fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70

לפנק לפנק לפנק – ימאהה MT07 במבחן דרכים

לפנק לפנק לפנק – ימאהה MT07 במבחן דרכים
ערך גב"ב       כתב: נמרוד בוקר       צילום: גלב סמירנוב

כשאריק מנכ"ל דוגרי בפועל התקשר אלי והודיע לי שמתואם לי מבחן עם ה- MT-07 לסוף השבוע, לא ממש התלהבתי. זכרתי את מבחן הדרכים שעשינו לימאהה XSR-700 לפני כמה חודשים ואפעס, לא התלהבתי. תאב גזים, מהירות וצלילות עמוקות, מהירות ונמוכות לפניות אנוכי, וה- XSR-700 לא היה שם. להיפך, הוא הרגיש לי רך, שידר רכות בפניות עם תנועות גליות וחוסר חיבור בין ההיגוי לזרוע האחורית. היו לו גם צדדים כייפיים כפי שכתבנו במבחן, בעיקר התכונה שלו להרים גלגל כשמבקשים ממנו וגם כשלא מבקשים, אבל לצאת אתו אל מחוץ לעיר לכיוון הרי ירושלים, זה די מיותר.

אבל חובה היא חובה, וביום שישי אחה"צ משלחת של דוגרי המורכבת מאדם הבלגניסט ואריק המנכ"ל מוסרת לי את הנסיין. קיבלתי, ומייד איפסנתי בחנייה.

"אעשה עליו כמה ק"מ מחר רק בשביל הפרוטוקול, ופחות או יותר אעשה קופי פייסט למבחן ה- XSR-700", הרי בכל זאת מדובר על אותו על אופנוע בדיוק. אותו מנוע, אותה השלדה, אותם בולמים, בלמים וחישוקים, אז מה כבר יכול להיות שונה? קופי, פייסט ועזוב אותך, בסוף יתנו לך כלי חלומי. סבלנות ותקבל את ההונדה RCV-211, או הדוקאטי פניגאלה, עיניין של זמן. חייב לומר שלא התעוררה בי התשוקה והחרמנות לרכיבה כשקיבלתי אותו. רושם ראשוני שנקבע בפחות מדקה לוקח לשנות לעיתים בשנה…

למחרת בבוקר התנעתי את האופנוע ויצאתי לפגוש את חבורת הרכיבה שלי באסא, על הבוקר. על הפרק, רכיבה בג'קט וג'ינס, שזה מין שם קוד לרכיבה מנהלתית סמי רגועה, לבר בהר. התכנון היה לעבור בהדסה עין כרם, לבקר את מ.ר, חבר יקר, אופנוען מיומן ומשחיזן מגורזן, שקיבל תוספות שונות לשלדה האישית שלו בדמות ברגים, מוטרות ושאר חלקים מהמסגריה של האורתופדית. התכנון אח"כ, היה לעלות לבר בהר, קפה לבנה עם שמן זית והביתה. בכל זאת, אוגוסט, חם, כדאי להיות בבית עד 11 גג… 

בינתיים, מהבית עד אסא, אני "מלביש" את עצמי על האופנוע. והוא די נוח. הרגליות נמוכות במידה שמאפשרת רכיבה בלי כאבי ברכיים ואגן, הכידון נופל ישר לידיים עם טיפה רכינה, כמעט לא מורגשת קדימה. הקלאץ" נוח ונעים לתפעול, הבלם הקידמי אההה, לא נותן נשיכה שמאמצת לך את האינסטינקטים ואת כל השרירים מהצוואר עד לאצבעות בניסיון לבלום אפקטיבית. אין נשיכה ראשונית אכזרית ואין שום דרמה. בינוני פלוס. בלם אחורי לעומת זאת לא נועל ודי מורגש, מה שהביא אותי להשתמש בו לא מעט, בניגוד להרגלי, בעיקר לקראת הפניות. נראה שכיול המנוע טיפה שונה משל אחיו הרטרו, משום שגם כשניסיתי, לא הצלחתי להרים גלגל (אני נכה ווילי מוכר וידוע עם 90% נכות שלא מצליח להרים אפילו אופנוע ליטר עם גלגל שיניים קדמי של שען חרש) לא בראשון ולא בשני, בעוד שעל ה- XSR הגלגל היה מתרומם בלי שאבקש ממנו אפילו. לכן אני מסיק שה-MT 07 יותר מכויל לכוח ופחות מומנט. מרגיש ככה. 

יוצאים מאסא לכיוון רמלה, נשר, עד לצומת שמשון. אני מסכם עם י.ג, שהם רשאים לפתוח, ומקסימום הם יכולים לחכות לי בצומת שמשון כמה דקות. בכל זאת אני עם מה שחשבתי שהוא עגלה והם על כל מיני Rים. אבל לא היו צריכים לחכות. 75 כוחות הסוס של ה- MT-07 באים (65 בגלגל) בצורה זמינה, ליניארית ומאוד קלה להשגה. המומנט שעומד על 4.5 קג"מ ב- 6,000 סל"ד, מספיק שמן כדי להריץ אותך לשיא ההספק שמתקבל בסביבות ה- 8,500-9,000 סל"ד. המצערת לא הורגת את היד עם סיבוב וחצי, והמשקל הממש קליל של האופנוע מאיץ אותך די מהר למהירויות שהן יחסית גבוהות, או לפחות מספיקות למנהלתית ב- R. סה"כ ימאהה ארגנו פה חלוקת כוח מאוד אפקטיבית, יחסית למנוע דו בוכנתי שכיום נחשב לדי קטן נפח. סחטיין.  תיבת ההילוכים ידידותית ומאפשרת לך להעלות הילוכים מהר מאוד, בלי קלאץ'. טיפה לחץ על הרגלית, עזיבה לשבריר שנייה של מצערת הגז (לא סגירה, טיפה שחרור וזהו) והגיר עולה למקומו יפה, חרישי ויעיל. וכך השילוב של משקל נמוך של 180 ק"ג, גיר ידידותי ומנוע דו בוכנתי עם מומנט סביר, משאיר אותך במהירות שיוט לא חוקית בעליל בלי בעיה מיוחדת, כל עוד אתה חי על ה- 9,000 סל"ד… מלפנים, אין שום חופה שתסיט ממך את הרוח, ולמוד מבחני דרכים לאופנועים עירומים אחרים, ציפיתי שבמהירות של 140 קמ"ש, הצוואר יתחיל להעלות זיכרונות מהשברים והפציעות שלו במהלך השנים. אבל זה לא קרה ב- 140, אלא יותר לכיוון ה- 180… עוד נקודה טובה.


ההפתעה הגיעה בעליות של אשתאול לכיוון עין כרם. פנייה רודפת פנייה ואני מצליח לשמור קצב עם חבורה של Rים, שאמנם בהגדרה, נוסעת מנהלתית, אבל ממש לא מזדחלת. המנוע החלש יחסית מאפשר לך לצאת מהפנייה בפול גז, בלי איומים לגמור על הגדר, או בתהום. השלדה והבולמים מכוילים בצורה כזו שהפניות, הן בכניסה אליהן והן ביציאה מתבצעות בלי נדנודים של החלק האחורי כמו ב- XSR. תענוג של ממש. מערכת הבלימה טובה, אם כי חיפשתי חיפשתי ולא מצאתי את נקודת ההפעלה של מערכת ה- ABS בה האופנוע מצויד. 

יוצאים מהדסה עין כרם לכיוון הבית. בשלב הזה נשארתי עם ע, חבר וותיק שמתלווה אלי עם ב.מ.וו 1000 עירום. לא כוחות. ע, מבקש לחזור לסטאף לכמה גיהוצי פניות, אני יותר לחוץ בית ומבקש לחזור הביתה. מחליטים לחזור בדרך בה הגענו, עין כרם – אשתאול. והחיוך לא יורד. פנייה רודפת פניה וה- MT-07 עושה כל מה שתבקש. לאט לאט הקצב גובר (אם כי לא לרמה של סליידרים ורגליות כן? לא צריך להגזים) והאופנוע עדיין בקצב אחד אתך. בלימה לתוך הפנייה? אין בעיה, בקלות. פול גז בשיא הפנייה וההטיה? אין בעיה, הוא אתך. בבית, כאבו לי הלחיים מהחיוך שהוא נתן לי. פאן כבר אמרתי?


ברכיבה בעיר, זווית הצידוד של ה- MT-07 מרגישה לי טיפה צרה יותר משל אחיו המעוצב, אבל עדיין, קל לתמרון בתנועה צפופה. עובר מנתיב לנתיב במהירות ובפקקים משתחל בתנועה לא רע בכלל בשביל כלי שהוא לא קטנוע.

גם זוגתי מדווחת שהאופנוע מאוד נוח לה ומהנה לשבת מאחור. הרגליות נמוכות מספיק כדי שלא להכאיב בברכיים, והמושב איכלס את ישבנה המפואר, בקלות ובנוחות. היא מצידה נתנה ניקוד גבוה. 

סה"כ רכבתי ביום המבחן קרוב ל- 300 ק"מ כשבסוף עצרתי לתדלוק בנתב"ג כי מד הדלק התחיל להבהב. מכמות הדלק שהכנסתי למיכל למדתי שיכולתי להגיע לתל אביב בלי בעיה. ועם מיכל דלק של 14 ליטר, צריכת דלק בסביבות ה- 1:18 זה מעולה. אני מניח שיכולתי להגיע בקלות ל- 1:20, אבל רוב הזמן ביליתי איתו בסל"ד גבוה.
לסיכום, כלי נהדר ותמורה עוד יותר נהדרת לתג המחיר שלו, שעומד עכשיו על סכום של 59,985 ₪, כולל מע"מ. ה- MT-07 מושלם לרוכב המתחיל שרוצה אופנוע בנפח גבוה יותר מה-500 למתחילים הסטנדרטי, ועדיין לצאת שלם מהחוויה. וגם לרוכבים וותיקים, נעים לחזור לתקופה שלכלים ממש חזקים היו בסה"כ 80-100 סוסים, והכל נשלט בלי בעיה ודרמה מיוחדת מהיד הימנית. זה כייף לפתוח פול גז באפקס של הפנייה בלי החלקות מורטות עצבים ובלי איומים בשברים. פשוט, קל, ידידותי וחסכוני בדלק. אהבתי.

תעודת זהות

ימאהה 

MT07

YAMAHA MT07

שנת ייצור: 2016

מחיר: 59,985 ₪ ש"ח

אחריות לחדש: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

דרגת רשיון:A 

דרגת זיהום אוויר:
2

(קיים גם ברשיון A1 – לא רכבנו)

נתונים טכניים

מנוע:  2 צילנדרים 4 פעימות
נפח: 689 סמ"ק
קירור: נוזל
כוח: 75@9,000
הצתה: אלקטרונית/חשמלית
דלק: הזרקה
גיא:  6 הילוכים
מתלה קידמי: מזלג טלסקופי
מתלה אחורי: SWINGARM
בלם קדמי: דיסק 282 מ"מ כפול
בלם אחורי: דיסק 245 מ"מ
צמיג קדמי: 120/70-17
צמיג אחורי: 180/55-17
שלדה: יהלום

מדידות

גובה מושב: 805 מ"מ
בסיס גלגלים: 1,400 מ"מ
משקל רטוב: 179 ק"ג
מיכל דלק: 14 ליטר
אורך: 2,085 מ"מ
רוחב: 745 מ"מ
גובה: 1,090 מ"מ
טבלת טיפולים:

1,000 ק"מ –    643 ₪
10,000 ק"מ –  822 ₪
20,000 ק"מ –  1,418 ₪.
30,000 ק"מ –  889 ₪
40,000 ק"מ –  1,736 ₪

 * המחירים אינם כוללים מע"מ.
 * כל המחירים כוללים עבודה וחלקים

כלי נהדר ותמורה עוד יותר נהדרת לתג המחיר שלו, שעומד עכשיו על סכום של 59,985 ₪, כולל מע"מ. ה- MT-07 מושלם לרוכב המתחיל שרוצה אופנוע בנפח גבוה יותר מה-500 למתחילים הסטנדרטי, ועדיין לצאת שלם מהחוויה. וגם לרוכבים וותיקים, נעים לחזור לתקופה שלכלים ממש חזקים היו בסה"כ 80-100 סוסים, והכל נשלט בלי בעיה ודרמה מיוחדת מהיד הימנית. זה כייף לפתוח פול גז באפקס של הפנייה בלי החלקות מורטות עצבים ובלי איומים בשברים. פשוט, קל, ידידותי וחסכוני בדלק. אהבתי..
                                       

9 תגובות ל לפנק לפנק לפנק – ימאהה MT07 במבחן דרכים

  1. צריך הכל בזהירות והתקדמות איטית.
    אחלה אופנוע רכבתי עליו ומספיק ל100 אחוז מהאוכלוסיה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל