מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ימאהה MT03 – קטן גדול

צילום: אריק רוזנבלום
שורה תחתונה: כלי עירוני מצויין עם מנוע מהטובים בקטגוריה. אחלה של כלי לעושים צעדים ראשונים בעולם האופנוענות, מתלה אחורי בעייתי.
קטן גדול
המנוע הוא דו צילינדר מוזרק ומקורר נוזל בנפח 321 סמ"ק המספק כמעט 42 כוחות סוס בו עושה שימוש גם ה- R3 הספורטיבי אותו בחנו לא מזמן. מה שלא הרגיש לנו דומה בשני האופנועים הייתה התנהגות המנוע והשובבות אותה הוא מספק כאשר הוא יושב ב- MT. בעוד שה- R משדר נינוחות משהו וכאילו אומר לך "בוא נזרום בכיף ברכיבה ונדלג בקלילות בין ששת ההילוכים עד שנגיע למהירות שיוט נינוחה", דווקא ה- MT שאמור לחיות רוב הזמן בעיר בתנועה זורמת "על גלי המומנט" כאילו אומר לך "אחי, תן לי לצרוח, אתה בחמישי? תוריד זריז לרביעי…" אם אפשר להמחיש בצורה סיפורית את ההרגשה הזו, דמיינו עולם הפוך בו הספורטיבי ה- R הוא החבר השפוי שמזמין אתכם לשתות קפה ולראות קצת נוף במעלה ההר וה- MT הוא החבר שיקח אתכם לדפוק ת'ראש במסיבת טבע בדרום.
מבחינת המשקל, גם ה- MT כמו אחיו מציע משקל לא מאיים העומד על 168 קילוגרמים. בצירוף נתון גובה המושב העומד על 780 מ"מ, מהווה ה- MT אופציה מצויינת לרוכבים צעירים/ מתחילים/ חוזרים/ מאותגרי גובה.
על הבלימה אחראים דיסק קדמי 298 מ"מ ואחורי 220 מ"מ, אלה יחד עם מערכת ה-ABS יבטיחו שתמיד תוכלו לעצור כמו שצריך כדי שתהיו זקוקים לכך.
ל- MT מיגון מנוע/ סעפות מפלסטיק, שבתחילה היה נראה לנו כנקודת תורפה בכל הקשור לעליה על מדרכות – פעולה שכיחה ביותר לרוכבי האופנועים. בדיקה קצרה שערכנו הוכיחה שהפחד רק בראש וה- MT נאות לעלות/ לרדת בשמחה ובבטחה.

בתוך העיר הוא עושה חיל ומתפקד מצויין בין הפקקים ועומסי העיר הרבים אשר פוקדים את תל אביב, ומצדיק את שמו כלוחם רחובות אמיתי. גם מחוץ לעיר הוא מספק את הסחורה. וודאי שלא היינו בוחרים בו כאופנוע תיור או בתור כלי רכב אם היינו צריכים להגיע מהצפון אל המרכז לעיתים דחופות, אבל אם אתם נמנים על אלו שגרים בשטח שבין ראשון נתניה, אפילו עם זליגה קלה אל הקצוות, או כל איזור אחר בו אתם צריכים לנוע על פני מרחקים בינונים על בסיס קבוע, ה- MT03 יוכל להיות בן לוויה מצויין בשבילכם, בטח אם אתם בתחילת דרככם בעולם הדו"ג.
המידע לרוכב מופיע על צג דיגיטלי נעים למראה, והכולל את כל הפרטים החשובים: מד סל"ד, חיווי הילוכים, מחשב דרך, שעון, מד דלק, מד טמפרטורה, כמות שמן ומועד החלפתו ותדירות כניסה למוסך.
תנוחת הרכיבה טובה עם משולש כידון – רגליות – כיסא סופר מוצלח שאפשר לחיות אתו בקלות ביום יום. וגם מתלים רכים שהופכים את הנסיעה בגוש דן למשמעותית סבילה יותר מהרגיל בעולם האופנועים הקטנים, במיוחד עם כיסא מרופד.
יש ריקול חמור מאוד במנוע שקשור למשאבת שמן דבר העלול לגרום לנזק טוטלי חמור ועוד ריקול כמו בהרבה דגמי ימהה בפלטת מצמד. קניה נעימה…
שטוב מהמצ׳וקמק הזה בכל קנה מידה.
ביטוח יקר ואין ממש תמורה למחיר, קטגורית ה-300 פשוט לא שייכת לארץ.
היה לי! אופנוע נהדר. אריאל מכר לי אותו ואמר לי שלא אחליף אותו – טעה! החלפתי לאח הגדול שלו ה-07. מיציתי אותו די מהר, מספר טיולים ומחוץ לעיר יום יום, היה כיף ותמיד יזכור אותו כזה שעשה לי בית ספר. 10 של כלי