fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטו בוחן | SWM סיקס-דייז 440

מוטו בוחן | SWM סיקס-דייז 440

אביעד רייס

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: מציע את חווית הסקרמבלר הקלאסית במחיר נמוך.

את SWM – הגלגול הנוכחי של אופנועי הוסקוורנה האדומה – כבר הכרנו בעבר. בין דגמי האנדורו, הקפה-רייסר, הסופרמוטו, והאדוונצ'ר שמציע היצרן מסתתר לו דגם נוסף עם מראה מסקרן, האח הדו-שימושי במשפחת דגמי ה-440 של היצרנית, בעל עיצוב סקרמבלרי שנושא שם מאד מחייב.

עיצובו של ה-Six Days 440 הוא מחווה למרוצי הסיקס-דייז משנות ה-70 בהם זכה היצרן בפרס ה-Silver Vase, עליו קרוי של דגם נוסף בסדרת ה-440. קלאסי ומודרני נפגשים יחד ויוצרים מראה מיוחד ומסקרן. מצד אחד פנס לד מעוצב, מצד שני גרמושקות שמכסות את צינורות המזלג הקדמי. מושב רוכב סקרמבלרי מעוצב, לצד כנף קדמית גבוהה כמו באופנועי שטח. יש גם מיכל דלק אדום, לוח תצוגה דיגיטלי מינימליסטי, שתי לולאות אחוריות לקשירת ציוד ולוחיות צד עם הכיתוב '440', שנמצאות באופנועי פלאט-טראק. רטרו במיטבו.

האופנוע נראה לנו מאד ידידותי ונמוך ועם משקל בלתי מאיים של כ-153 ק"ג רטוב, ללא דלק, ועם מושב בגובה של 855 מ"מ שמאפשר לנו להגיע עם שתי רגליים בטוחות אל הקרקע, הוא לא רק נראה אלא גם מרגיש כך. ישיבה על ה-Six Days 440 כאילו מחזירה אותנו כמה שנים אחורה, לשנים בהן האופנועים היו טובים כמו שהם ולא הלכו לקיצון. ה-440 מרגיש מאד רך ולא מכוון – בהתחלה זה הרגיש לנו מוזר, אח"כ, השתנתה תחושה זו לגמרי.

חשוב שתבינו דבר בסיסי לגבי ה-440 הזה – ואולי זו פסקה שצריכה להופיע בסוף הכתבה אבל קריטית כבר כאן – כל דו"ש 250 יהיה טוב ממנו בשטח וכל אופנוע מודרני בנפח 400 סמ"ק יהיה טוב ממנו בכביש, עם מנוע סינגל בנפח 445 סמ"ק שמפיק 29 כ"ס ומאפיינים מיושנים יחסית – קירור אוויר/שמן, 5 הילוכים, מזלג קדמי קונבנציונלי ועוד, הוא בוודאי לא הכלי הכי מתקדם שנפל בחלקנו בזמן האחרון, אבל לאופנוע הזה יש וייב ייחודי משלו, וככזה, יש להתייחס אליו באותה הצורה.

ה-Six Days 440 הוא אופנוע רגוע לאנשים רגועים בגופם ובנפשם. זה לא אופנוע לאלו הרודפים אחרי מהירות או ביצועים או לאלו שעבורם עיקר הרכיבה הוא כיבוש מכשולים קשוחים בשטח. תארזו ציוד ליום אחד או יותר (אם אתם ברי מזל) וצאו לרכב, לא חייבים אפילו לבחור יעד מסוים – מיכל הדלק גדול מספיק ומאפשר לרכב למרחק. ה-440 יכול לשייט בכביש בנינוחות, על מהירות סבירה של 110-120 קמ"ש, וכשתגיע העת לרדת לשטח הוא יעשה זאת בשמחה. המזלג הקדמי בקוטר 43 מ"מ, מציע כיוון שיכוך-החזרה ומהלך נדיב, עם צמד בולמים אחוריים בעלי אפשרות לכיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה, האופנוע מגהץ את השטח בצורה טובה יותר ממה שציפינו בהתחלה. על ה-440 תוכלו לרכב בלי פוזות, בלי למהר, בלי לרצות הכי הכי, אבל תמיד להגיע ליעד עם חיוך.

המושב היה לנו נוח גם בכביש וגם בשטח, זאת לאחר שגילינו שרכיבה בעמידה על ה-440 לא נוחה במיוחד והעדפנו לעבור לישיבה. תפעול המצמד וההילוכים חלק, אם כי שילוב להילוך סרק דורש פרק הסתגלות מעט ארוך. את האופנוע קיבלנו ללא המשתיקים של צמד המפלטים שבאופנוע – אולי כדי להעצים את הסאונד ויחד איתו את חווית הרכיבה, אפשר להתחבר ואפשר שלא, בכל מקרה הצליל היה נעים וכייפי, אולי מעט חזק מדי. הגלגלים בקוטר "19 מקדימה ו-"17 מאחור מתאימים למגוון גדול יחסית של סוגי צמיגים, בין השאר גם צמיגי דו"ש – דוגמת הפירלי MT60 איתם הוא מגיע ובהחלט מספיקים ליכולות השטח של הכלי.\

למרות היעדר מיגון רוח אפשר לשייט בכביש במהירות סבירה, והודות למומנט של 3.6 קג"מ יש מספיק ספייר לעקיפה. מהלך מתלה של כ-130 מ"מ הוא יתרון גם בתוך העיר, שם אפשר לדלג בקלות מעל למדרכות ושאר מרעין-בישין. תנוחת הרכיבה היא דו"שית גבוהה עם כידון רחב וה-440 הצר משתחל ביעילות בין טורי המכוניות. החבילה הכללית מרגישה כאן בסדר גמור – אל תצפו לפגוש כאן הנדסת אנוש או איכות הרכבה עילית – ה-440 מרגיש פשוט ועם זאת שלם למדי – כשהרכיבה עוברת ללא קרקושים, חריקות או גילוי של רכיבים שלא הורכבו כראוי או כשלו.

אלקטרוניקה לא תמצאו כאן כלל – אולד סקול כבר אמרנו? ולמעשה למעט מערכת ABS ותאורת LED מקדימה ומאחורה, לא תמצאו כמעט שום פיצ'ר מודרני באופנוע הזה. מערך הבלימה פשוט יחסית גם הוא, אך מספיק כדי לעצור ביעילות את האופנוע – מקדימה דיסק בלימה יחיד בקוטר 260 מ"מ ומאחור אחד בקוטר 220 מ"מ.

מבחינת מתחרים, ישנו הרויאל אנפילד הימלאין עליו רכבנו, את ה-DR650 של סוזוקי, אופנוע שכבר לא צריך להוכיח שום דבר לאף אחד לאחר 20 שנות ייצור כמעט ללא שינוי, ועוד מספר כלים – לא מתחרים ישירים אבל בעלי יכולות דומות. לא העמדנו את המוזכרים כאן ראש בראש במבחן השוואתי ולכן קשה להשוות ביניהם בצורה ישירה.

מלבד העיצוב המגניב של ה-SWM, יש לו יתרון נוסף על פני המתחרים בקטגוריה – עם תג מחיר של 29,900 ש"ח הוא זול יותר מרובם – למשל בכ-3,000 ש"ח מהאנפילד ובלא פחות מ-14,000 ש"ח מהסוזוקי, לא מעט כסף. ה-SWM מציע את הלוק נכון וחבילה שמשלבת כביש+שטח בצורה סבירה. אם זה סוג החבילה שאתם מחפשים, שווה להכניס את ה-Six Days 440 לרשימת המועמדים.

תעודת זהות

 

SWM Six Days 440

 

דרגת רשיון: A1

 

מחיר: 29,900 ש"ח

 

אחריות: שנתיים

 

נתונים טכניים

 

מנוע: סינגל, 4 פעימות, מקורר אוויר-שמן 

 

נפח: 445 סמ"ק

 

הספק: 29 כ"ס ב-7,000 סל"ד

 

מומנט: 3.6 קג"מ ב-6,000 סל"ד

 

תמסורת: 5 הילוכים, הינע סופי שרשרת

 

מתלים: מקדימה מזלג טלסקופי בקוטר 43 מ"מ. מהלך מתלה של 130 מ"מ, אפשרות לכיוון שיכוך החזרה. מאחור צמד בולמים, מהלך מתלה של 109 מ"מ עם אפשרות לכיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 260 מ"מ, קליפר כפול בוכנות. מאחור דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ, מערכת ABS

 

מידות צמיגים: ק' 100/90-19, א' 130/80-17

 

מידות כלליות:אורך 2,170 מ"מ, גובה 1,390 מ"מ, רוחב 800 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,470 מ"מ

 

גובה מושב: 855 מ"מ

 

נפח מיכל דלק: 16.5 ליטר

 

משקל רטוב: 153 ק"ג

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל