fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטו בוחן | SWM סופר-דואל T650 – דו"ש פלוס

מוטו בוחן | SWM סופר-דואל T650 – דו"ש פלוס

כתב: עודד גביש | בחנו: עודד גביש, מיקי כהן, אסף לביא, אריק רוזנבלום | בוחן אורח: אור גייסט (SM26) | צילום: אריק רוזנבלום

 

שורה תחתונה: תחנת ביניים בין דו"ש גדול לאדוונצ'ר. מנוע סינגל, אבזור מפנק ונשמה איטלקית.

 

הכל מהכל

בשנת 2014 פירר תעשיות, חברת האם של ק.ט.מ הגדולה, רוכשת את הוסקוורנה מידיי ב.מ.וו, שהחזיקה את החברה ב-7 השנים שקדמו לכך, ומעבירה אותה דירה לאוסטריה. במפעל בווארזה איטליה נשארות מכונות והרבה רצון ויכולת לייצר אופנועים טובים. כאן נכנסת לתמונה חברת שיין-ריי הסינית, שמחליטה להחזיר לחיים את מותג איטלקי, שנעלם ב-1984, אוספת את מה שנשאר מאופנועי הוסקוורנה "האדומה" ומתרגמת אותם לדגמים עכשוויים, תחת שם המותג החדש-ישן SWM.

בליין המוצרים הרחב של החברה ניתן למצוא אופנועי אנדורו בשלל נפחים, אופנועי סופרמוטו, דו"שים גדולים, דגמי רטרו וכמובן, שני דגמי סמי-אדוונצ'ר; SuperDual T ו-SuperDual X, החולקים את אותה פלטפורמה – מנוע סינגל מקורר נוזל, בנפח 600 סמ"ק, המגיע במקור מההוסקוורנה TE630, ושלדה, זהים לדגם ה-RS650R של SWM – דו"ש גדול עם יכולות שטח גבוהות. ז'אנר האדוונצ'ר בעולם ובארץ תופס תאוצה, ו-SWM גם רוצה.

 

ברבור שחור

לכבוד הסופר דואל הרכבנו צב"מ, צוות בוחנים מיוחד, של אנשי אדוונצ'ר, שטח ורוכבי כביש, אליו צירפנו גם את אור גייסט, יקיר המערכת ובעל הוסקוורנה 701, לשם השוואה ל-'מתחרה' הקרוב ביותר, אבל לזה נגיע יותר מאוחר.

סיבוב התרשמות ראשוני כשהאופנוע דומם מגלה שהוא מצויד היטב להרפתקה – ממש כמו גדולים ויקרים ממנו הרבה יותר: מתלים מתכווננים, מצמד הידראולי, חישוקי "שפיצים", מיגון גחון, כנף קדמית מקוצרת, סבל אחורי לציוד ומנשאים למזוודות (אופציונאלי) מיגוני צד ומנוע בצבע אדום בוהק, משקף גבוה, מגני ידיים, ואפילו פנסי ערפל. אין ספק שמבחינת אבזור, SWM עשתה עבודה טובה.

קשה לקבוע אם הסופר דואל T הוא אופנוע יפה או לא, כשמדובר בעיצוב – כל אחד וטעמו הוא. אנחנו חשבנו שהוא נראה לא רע בכלל, עם הלוק ה"ציפורי" משהו מקדימה וצמד האגזוזים מאחורה – בכל זאת עיצוב מהעשור הקודם. כדי להזכיר שיש פה יד איטלקית מכוונת, לא שכחו החברים ב-SWM לציין את דגל איטליה במקום בולט ליד הפנס הקדמי.

עד כאן – אמריקה (אירופה??), אדוונצ'ר בינוני מאובזר בכל טוב – האם זהו האופנוע לו פיללנו? עם זאת, תחושת ה"לאו-קוסט", מגיעה כשמניפים רגל מעל לאוכפו של הסופר דואל. האופנוע מרגיש מעט צפוף, המושב המדורג אמנם נוח, אך לא מאפשר תזוזות של ממש לאורכו. המתגים, שרובם מגיעים מאופנועי השטח המקצועיים של החברה, וחלקם נראים כאילו התווספו לאחר מעשה, אינם מסומנים ומבלבלים. לוח המחוונים גדול וקריא, אך חסר מחוון הילוכים.

לחיצה זריזה על הסטרטר, והסינגל הגדול מתעורר לחיים בפמפומים שמזכירים לנו אופנוע אחר, הסוזוקי DR650. למרות מערכת ההזרקה, אופנוע המבחן גילה קשי התנעה קלים בבקרים הקרירים. הישיבה על הסופר דואל נוחה מאד – התנוחה אינה אדוונצ'רית-קלאסית בה הרוכב מוצב באמצעו של האופנוע, אלא יותר מזכירה תנוחת סופרמוטו. הופתענו לגלות עד כמה שה-SWM הזה מרגיש קליל – גם לא במצב נסיעה ולמעשה, 169 הק"ג שלו כמעט ולא מורגשים. נתון זה, יחד עם גובה המושב הידידותי העומד על 898 מ"מ והמאפשר לגעת בקרקע עם שתי רגליים בטוחות, מנגישים את הסופר דואל למגוון רוכבים, מתחילים, חוזרים, רוכבים נמוכים ועוד.

 

דו"ש כביש

בכביש לא מדובר על אופנוע מושחז המספק ביצועים שיעיפו לכם סתימות מהשיניים, אלא באופנוע ש"עושה את העבודה". אם צריך לתאר את המנוע של הסופר דואל T זה יהיה – What you see it’s what you get"". אנחנו רכבנו על הגרסה המתאימה לרישיון A1 בה המנוע מוגבל ומשחרר 47.6 סוסים בלבד ב-7,500 סל"ד (57 כ"ס ללא הגבלה) – וזה מה שזה, סבבה, ולא יותר. הילוך ראשון הוא ההילוך הכי תזזיתי באופנוע, ומאפשר שחרור כח נאה בשטח והרמות קדמי בקלות וללא שימוש בקלאץ'. ה-T נעים לרכיבה בכביש מהיר, אפילו בזוג, כל עוד לא עוברים את 150 הקילומטרים לשעה, שם המשקף מפסיק לעזור ומתחילים נדנודי ראש בלתי רצויים – שלא תבינו לא נכון, זה נתון מרשים לאופנוע כזה. המנוע לא מווברץ כמו שהייתם מצפים מסינגל, ומאפשר רכיבה רצופה בנוחות, גם במשך זמן רב.

אין כמו דו"שים ברכיבה עירונית – הם משתחלים בכל מקום, מרגישים בבית גם באיזורים בהם האספלט לא עשוי היטב, מדלגים בקלילות מעל מכשולים ומטפסים בחדווה על מדרכות – וכך גם הסופר דואל. בתנועה עמוסה, זווית צידוד נדיבה וכידון גבוה, מאפשרים השתחלות קלילה. מציאת הילוך הסרק באופנוע המבחן היתה מעט מאתגרת, אך ככל שהמשכנו ברכיבה גילינו שיש לה פשוט את הרגש המיוחד שלה – בוודאי שהתפעול יהיה יותר קל עם נעלי רכיבה ולא מגף שטח במהלך המבחן.

הבולמים הקדמיים מתפקדים מצוין גם בשטח וגם בכביש. המזלג הקדמי ההפוך בקוטר 43 מ"מ בעל מהלך מתלה של 210 מ"מ, יודע להתמודד מצוין תחת עומס ברכיבה מהירה בשטח מרובד קוליסים ואבנים, וגם בעיר, בחלקים בהם צריך להתמודד עם כל מיני הפתעות בכביש. הסופר דואל לא מציע אמנם מערכות אלקטרוניות מתוחכמות שהתרגלנו לקבל באופנועי האדוונצ'ר הגדולים, אך כן מציע בולמים מתכווננים – גם מקדימה וגם מאחור – שם שוכנת זרוע אלומיניום עם מערכת לינק ובולם מתוצרת Sachs.

בנוסף להשקעה בבולמים, השקיעו ב-SWM גם בבלמים, וציידו את הסופר דואל T בדיסקים גליים בקוטר 300 מ"מ וקליפרים מבית Brembo. כיאה לרכיבים מבית היצרנית המובילה בתחום, הנשיכה מורגשת בהתאם, ולסופר דואל יש רגש מדויק בבלימה. בכל מקרה, מערכת ה-ABS משגיחה שהכל מתנהל כמו שצריך.

 

העולם שמעבר לאספלט

אז הסופר דואל T הוא אופנוע "בסדר+" לרכיבת כביש, אך מצד שני, הוא מפצה על כך ביכולת שטח. גרסת ה-T מגיעה עם גלגלי "19 ו-"17, מידות סטנדרטיות לאופנוע דו"ש גדולים. ל-T אח קרבי יותר כאמור, ה-X, המגיע בתצורת שטח קלאסית, עם גלגלי "21 ו-"18. הפיצ'ר הכי מגניב שיש ל-T להציע בשטח, הוא ביטול ה-ABS מאחור. לא הפיצ'ר עצמו מגניב, אלא כפתור הביטול. מדובר במתג סופר נוח לשימוש, אולי הנוח ביותר בו נתקלנו. מרווח גחון של 180 מ"מ הוא לא הגדול ביותר בקטגוריה, אך יש מגן גחון מאלומיניום, לכל צרה שלא תבוא – בכל מקרה, לא מדובר באופנוע שנועד לכיבוש מדרגות סלע. המנוע של ה-T לא ממש אוהב לעבוד בסל"ד נמוך, והאופנוע הרבה לכבות ברכיבה בשטח. הקלאץ' דורש רגש מדויק מאד, וזה רגש שיש ללמוד אותו. אוריינטציית הכביש של ה-T מתגברת עוד יותר כאשר אנחנו עוברים לעמידה, שלא ממש מאפשרת רכיבה יעילה. די קשה לאחוז עם הרגליים, הכידון נמוך מדי, הכסא צר מדי, ומגן החום של האגזוז מציק ברגל. כיסוי הגומי שעל הרגליות – מחייב פירוק לפני שיורדים מהאספלט, במיוחד בעונה הרטובה. החסרון הגדול ביותר במפרט השטח של ה-T הם צמיגי המצלר Tourance המיועדים ל-90% שימוש כביש ומספקים 0 אחיזה בשטח, מחייבים החלפה גם אם מדובר ברכיבת שבילים. במשפחה המורחבת דווקא יש בן-דוד עם יכולות שטח גבוהות במיוחד, ה-AJP PR7, שחולק עם הסופר דואל את אותו המנוע אך עם מכלולים והנדסה לשימוש שטח אגרסיבי. שילוב לא רע בכלל בין יכולות שטח וכביש. מיכל דלק בעל קיבלת של 18 ליטר מספיק לכל טיול שתרצו לעשות. בנוסף, ניתן להתאים לאופנוע סט מזוודות מקורי מבית GIVI. חסרונות קטנים, אך מציקים, שהתגלו במהלך המבחן – האופנוע אמנם מצויד ברגלית אמצע כסטנדרט, אך צריך רגל דקיקה של בלרינה כדי להצליח ללחוץ אותה מטה – הנדסת אנוש לקויה כמו בהרבה חלקי אפטר-מרקט. המשקף עושה את העבודה עד המהירויות הגבוהות, אך לא מתכוונן.

 

קטגוריה משל עצמו

הסופר דואל של SWM לא נהנה רק משילוב מאוזן בין יכולות הכביש והשטח, אלא גם מסוג של בלעדיות, וקטגוריה משל עצמו. למעשה, אין כמעט מתחרה שאנחנו יכולים לעמת בצורה ישירה איתו. ה-TRK של בנלי אמנם מציע נפח לא רחוק, אך כבד ומגושם משמעותית ממנו ומוותר לחלוטין על יכולות השטח, ה-DR650 של סוזוקי עדיף ביכולות השטח, אך לא מתקרב ולו בקצת לנוחות של הסופר דואל וגם מיושן ממנו משמעותית. הטנרה 660 היוצא של ימאהה גם הוא סינגל, אבל מווברץ הרבה יותר ומתאים יותר לרוכבים גבוהים, הויסטרום 650 וההונדה CB500X נופלים ממנו ביכולות השטח, ה-AJP PR7 אמנם חולק איתו את אותו המנוע, אך מדובר באופנוע ראלי המגיע ללא ABS וללא רגליות מורכב וממש לא מתוכנן לרכיבת כביש מרובה, הק.ט.מ 690 אנדורו וההוסקוורנה 701 נמצאים בליגה אחרת לגמרי, מודרניים וחזקים בהרבה. כך, נכון לעכשיו, ה-SWM סופר דואל, מוביל את הקטגוריה בה הוא נמצא, לבד.

 

תכל'ס

למה לקנות את הסופר דואל T? אם אתם רוכבים שמחפשים אופנוע נוח, שיכול לשלב באמת כביש ושטח ואין באמתחתכם מספיק שקלים לרכישה של אדוונצ'ר של אחד מהמותגים היקרים, יכול להיות שמדובר באופציה טובה בשבילכם. אם אתם רוכבים מתחילים, שמחפשים כלי לא מאיים, שייקח אתכם לכל נקודה שתרצו על הכביש ביום יום, וגם לטיולים רגועים בשטח בסופ"ש, שווה בהחלט לתת לו צ'אנס. במחיר של 55,900 שקלים הוא לא הכי זול, וגם לא הכי יקר. במידה והשילוב שמציע האופנוע מדבר אליכם, בהחלט מדובר במשוואת עלות תועלת לא רעה בכלל.

תעודת זהות

 

SWM Super Dual 650 T

 

מחיר: 55,900 ש"ח

 

רישיון: A-A1

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: סינגל, 4 פעימות, 4 שסתומים, מקורר נוזל, מוזרק דלק.

 

נפח: 600 סמ"ק.

 

מתלים: מזלג הפוך מתוצרת Fast Ace, בקוטר 43 מ"מ, מהלך של 210 מ"מ. כיוונון מלא. בולם אחורי מתכוונן מתוצרת Sachs. מהלך מתלה של 270 מ"מ.

 

בלמים: דיסק קדמי בקוטר 300 מ"מ, קליפר ברמבו צף עם שתי בוכנות. דיסק אחורי בקוטר 220 מ"מ, קליפר ברמבו צף עם בוכנה אחת.

 

מידות צמיגים: ק' 110/80-19, א' 140/80-17, מצלר Tourance.

 

בסיס גלגלים: 1,510 מ"מ .

 

מידות כלליות: אורך 2,240 מ"מ , רוחב 905 מ"מ, גובה 1,385 מ"מ.

 

גובה מושב: 898 מ"מ.

 

מרווח גחון: 180 מ"מ.

 

משקל רטוב ללא דלק: 169 ק"ג.

 

נפח מיכל דלק: 18 ליטר.

 

2 תגובות ל מוטו בוחן | SWM סופר-דואל T650 – דו"ש פלוס

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל