fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר

רכיבה ראשונה | אינדיאן צ'יף קלאסי ווינטאג'

רכיבה ראשונה | אינדיאן צ'יף קלאסי ווינטאג'

אסף לביא

צילום: רונן טופלברג

בחנו: גלעד בן-זקן, אריק רוזנבלום, מיקי כהן

בהשקת ליין דגמי אינדיאן המלא ובית פולאריס, אולם התצוגה הראשי של המותג, זכינו לרכוב על דגמי האינדיאן צ'יף קלאסיק ווינטאג' אשר נבדלים ביניהם ברמת הגימור אשר בוינטאג' כוללת משקף גבוה, פנסי ערפל, תיקי צד מעור מעוטרים פרנזים ומושב תואם, גם הוא מעוצב ועשוי עור. לפני חודשיים רכבנו על דגמי הסקאוט בגרסות הסקאוט הרגיל והסיקסטי מופחת הנפח אשר אמור להוות מדרגת כניסה למותג, אז בלטו בחסרונם דגמי הצ'יף, צ'יפטיין, ספרינגפילד והראודמאסטר אשר באותה תקופה עוד לא הגיעו לארץ.

בן זקן הגיע ישר מהמילואים ומיד עלה על הצ'יף קלאסיק

דגמי אינדיאן הגדולים מבוססים על מנוע הת'אנדר סטרוק 111, מנוע וי-טווין מקורר אוויר בנפח על 1,811 סמ"ק המפיק 70 כ"ס והנתון המרשים הוא מומנט של 16.5 קג"מ ב-3,000 סל"ד. המנוע מעוטר צלעות קירור בסגנון העבר של אינדיאן והאופנוע מעוצב ונצבע בצבעים קלאסי ובהשראת דגמי העבר של אינדיאן. סכמות הצביעה משלבות שני גוונים והמנוע, צנרת הפליטה ושאר רכיבים בו מצופים בכרום. בגזרת האיבזור מציע הצ'יף קלאסיק שלט קירבה אשר מחליף את המפתח הסטנדרטי, "פתיחת הסוויץ" נעשת ע"י לחיצה על מתג כיבוי והדלקה גדול על מיכל הדלק, מדרסי רגלים וקרוז קונטרול. לתיבת ההילוכים ישנם שישה יחסי העברה, המזלג הקדמי בזווית של 29 מעלות ובקוטר 46 מ"מ מציע מהלך של 119 מ"מ, מאחור ישנו בולם יחיד עם מהלך של 94 מ"מ. מלפנים צמד דיסקים בקוטר 300 מ"מ וזוג קאליפרים בעלי 4 בוכנות, מאחור דיסק יחיד בקוטר 300 מ"מ וקאליפר שתי בוכנות. מידות הצמיגים 130/90-16 מלפנים ו- 180/65-16 מאחור, בסיס הגלגלים 1,730 מ"מ, האורך הכללי עומד על 2,630 מ"מ, גובה המושב 660 מ"מ נמוכים אך האופנוע רחב ומצריך פיסוק רחב ברגליים, מיכל הדלק מכיל 20.8 ליטר ומשקלו הכללי של הצ'יף קאלסיק הוא 357 ק"ג מלא נוזלים. מחירו של הדגם הקלאסי מתחיל ב- 167,900 ש"ח וגרסתו הזולה ביותר היא הדארק הורס, אשר מוצע במחיר של 155,900 ש"ח. בגרסת הוינטאג' מתווספים לחגיגה גם משקף גובה, פנסי ערפל ותיקי צד מעור אשר ביחד עם המושב מקבלים את תואר התפירה האיכותית ביותר שראינו על אופנוע. על גרסת הוינטאג' תשלמו מחיר התחלתי של 187,900 ש"ח.

הנה באה הרכבת, ועוד אחת, והיי! יש שם רכבת אמיתית מאחור…

מרכיבת התרשמות קלה על הצ'יף קלאסיק, ניתן מיד להבחין שכל הגודל הפיזי ואותם כמעט 400 ק"ג של מסה מברזל ופלדה המאיימים של האופנוע נעלמים ברגע שהאופנוע נעמד על צמד צמיגיו במאוזן מכיוון שמרכז הכובד נמוך. המנוע, לב האופנוע בנוי בדיוק לפי המתכון האמריקאי הישן, צמד בוכנות ב-V, מוטות דחיף וצלעות קירור האוויר יוצרים מנוע בנפח 1811 סמ"ק עם סה"כ 70 כ"ס ואופי רטרו מובהק, גם במראה וגם בביצועים, הוא עובד די חלק והויברציות מועטות לחלוטין מאידך, אך מגיסא מומנט של 16.5 קג"מ דוחפים את המכונה דרך ששת הילוכיה בצורה נאה מאוד. פנסי הערפל של גרסת הוינטאג' נדלקים ע"י כפתור גדול ובולט בצג מסכת החזית, המשקף הגדול משפר את איכות החיים במהירות גבוהה ומהווה תוספת מבורכת. עוד נציין שלעומת קסטומים אחרים מתוצרת ארה"ב עליהם רכבנו (אהמ.. הארלי.. אהמ..) הגיר מרגיש כמעט יפני בקלות תפעולו ומיקום המנופים אשר לא מצריך מאמץ או שינוי תנוחה. למרות המראה של האופנוע הוא גם יודע להתנהג יפה על צידו ולא נועד רק לשיוט ארוך בן מאות ק"מ.

הסוכן כהן במשימה חשאית בהחלט

ישנה קלילות רבה בתנועה של הכלי בזמן הרכיבה, זה כמו דב שהחליט לרקוד בלט, כבד, אבל זורם. כל המכלולים עובדים חלק, רק זעזועי אספלט מוציאים חיכוך מאיזור הכנף הקדמית העשויה פח כבד על שלל חיפוייה, נאמר לנו שזאת תקלה מקומית בכלי המבחן אשר תטופל בהקדם. הישיבה על גבו של הצ'יף לגמרי מכניסה את המוד הנדרש, פנס הראש העצום עם חיפויי הכרום סביבו מזוית הרוכב נראים כאילו יושבים על גבו של באפלו אי שם באמריקה האינדיאנית. זו חוויה מעניינת. אחרי שצברנו בסה"כ עשרה קילומרים על גבו, נפתח הטעם לעוד כמה מאות קילומטרים.

 

עוד בנושא:

האינדיאנים כאן: השקת אופנועי אינדיאן ואולם התצוגה המרכזי בשורק

רואדמאסטר עילית, תורר קצה חדש, מוביל את ליין אינדיאן ב-2018

רכיבה ראשונה | אינדיאן סקאוט וסקאוט-סיקסטי

אופנועי אינדיאן מושקים רשמית בישראל

אופנועי אינדיאן כבר בארץ!

גלריה

  • בן זקן הגיע ישר מהמילואים ומיד עלה על הצ'יף קלאסיק

תגובה אחת ל רכיבה ראשונה | אינדיאן צ'יף קלאסי ווינטאג'

  1. מספר עידכונים חשובים למי שחושבים לרכוש אינדיאן מסדרת הצ'יף:
    ראשית רק בצ'יף ספרינגפילד ובצ'יף צ'יפטאין – זוית הטלסקופיים הקדמיים 25 מעלות וכתוצאה ההיגוי שלהם יותר קליל וספורטיבי (קראו בספרות המקצועית באנגלית). בכל דגמי הצ'יף האחרים זוית הטלסקופים 29 מעלות.
    שנית, הטלסקופ האחורי היחידי בכל הדגמים של סדרת הצ'יפ הוא עם לחץ אויר מתכוונן לפי העומס על חלקו האחורי של האופנוע (מורכב, ארגז אחורי או מטען עודף). האופנוע מגיע עם משאבת אויר מיוחדת ובקלות ניתן לשנות את הלחף במדויק לפי הצורך.
    שלישית, בדגם הספרינגפילד המשקף וארגזי הצד מתפרקים מהאופנוע בדקות וללא צורך בכלי עבודה ומכאן קל להפוך את האופנוע לערום ויותר קל – סוג של קרוזר. גם את מושב המורכב קל לפרק!!!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל