכול משהו קטן במרכז העיר, עם קסדת 3/4 מעוצבת וגישה בלתי מתפשרת.

למה מתאים ההונדה פורצה 250? היינו מייעדים אותו בעיקר לשימוש עירוני, עם בין-עירוני קרוב ויותר מקריצה גם למרחקים. רכבנו על הקטנוע מתל אביב לנתניה וחזור בכיף גדול, אך נדמה שיותר רחוק מזה, בצורה קבועה, יהיה מעט גדול עליו – כמו כל קטנוע בקטגוריה.

כמה? 34,990 שקלים. קטנוע ה-250 סמ"ק היקר בישראל. על איכות משלמים. לטובתו של הפורצה, כמו שאר הקטגוריה המצטמצמת שלו, נמצא נפח המנוע, שחוסך לכם כ-1,000 שקלים בשנה בביטוח על פני קטנועי 300 הסמ"ק, אם בכל זאת חשקה נפשכם בנפח מעט גדול יותר מציעה הונדה את הפורצה גם בגרסת 300 סמ"ק, תמורת תוספת של עוד 1,000 ש"ח למחיר.

והכי חשוב – איך? מפנק, מעוצב יפה, מאובזר וכיפי לרכיבה. ההונדה פורצה נולד מחדש עם גישה צעירה ואיכותית. אם אתם בחיפוש אחר קטנוע בנפח 250 סמ"ק, ובא לכם להשקיע את סכום הכסף הנוסף כדי לקבל משהו איכותי, אזי כדאי שתשקלו בחיוב את ההונדה פורצה 250.

תעודת זהות

 

Honda Forza 250

 

מחיר: 35,990 ש"ח

 

רישוי: A1

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, 4 פעימות, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 250 סמ"ק

 

הספק: 24.8 כ"ס ב-7,000 סל"ד

 

מומנט: 2.5 קג"מ ב-5,750 סל"ד

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 256 מ"מ, מאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ. מערכת ABS.

 

מדידות

 

מידות כלליות: אורך 2,140 מ"מ, רוחב 755 מ"מ, גובה 1,470 מ"מ

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-15, א' 140/70-14

 

גובה מושב: 780 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,510 מ"מ

 

מרווח גחון: 135 מ"מ

 

משקל רטוב: 182 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 11.5 ליטר

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל