fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
MV קוביה

הונדה NC700X קרוסאובר – בסיס לשינוי

הונדה NC700X קרוסאובר – בסיס לשינוי

תומר לשר

צילום: תומר לשר

כשהציגה הונדה את משפחת ה-NC החדשה שלה משך דווקא האינטגרה (NC700D) את מירב תשומת הלב ולא בכדי. האינטגרה התיימר להציע פרשנות חדשה למושג קטנוע גדול עבור הדור שהולך ונוטש את אופנועי אמצע הדרך לטובת קטנועי על כדוגמת הימאהה טי-מקס הפופולארי. המבנה המטשטש את ההבדלים בין אופנוע לקטנוע והטכנולוגיה המעניינת הכוללת את תיבת ההילוכים כפולת המצמדים גרמו לאינטגרה להאפיל במעט על צמד האחים שהוצגו יחד איתו על אותה הפלטפורמה. מדובר ב-NC700S המוגדר כאופנוע עירום וה-NC700X קרוסאובר בעלת תנוחת הרכיבה הדו"שית שגם מתארח אצלנו כאן למבחן.

ההצגה של משפחת ה-NC מעוררת את השאלה האם ניתן ליצור מספר אופנועים שונים בתכלית עם בסיס זהה, בדיוק כפי שמקובל לעשות בעולם הרכב בו נוהגים ליצור מספר דגמים רחב למגוון יעודים על בסיס פלטפורמה זהה. בהונדה שהציגו בשנים האחרונות מספר אופנועים, כמו הקרוסראנר לדוגמא, המנסים לשלב בין מספר קטגוריות. כנרמז משמו גם הקרוסאובר מנסה לעשות זאת, האם הוא מצליח?

בשורה התחתונה
ה-NC700X קרוסאובר הוא אופנוע סופר ידידותי שמתאים למגוון משימות ויעדים. למרות הבסיס המכאני הזהה לזה של האינטגרה האופי של שני הכלים שונה בתכלית כאשר הקרוסאובר מרגיש יותר "ילד טוב". הקרוסאובר אמנם מעניק רושם ויזואלי יומרני והיטקי אך בפועל מדובר בכלי תכלתי ובסיסי וזה לאו דווקא משהו רע בתנאי שלא מצפים ממנו ליותר מידי. באופן מפתיע הוא גם יותר שימושי מהאינטגרה במיוחד הודות לתא המטען הנדיב שלו.

בשילוב תג מחיר נוח יחסית הכולל מערכת ABS סטנדרטית אפשר להגיד שה-NC700X מציע חבילה נאה ביחס למתחריו בקטגורית זקופי הקומה וגם בקרב אופנועי קטגוריית הביניים. הביצועים אמנם לא מסעירים והמנוע לא מצליח לרגש אך צריכת הדלק נמוכה במיוחד ועלויות האחזקה הנמוכות הופכות את הקרוסאובר לאופנוע משתלם מבחינה הגיונית ופרקטית.

מנוע, תמסורת, ביצועים
ה-NC700X מכיל את אותה יחידת הנעה של האינטגרה אך עם תיבת הילוכים קונבנציונאלית ולא עם התיבה כפולת המצמדים (המוצעת כאופציה). מדובר ביחידת כוח מתקדמת עם הזרקת דלק ותזמון שסתומי יניקה משנה  אך התפוקה המרבית מסתכמת ב-51 כ"ס המושגים ב-6,250 סל"ד ו-6.1 קג"מ ב-4,750 סל"ד. ביחס לאופנועים דו-צילינדריים בעלי נפח דומה כמו הסוזוקי וי-סטרום 650 והקאוואסאקי ורסיס 650 של קוואסאקי נתון המומנט דומה למדי אך ההונדה סובל מנחיתות משמעותית בהספק (68 כ"ס לסוזוקי, 64 כ"ס לקאוואסאקי). אלא שהספקו המרבי של ההונדה מגיע בסל"ד בו מנועי המתחרים טרם מספקים את שיא המומנט שלהם.

בפועל המנוע לא מרגיש חזק וכוחני וממש לא הייתי מתנגד לעוד כמה כ"ס אבל עבור מי שלא מחפש ביצועים מרשימים הNC- מפצה היטב בפרקטיות, ובזמינות כוח. מהירות השיוט שהאופנוע מרגיש בה נוח הייתה באזור ה-140 קמ"ש כאשר המהירות המרבית נושקת ל-190 קמ"ש אך הוא ממש לא מיועד לכך. אחד הדברים המעצבנים במנוע היא פעולת מנתק ההצתה שממהר להיכנס לפעולה ועושה זאת בצורה מאוד ברוטאלית ולא נעימה. לאחר מספר קילומטרים כשלומדים להכיר את האופנוע ומתרגלים לנצל את רצועת הכוח הרחבה לא מרגישים צורך לדחוף את המנוע אל עבר המנתק. הפיצוי על הכוח החסר מגיע בדמות צריכת הדלק שעמדה במהלך המבחן על 21 ק"מ לליטר וזאת כאשר הקצב היה מהיר לאורך רוב הזמן. אין ספק שיד רגועה ועדינה יותר תעלה את הממוצע מעלה כשעם קיבולת מיכל הדלק של 14.1 ליטר מתקבל טווח של למעלה מ-300 ק"מ.

תיבת ההילוכים של הקרוסאובר דורשת תשומת לב מיוחדת על מנת לתפעלה בצורה חלקה ונעימה. יחסי העברה מרגישים ארוכים במעט אבל מתאימים לאופי הכלי ועוזרים גם הם להוריד את צריכת הדלק. תמורת 9,000 שקל תוכלו להזמין את האופנוע עם תיבת ההילוכים כפולת המצמדים שקיימת באינטגרה אך אישית אני מעדיף את יחידת ההנעה הזו עם גיר רגיל, במיוחד לאור גמישותה.

מתלים, בלמים, התנהגות
הונדה עשו הכול על מנת להוציא אופנוע שיהיה זול לקניה ואחזקה וכשרוצים להוזיל, חוסכים. לכן מלפנים תמצאו מזלג קונבנציונלי בקוטר 41 מ"מ ומאחור בולם מונושוק ללא אפשרות כוונון כזו או אחרת. בהתאם ליעוד הרפתקני ותנוחת הרכיבה הזקופה מהלך המתלים של ה-X גדול יותר משל האינטגרה בכ-30 מ"מ.  המתלים מרגישים מצוין ברוב תנאי הרכיבה ובעזרת מרכז כובד נמוך ובסיס גלגלים של 1540 מ"מ תקבלו אופנוע מאוד יציב שיודע לשמור היטב על קווי פניה. עם זאת, בדומה לאינטגרה, החיסרון היחידי בהתנהגות של הקרוסאובר הוא היגוי כבד וקשה מידי. אם שמים זאת בצד האופנוע באמת עובד יפה הן בתוואי העירוני והן בתוואי הבין עירוני. אילו הייתה לי את האופציה לכוון את המתלים לא הייתי עושה זאת כיוון שהם תואמים בפעולתם את אופיו המתון של של הקרוסאובר. גם בהרכבת רוכב נוסף התחושה הכללית טוב ולא מרגישים ערפול מצד המתלים וה-X נותן תחושה יציבה ומלאת ביטחון.
הקרוסאובר הפתיע אותי לטובה כשהוא מתנהג מעבר למצופה ובהחלט יאפשר לרוכבים מתחילים וסולידיים לרכוב בקצב גבוהה מבלי להרתיע או להיבהל מכך.

לאופנוע קימור ב"מיכל הדלק" שאמור לעגן את הברכיים אך ממוקם מעט גבוה מידי ולא מאפשר חביקה אופטימאלית. כיוון שאותו "מיכל"  רחב קל לחבוק אותו ולעגן ואת פלג הגוף התחתון לאופנוע. בכללי. על מערכת הבלימה מופקד דיסק פרפרי בקוטר של 320 מ"מ ומאחור דיסק פרפרי בקוטר של 240 מ"מ כאשר מערכת ABS ומערכת בלימה משולבת הן סטנדרטיות. לא תמצאו כאן נשיכה עצבנית ורגש אולטימטיבי אבל שוב, פעולת המערכת ועוצמת הבלימה מותאמת לאופי הכלי שהוא מעט עצל בתגובות אך נוסך ידידותיות. יש לציין שמערכת ה ABS נכנסת לפעולה ממש מאוחר, דבר ראוי לשבח. דבר שהרגיש לי שנחסך באופן מוגזם זו אופציית כוון ידית הבלם, זהו דבר חובה מבחינתי בכל דו"ג שעולה על הכביש ואין לחסוך בו. לכל אחד אורך אצבעות שונה וחובה להתאים דבר זה באופן אישי.

עיצוב, נוחות, שימושיות
העיצוב של הקרוסאובר דומה בחלקו האחורי לאינטגרה וזה לא מפתיעה מאחר ומדובר באותה יחידת זרוע אחורית ופנסים המשותפת לשניים. החזית מזכירה במעט את אחיו הגדול הקרוסטורר וגם את הקרוסראנר ובסך הכל ההכלאה בין החלק האחורי לחלק הקדמי נראית הרבה יותר הומוגנית מאשר באינטגרה. תנוחת הרכיבה נוחה וממקמת את הרוכב בצורה שמאפשרת רכיבה ארוכה ואילו בעיר מורגש כי מרחק וגובה הכידון מתואמים היטב להתנהלות בכבישים העמוסים. למורכב ישנן ידיות אחיזה אפקטיביות שעוזרת במידת הצורך גם לקשירת רשת מטען.

גולת הכותרת של האופנוע הזה מבחינתי היא השימושיות המדהימה שלו כשבאופן אירוני הוא הרבה יותר שימושי מהאינטגרה שאמור להיות  סוג של קטנוע. האלמנט המנצח ב-NC700X הוא תא המטען העצום שנמצא במקומו של מיכל הדלק ומסוגל לאכלס בקלות קסדה שלמה גדולה. לוח השעונים מינימלי למדי ומראה אינפורמציה בסיסית בלבד כשרק התאורה המגניבה והברורה בלילה מצילה אותו משיממון. איכות החומרים מרגישה מעולה ומשדרת של מרות שמדובר באופנוע תקציב לא חסכו כאן במה שקשור לאיכות. משקף הרוח אומנם צר אבל עושה עבודה לא רעה לרוחות שמגיעות לקסדה ורק הכתפיים מעט סובלות מהתנגדות. יש לציין כי ניתן לכוון קלות את המשקף כלפי מעלה עבור רוכבים גבוהים לשיפור תנאי המחיה.

המראות עושות עבודה מעולה, ממוקמות בגובה ובמרחק הנכון מהכידון. המושב מרגיש מעט קשה  אך הוא אינו מעיק ברכיבה ארוכה. כיוון שהקרוסאובר מעט נמוך האופנוע מצויד במגן גחון שאומנם נראה טוב מבחינה ויזואלית אך הוא עשוי פלסטיק פשוט למדי ולא נראה כי באמת יעמוד בעבודתו בעיקר בגלל המיקום הגבוהה יחסית. מיכל הדלק נמצא כמו באינטגרה בחלקו האחורי של האופנוע מתחת למושב כאשר פתיחת המושב נעשית מאותו כפתור הפותח את תא האחסון.

מחיר, אחריות, אחזקה
מחירו של ה-NC700X עומד על 63,900 ש"ח מה שמעמיד אותו במרכז הזרם של אופנועים בנפח בינוני. תנוחת הרכיבה הזקופה ממצבת אותו מול הורסיס 650 היקר ממנו בכ-1,000 ש"ח ומול הוי-סטרום החדש הדורש תוספת של 7,000 ש"ח. אך לאור אופיו המתון והידידותי אפשר למצב את הקרוס אובר גם מול אופנועי אמצע הדרך כמו הסוזוקי גלדיוס וה-SV650, משפחת ה-ER6 של קאוואסאקי או ה-XJ6 של ימאהה. כל הארבעה קרובים במחירם להונדה ולכן את הכף תכריעה ההעדפה האישית של סגנון ותנוחת הרכיבה. מחירו של הקרוסאובר אטרקטיבי דווקא לעומת האינטגרה הנמכר ב-70 אלף ש"ח אך מגיע גם עם תיבת ההילוכים כפולת המצמדים שדורשת תוספת של 9,000 ש"ח בקרוסאובר. התיבה כפולת המצמדים יכולה להפוך את הקרוסאובר לאופציה מעניינת דווקא מול קטנועי העל דוגמת הימאהה טי-מקס.
כמו בהרבה דגמי הונדה מהדור האחרון מרווח הטיפולים גדול ועומד על אחת ל-12 אלף ק"מ לכך נוספת עלות אחזקה נמוכה יחסית ל-24 אלף ק"מ העומדת על 3,100 ש"ח, פחות מלא מעט קטנועים צנועי נפח. ה-NC700X מגיע עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ.

הונדה NC700X קרוסאובר – מחירי טיפולים (כולל חלפים, עבודה ומע"מ)

טיפול 1,000 652 ש"ח
טיפול 12,000 822 ש"ח
טיפול 24,000 1,647 ש"ח
טיפול 36,000 1,070 ש"ח
טיפול 48,000 1,815 ש"ח

תודה לחן אביוב על העזרה בביצוע הצילומים

תעודת זהות

הונדה NC700X קרוסאובר
מחיר: 63,900 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A

נתונים טכניים

מנוע: 2 צילינדרים רוחבי, 670 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי, תזמון שסתומי יניקה משתנה, קירור מים
הספק: 51.1 כ"ס ב-6,250 סל"ד
מומנט: 6.1 קג"מ ב-4,750 סל"ד
קדחXמהלך: 80X73 מ"מ
יחס דחיסה: 10.7:1
הזנת דלק: הזרקה, גופי מצערת 36 מ"מ
מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי 41 מ"מ, מהלך 153.5 מ"מ
אחורי – מונושוק, מהלך 150 מ"מ
בלמים:
קדמי – דיסק פרפרי 320 מ"מ, קליפר 3 בוכנות, ABS
אחורי – דיסק פרפרי 240 מ"מ, קליפר בוכנה אחת, ABS
מערכת בלימה משולבת
צמיגים:
קדמי – 120/70-17
אחורי – 160/60-17
בסיס גלגלים: 1,540 מ"מ
גובה מושב: 830 מ"מ
מיכל דלק: 14.1 ליטר
משקל: 218 ק"ג (רטוב)

מדידות

צריכת דלק: 21 ק"מ לליטר
טווח רכיבה: 296 ק"מ

11 תגובות ל הונדה NC700X קרוסאובר – בסיס לשינוי

  1. אחלה כתבה ותמונות.
    אשקול לקנות כלי כזה כשאהיה בן 90 . .

  2. אני חייב לציין שהמחירי טיפולים נראים סבירים לעומת עשור שלא יכולתי לעמוד באחזקת ההונדה הקודמת שלי

  3. כבר שראיתי אותו קצת לאחר ההשקה העולמית של ה NSC התרשמתי עמוקות. חזית של דוקאטי ומבנה של אס.אם.אר כתום.

  4. האופן שלמדת וקלטת את הכלי מרשימה. קשה להבין שהאינטגרה וזה הם אותה חיה….. בערך

  5. לאחר כל טיפול במוסך. מוסיפים לך את העבודה והמע"מ המזדיי הזה, זה כבר לא משנה בין היפנים: קאוואסקי/ימאהה/ סוזוקי והונדה. אבל הגיע הזמן שהונדה תיישר קו כלפי מטה בעלויות המרצדסים למיליונרים

  6. ראיתי מעין שלדת מתכת שחורה מתוכננת מעולה ומאסיבית שמתחברת ל"סבל" ומיועדת לסט שלוש מזוודות שמתאים לכלי דומה. האם יש אצלכם התקנים לסט מזוודות? או הפנייה למי שמוכר אותו?

  7. אני מרוצה ממנו כל כך, שאחרי סדרה של עשור עם הרבה אופנועי גדולי נפח, זה היום הכי כיף עבורי, להיות גם על "אופנוע" וגם אוטומטי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל