מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
המזרח הקרוב – קיוואי RKS 125 במבחן

צילום: אריק רוזנבלום
פעם היו קונים אופנועים מהלב – עכשיו קונים מהכיס. גדולי וחשובי היצרנים, מהונדה דרך ב.מ.וו ועד הרלי דייוידסון, למדו לייצר אופנועים אסייתיים בזיל הזול – אבל שעדיין אפשר למכור אותם תחת דרישות הרישוי באירופה וארה"ב וישראל. ובמצב בו אפשר לקנות קאוואסאקי או ק.ט.מ שנותנים 40 כוח סוס ונראים מצוין – אך עולים מאוד בזול, היכן יכנסו האופנועים הסינים הזולים והפשוטים מלכתחילה? התשובה היא שאין להם ברירה אלא לרדת במחיר עוד יותר, בעוד המפרט הטכני שלהם עם מנועים מקוררי אוויר מצליח עדיין איכשהו ובזכות הספק מנוע נמוך במיוחד לעבור מגבלות אקולוגיה בשווקים המערביים.
יוצאים לסיבוב
כלומר מדובר באופנוע עירוני קטן, קליל משקל (121 ק"ג) ולא מאיים (גובה מושב 760 מ"מ, רוחב 780 מ"מ). אופנוע היכול להתאים לכל אחד – גברים, נשים וטף (טוב נו נוער) שהם לא בהכרח אוהבי דו גלגלי בנשמתם, אלא פשוט כאלה שהבינו כי במחיר נמוך לקניה ואחזקה הם זוכים בכלי זריז וקומפקטי והיתרונות שאחד כזה מציע בהתניידות בעיר. וגם מי שמוכן להרפתקה (ממושכת…) מחוץ לעיר בטיול איטי של שבת, כול עוד לא תעלו על כביש מהיר זה יכול להיות כיף, מה עוד שב-RKS יש המון מקום לשאת מורכב/ת בנוחות או לקשור משאות. יש לו גם גלגלים גדולים שתורמים לתחושת הבטיחות, מיכל דלק בעל קיבולת של 16 ליטר שאמור להספיק לההממווןן זמן והוא אחד המשתחלים הטובים שיש בנמצא בזכות צרות הגוף והגובה הנמוך בו ממוקם הרוכב.
סיכום ארוך ואופטימי
כל מוצ'ילר/ מטייל ישראלי שסיים צבא והיה ביעד כזה או אחר מכיר את התופעה, וגם אני לא אשכח שבנקודה מסויימת אליה הגעתי בטיסה בטיול של האחרי צבא בדרום אמריקה ביציאה מה- "טרמינל" הבוליביאני (מחסן עץ באמצע הג'ונגל עם מנחת מאדמה) חיכו לנו "מוניות" – אופנועים בנפחי 125- 200 סמ"ק שמסוגלים לשאת שני נוסעים עם תיק ענק או לחילופין משפחה בת 3 – 4 נפשות, משלוח של בלוני גז, קונטיינרים עם אוכל ומה לא. האופנועים הידניים הקטנים האלה בדרך כלל מציעים יכולת מפתיעה ועמידות טובה ויכולים לשרוד ימים שלמים של רכיבה בלי לעצור ואם זה טוב למליוני אנשים ברחבי העולם, אין סיבה שאופנוע ידני עם גלגלים גדולים, מעוצב בטיב טעם ועם תג מחיר נוח ביותר, בדיוק הקיוואי RK125 המגיע אלינו, לא יצליח גם כאן בארץ ישרואל. דמיינו לרגע את איזור שוקן- הרצל-סלמה בדרום ת"א, עכשיו דמיינו אותו שוב מתמלא באופנועים קטני נפח בשלל צבעי הקשת. נראה מתאים לא? להערכתי, אם וברגע שיתפוס הנושא, לא מן הנמנע שנראה את רחובות הערים ואולי גם אזורים אחרים מתמלאים להם באופנועים קטנים וזולים כאלה, בהם יעשו שימוש מגוון גדול של משתמשים – לאו דווקא אופנוענים בנשמתם כאמור, ממש כמו שקורה במדינות עליהן דיברתי קודם.
מה צריך לקרות כדי שזה יתממש? שני תנאים הכרחיים: תנאי ראשון – הוזלת הביטוח. למשל – ביטוח ל-RKS ודומיו בחצי מחיר, מתוך הבנה שכל נהג רכב שיוותר על הפרייבט ויעלה על אופנוע קטן תורם ישירות להקלת הגודש בעיר, ורק מסה רצינית של עוברי-צד כאלו יוכלו להשפיע באמת. הוזלת הביטוח תוכל להנגיש את הרכיבה ליותר אנשים, ואולי תעזור לגרום להם לשקול פעם נוספת את השימוש ברכב פרטי… תנאי שני – שינוי התנהגות הצרכנים, קרי הנהגים עצמם. רק שינוי מחשבתי ושחרור מהקבעון של הרכב הפרטי יוכל להביא לשיפור של מצב הכבישים, ממנו כל תושב במדינת ישראל סובל בתדירות כזו או אחרת. חשבו על 2000 נהגים שעוברים משימוש ברכב הפרטי לשימוש באופנועים צרים וקטנים, חשבו על כמה חנייה זה אומר, כמה פחות מכוניות בפקק, כמה פחות זמן להגיע לעבודה/ לגן/ לסידורים וכמה פחות זיהום אוויר… נשמע טוב נכון? אנחנו קונים גם כמה מאות ספורות של דוג"ים במקום פרייבטים.
מזרח הרחוק OUT, מזרח הקרוב IN. תזכרו איפה קראתם את זה בפעם הראשונה.
שאר היבואנים לא?
לא רכבתי על מנת להביע דעתי אבל שווה בדיקה.
קניתי את הסופרלייט 125 אופנוע מדהים חיקוי מושלם לקסטום עם תיקי צד אופנוע שובה עין כולם עוצרים לראות ןהמחיר בדיחה 15000 שח והכי חשוב לא פלסטיק 90 %ברזל כנפים מיכל דלק ועוד שווה כל שקל
הגעתי לסוכנות והיחס היה מעולה.
קיבלתי נסיעת מבחן ואהבתי את הכלי מאוד.
הכלי נראה ממש ממש ממש מרשים ואיכות הבניה טובה מאוד.
בנוסף יש אחריות לשנתיים אז אני לא חושב שיהיו בעיותץ
לדעתי היחיד מקטגורית 125 כביש(לא ספורט) בארץ.
עכשיו בהרצה אעדכן אם יהיו תקלות.
אתמול היתי בסוכנות שלהם באמת נהנתי מהנסיעה עליו איך הוא?
האם הכלי הזה מתאים לנסיעה בכביש בין עירוני הלוך/חזור ראשון-שדרות ומה המהירות המירבית שאליה מגיע?
תודה
מה הצריכת דלק של rks 125?
בערך 75₪ ל400ק״מ, 1 ל 25 עם נסיעה אגרסיבית ו1 ל 30 בנסיעה רגועה יותר.
1ל 40
היי הייתי מעוניין לדעת איך האופנוע בנסיעה בין עירונית