fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
HJC
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

ימאהה MT03 – קטן גדול

ימאהה MT03 – קטן גדול

צילום: אריק רוזנבלום


ערך: גב"ב      בוחנים: אביעד רייס, אדם בלנגה, סטפן אבנדיצ'י וניסים ברדה


שורה תחתונה:
כלי עירוני מצויין עם מנוע מהטובים בקטגוריה. אחלה של כלי לעושים צעדים ראשונים בעולם האופנוענות, מתלה אחורי בעייתי.

ה- MT03 המגיע בימים אלה לישראל הופיע ב-2016 כגרסה עירומה ל-R3 הספורטיבי, כלומר עיצוב שרירי חשוף על הבסיס המכאני המעולה של הספורטיבי הקטן עם מנוע הטווין החדש והמתקדם 321 סמ"ק ושלדת צינורות הפלדה. השם והעיצוב משייכים כמובן את ה-MT03 לשני הדגמים הגדולים והוותיקים יותר במשפחת ה-MT העירומה השימושית, והמאוד מצליחה 09, 07, עם מנועי הטריפל והטווין במחיר קניה ואחזקה נמוכים – אך לא פחות צריך לשייך אותו למגמה הברורה של מעבר היצרנים מיפן ואירופה לאסיה בכול הקשור לעיצוב, ייצור ושיווק אופנועים קטנים במחיר זול. אנקדוטה מבחינת השם, יש הזוכרים כי ב-2006 הופיע כבר ימאהה MT03, סינגל עירוני עם מנוע הטנרה 660, דגם שבדומה למשפחת MT המקורית מתחילת שנות האלפיים נכשל ונעלם. 

קטן גדול
ה- MT03 מעוצב ממש כמו האחים הגדולים, עם גוף שרירי ומנופח כשרירן עתיר סטרואידים שעזב ממש עכשיו את מכון הכושר, זנב מחודד וקרבי ותאורת לד קדמית ואחורית. רוכב ה- MT יושב זקוף ואוחז בכידון הרחב כלוחם המוכן לטרוף את כל איתני העיר במהירות ובזריזות. משתמשי דרך רבים הסיקו כי מדובר באחד מהדגמים הגדולים יותר של המשפחה, ומה רבה הייתה הפתעתם כאשר הם נוכחו לדעת כי מדובר ב- 300 סמ"ק בלבד. 

המנוע הוא דו צילינדר מוזרק ומקורר נוזל בנפח 321 סמ"ק המספק כמעט 42 כוחות סוס בו עושה שימוש גם ה- R3 הספורטיבי אותו בחנו לא מזמן. מה שלא הרגיש לנו דומה בשני האופנועים הייתה התנהגות המנוע והשובבות אותה הוא מספק כאשר הוא יושב ב-  MT. בעוד שה- R משדר נינוחות משהו וכאילו אומר לך "בוא נזרום בכיף ברכיבה ונדלג בקלילות בין ששת ההילוכים עד שנגיע למהירות שיוט נינוחה", דווקא ה- MT שאמור לחיות רוב הזמן בעיר בתנועה זורמת "על גלי המומנט" כאילו אומר לך "אחי, תן לי לצרוח, אתה בחמישי? תוריד זריז לרביעי…" אם אפשר להמחיש בצורה סיפורית את ההרגשה הזו, דמיינו עולם הפוך בו הספורטיבי ה- R הוא החבר השפוי שמזמין אתכם לשתות קפה ולראות קצת נוף במעלה ההר וה- MT הוא החבר שיקח אתכם לדפוק ת'ראש במסיבת טבע בדרום. 


מבחינת המשקל, גם ה- MT כמו אחיו מציע משקל לא מאיים העומד על 168 קילוגרמים. בצירוף נתון גובה המושב העומד על 780 מ"מ, מהווה ה- MT אופציה מצויינת לרוכבים צעירים/ מתחילים/ חוזרים/ מאותגרי גובה. 

על הבלימה אחראים דיסק קדמי 298 מ"מ ואחורי 220 מ"מ, אלה יחד עם מערכת ה-ABS יבטיחו שתמיד תוכלו לעצור כמו שצריך כדי שתהיו זקוקים לכך. 

ל- MT מיגון מנוע/ סעפות מפלסטיק, שבתחילה היה נראה לנו כנקודת תורפה בכל הקשור לעליה על מדרכות – פעולה שכיחה ביותר לרוכבי האופנועים. בדיקה קצרה שערכנו הוכיחה שהפחד רק בראש וה- MT נאות לעלות/ לרדת בשמחה ובבטחה. 

בתוך העיר הוא עושה חיל ומתפקד מצויין בין הפקקים ועומסי העיר הרבים אשר פוקדים את תל אביב, ומצדיק את שמו כלוחם רחובות אמיתי. גם מחוץ לעיר הוא מספק את הסחורה. וודאי שלא היינו בוחרים בו כאופנוע תיור או בתור כלי רכב אם היינו צריכים להגיע מהצפון אל המרכז לעיתים דחופות, אבל אם אתם נמנים על אלו שגרים בשטח שבין ראשון נתניה, אפילו עם זליגה קלה אל הקצוות, או כל איזור אחר בו אתם צריכים לנוע על פני מרחקים בינונים על בסיס קבוע, ה- MT03 יוכל להיות בן לוויה מצויין בשבילכם, בטח אם אתם בתחילת דרככם בעולם הדו"ג. 


המידע לרוכב מופיע על צג דיגיטלי נעים למראה, והכולל את כל הפרטים החשובים: מד סל"ד, חיווי הילוכים, מחשב דרך, שעון, מד דלק, מד טמפרטורה, כמות שמן ומועד החלפתו ותדירות כניסה למוסך. 

תנוחת הרכיבה טובה עם משולש כידון – רגליות – כיסא סופר מוצלח שאפשר לחיות אתו בקלות ביום יום. וגם מתלים רכים שהופכים את הנסיעה בגוש דן למשמעותית סבילה יותר מהרגיל בעולם האופנועים הקטנים, במיוחד עם כיסא מרופד. 
עם זאת הייתי נזהר עם התנהגות המתלה האחורי של ה-MT03. בעוד שהגלגל הקדמי עוקב בצורה טובה מאוד ומקשיב למה שהרוכב מעביר לו ביעילות יפנית, האחורי הוא סוג של אח סורר באופנוע הזה, לא עובד תחת עומס ובהטיות זה עלול לגרור איבוד שליטה, לא נעים ולא נוסך בטחון. 

אז מה היה לנו כאן? 
אופנוע נייקד יפני איכותי בנפח 300 סמ"ק עם עיצוב יפה ומודרני ברוח ה- MT, בעל תאורת לד מקדימה ומאחורה ופוזה של גדולים. מיכל דלק 14 ליטר שמספיק לקילומטראז' לא מבוטל, מערכת ABS כסטנדרט ומנוע בשרני ורענן עם אופי ספורטיבי ושובב שרק רוצה לצרוח, לצד יכולות יומיומיות טובות מאד. 

תג המחיר של ה- MT03 עומד על 39,985 ש"ח (לפני אגרות רישוי), אין ספק כי מדובר במתחרה רציני על השליטה בקטגורית אופנועי הנייקד בנפח 300 סמ"ק בפרט, ואחד הבולטים בקטגוריה כולה. אם אתם מחפשים אופנוע טוב מבית טוב עם מנוע שכיף ללחוץ אותו ועם סאונד שלאף 300 סמ"ק אין אל תסתכלו לשום מקום אחר.

עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI 

תעודת זהות

ימאהה  MT-03

YAMAHA MT-03

שנת ייצור: 2016

מחיר: 39,985 ש"ח

אחריות לחדש: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

דרגת רשיון: A1 

דרגת זיהום אוויר:
3

נתונים טכניים

מנוע: 4 פעימות, דו צילינדר 
נפח: 300 
קירור: נוזל 
כוח: 10750@41 
מומנט: 9000@3.2 
הצתה: אלקטרונית חשמלית 
דלק: הזרקת דלק ממוחשבת 
הילוכים: 6
שלדה: פלדה תצורת יהלום 
מתלה קדמי: טלסקופי 
מתלה אחורי: swingram 
בלם קדמי: דיסק 298 מ"מ 
בלם אחורי: דיסק 220 מ"מ 
צמיג קדמי: ZR17-110/70 
צמיג אחורי: ZR17-140/70 

מדידות

אורך: 2,090 מ"מ
רוחב: 745 מ"מ
גובה: 1,045 מ"מ
בסיס גלגלים: 1,380 מ"מ

מיכל דלק:
14 ליטר

משקל רטוב: 168

עוליות טיפולים במוסך:

מרווח טיפול     מחיר לפני מע"מ
1,000             538 ש"ח
5,000             412 ש"ח
10,000           647 ש"ח
15,000           411 ש"ח
20,000           1,375 ש"ח

דווקא ה- MT שאמור לחיות רוב הזמן בעיר בתנועה זורמת "על גלי המומנט" כאילו אומר לך "אחי, תן לי לצרוח, אתה בחמישי? תוריד זריז לרביעי…" אם אפשר להמחיש בצורה סיפורית את ההרגשה הזו, דמיינו עולם הפוך בו הספורטיבי ה- R הוא החבר השפוי שמזמין אתכם לשתות קפה ולראות קצת נוף במעלה ההר וה- MT הוא החבר שיקח אתכם לדפוק ת'ראש במסיבת טבע בדרום
                                                                                                                
בתוך העיר הוא עושה חיל ומתפקד מצויין בין הפקקים ועומסי העיר הרבים אשר פוקדים את תל אביב, ומצדיק את שמו כלוחם רחובות אמיתי. גם מחוץ לעיר הוא מספק את הסחורה. וודאי שלא היינו בוחרים בו כאופנוע תיור או בתור כלי רכב אם היינו צריכים להגיע מהצפון אל המרכז לעיתים דחופות, אבל אם אתם נמנים על אלו שגרים בשטח שבין ראשון נתניה, אפילו עם זליגה קלה אל הקצוות
                                       
עוד באותו הנושא:

10 תגובות ל ימאהה MT03 – קטן גדול

  1. יש ריקול חמור מאוד במנוע שקשור למשאבת שמן דבר העלול לגרום לנזק טוטלי חמור ועוד ריקול כמו בהרבה דגמי ימהה בפלטת מצמד. קניה נעימה…

  2. שטוב מהמצ׳וקמק הזה בכל קנה מידה.
    ביטוח יקר ואין ממש תמורה למחיר, קטגורית ה-300 פשוט לא שייכת לארץ.

  3. היה לי! אופנוע נהדר. אריאל מכר לי אותו ואמר לי שלא אחליף אותו – טעה! החלפתי לאח הגדול שלו ה-07. מיציתי אותו די מהר, מספר טיולים ומחוץ לעיר יום יום, היה כיף ותמיד יזכור אותו כזה שעשה לי בית ספר. 10 של כלי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל