fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן

בית ספר לאדוונצ'ריסטים מתחילים – HONDA CRF250RALLY במבחן

בית ספר לאדוונצ'ריסטים מתחילים – HONDA CRF250RALLY במבחן
כתב: קפטן בומרנג    בוחנים: בלנגה, גב"ז, רוזנבלום, שניר ג ולביא
צילום: עדי בראון, אדם בלנגה

שורה תחתונה: אופנוע אדוונצ'ר בנפח קטן, מציע שימושיות ולוק מגניב. פותח נישה חדשה לגמרי. 


באזז גדול נוצר סביב הקטן החדש של הונדה, שמוציאה לשוק אופנוע בנפח 250 סמ"ק ו"מעיזה" למתג אותו כמכונת ראלי, במהלך שגרם לרוכבי האדוונצ'רים הגדולים לנדודי שינה, OVER צדקניות וטרוניות על כך שמישהו מנסה לבזות את המורשת. 
אפשר לצאת בצפירת הרגעה לאלו המוזכרים למעלה – ההונדה CRF250 RALLY הוא לא באמת אופנוע ראלי – אתם יכולים לחזור למפלצות השטח שלכם שעולות כמה עשרות אלפי שקלים יותר מהכלי שלפנינו (למרות שכנראה שאין מקום כמעט שהוא לא יוכל להגיע אליו – אע"פ שעל הנייר הוא נחות מהם). 

אם כך – מה זה? 

הראלי הוא נסיון של הונדה לייצר נישה חדשה לגמרי – אדוונצ'ר להמונים, ובזול. איך עושים את זה? לוקחים אופנוע דו"ש סופר מוצלח כמו ה-CRF250L שנמכר בעשרות אלפי חתיכות בכל רחבי העולם מאז 2012, מפנקים אותו בלוק אה-לה אדוונצ'ר-ראלי הכולל פיירינג מנופח ומיכל דלק מוגדל, מגיניי ידיים פתוחים, משקף קדמי לטובת מיגון רוח וחיפוי פלסטיק למנוע, והרי לכם אופנוע אדוונצ'ר מוקטן עם פוטנציאל הצלחה אדיר. למה אדיר? כי זה נראה ועובד מגניב, וזה קולע בול לאופי שימוש השטח של רוכבים רבים בעולם ו-(אולי גם) בישראל. רוכבים אלו מחפשים כלי זול שנכנס למוסך לעיתים רחוקות (טיפול כל 12,000 ק"מ) שיכול להציע יכולת כביש טובה ובד בבד יכולת שטח לא רעה בכלל. 

אז עד שיצטרפו אלינו מתחריו של הראלי דוגמת ה GS310- מבית ב.מ.וו והוורסיס 300 מבית קאוואסאקי שנראה שיוכלו להתחרות ראש בראש באקזמפלר שלפנינו, קטגוריית ה"סמול-אדוונצ'ר" בארץ ישרואל נמצאת בשליטתה של הונדה.

כאמור לעיל, ה-CRF ראלי משתמש בדגם ה-L כפלטפורמה מכנית. מנוע סינגל בתקינת EURO4 מקורר נוזל המייצר 24.4 כ"ס, וגרסאות 2017 זוכות לחיזוק מומנט והספק קל. ה-CRF250RALLY החדש מרגיש מעט יותר זריז ורענן מגרסת ה-L היוצאת, וכנראה שלתוספת המומנט, לשיפור במערכת הזרקת הדלק האלקטרונית ובאיירבוקס ולמצערת הגז החדשה שקיבל האופנוע יש חלק בעניין.  

איך זה נראה? 

נראה טוב מאד. הונדה השכילה ללכת חזק על מיתוג בעיצוב באופנוע החדש, והפכה אותו ל"מיני-מי" אמיתי של אופנוע הראלי הטהור שלה – ה-CRF450RALLY של קבוצת המירוצים של הונדה HRC שקורע את מסלולי הראלי דקאר. פיירינג מנופח (כולל חיפוי רדיאטור וגחון), סכמת צביעה שלקוחה מהאח הגדול, משקף עבה ואיכותי, פנסי לד עם מבט מוזר של חייזר ומראה קרבי עם קוקפיט שמזכיר במשהו אופנוע ראלי אמיתי, נותנים לך את התחושה שאתה מסיים את סטייג' 9 בדקאר כשאתה בכלל בחולות של פלמחים…

וזו חברים, אימג' שכל רוכב שטח ישמח לקבל, בטח כשמדובר ברוכבים שבשבילם השטח הוא תחביב ותו לו – קהל היעד המוחלט של האופנוע הזה. 

למרות גודלו הקטן, ל-CRF250L יש אחלה של נוכחות בשטח ובכביש. כמות השאלות והמבטים שקיבלנו בשטח משועלים מקצוענים ודושניקים מתחילים כאחד הייתה מספיקה כדי להבין שכך הדבר. 

שינויים נוספים/חידושים:

דגם הראלי מקבל פקק מיכל דלק חדש. למה זה משמעותי? כי מי שמכיר את פקק מיכל הדלק בדגם ה-L יודע שמדובר על חלק מביך לחלוטין שלא תואם את העיצוב המכובד של האופנוע. אז פקק דלק חדש ונורמלי יש. מערכת פליטה משופרת גם היא כאן – דומה במראה לזו בדגם ה-L אבל מפיקה סאונד מעט טוב יותר. לוח השעונים גם הוא מקבל שדרוג, וכעת הוא מציע גם חיווי סל"ד. לחלקנו הפריעה העובדה כי לא ניתן למצוא בורר מצב הילוכים בצג הדיגיטלי – ניתן להתווכח על כמה זה מפריע או לא – העובדות אומרות שכיום כבר מדובר במרכיב שהפך לסטנדרט ללא קשר למחיר האופנוע. 

דגם הראלי (כיאה למורשת) מקבל מיכל דלק גדול יותר מאחיו, ועולה לקיבולת העומדת על 10.1 ליטר (7.7  ליטר בדגם ה-L)
פנס אחורי ואיתותים חדשים גם הם ברשימת התוספות באופנוע החדש.

איך זה מרגיש – בכביש? 

בתור בעליו של CRF250L רגיל, יש כמה הבדלים שאתה שם לב אליהם ישר בקילומטרים הראשונים שלך על האופנוע. כאמור אני רוכב על L רגיל, ומבלה את רוב הקילומטראז' בין תל אביב להרצליה. היתרונות של דגם הראלי על פני ה-L הם בעיקר בשיוט בכביש. אם ב-L מהירות השיוט עומדת על סביבות ה-120 וקצת בכביש ראשי מהיר, הראלי החדש מאפשר מהירות סגירה גבוהה יותר (איפשהוא באיזור ה-135 קמ"ש), אבל יותר מכך, הוא מאפשר גם לשייט יחסית בנוחות במהירות הזו. בזכות מיגון הרוח, לא מתקבלת תחושה של רוח ממש חזקה בפנים. את חוות הדעת הזו אני נותן על סמך רכיבה עם קסדת שטח, ואפשר להעריך שעם קסדת כביש סגורה התחושה תהיה אף טובה יותר. 

המשקף הקדמי הוא תוספת יותר ממבורכת לכלי הזה, וזה הופך אותו ל-COMMUTER טוב יותר מאחיו הבכור. תנוחת הרכיבה באופנוע מרגישה מצויין, גבוהה ומעניקה מבט שעובר מעל מרבית התנועה. בכלל, למי שלא חווה עדיין את חווית הדו"ש הקטן של הונדה (וזה כולל את ה-L כמובן), נאמר כי מדובר בכלים הנוחים, הקלילים והדידותיים ביותר לעבודה עירונית – גיר 6 הילוכים חמאתי, קלאץ' ידידותי, גוף צר וגבוה, הופכים את האופנועים האלו לחיות עירוניות מוצלחות ביותר. 

תוספת מבורכת לשימוש הכביש היא מערכת ה-ABS (עם מתג ניתוק שהיה יכול להיראות טוב יותר) המאפשרת גם ניתוק לגלגל האחורי בשטח, (משמעותי – הרחבה בהמשך) ובטיחות משופרת בכביש. 

איך זה מרגיש – בשטח?

הגישה הרעננה מעט יותר מאחיו ה-L שמציע הראלי בזכות השיפורים שעבר דגם זה, באה לידי ביטוי גם בשטח. פרונט קליל בשילוב עם מזלג SHOWA חדש והפוך בקוטר 43 מ"מ (ארוך ב-50 מ"מ מאחיו) ומאחור בולם פרו לינק, הופכים את הראלי לאופנוע שהמילה הכי טובה להגדיר את תחושת רכיבת השטח איתו היא –"כיף". האופנוע מרגיש קל ופונה מצויין.

כמו אצל אחיו ה-L, רכיבה בהילוכים הנמוכים ובעיקר הראשון, הופכת את האופנוע ל"טרקטור" של ממש (בקטע טוב) ומספקת מומנט זמין שמספיק למעבר של מכשולים רבים ועליות ארוכות ובעלות שיפוע יחסית חד. 

דגם הראלי מציע מרווח גחון משופר (270 מ"מ) – אחת מנקודות התורפה הבולטות והמשמעותיות ביותר בדגם ה-L (255 מ"מ).
מרווח הגחון אמנם משתפר, אבל לוק "ראלי" עם חיפוי פלסטיקה העוטפת את מרבית האופנוע לא בא בחינם, ואת התוספת משלמים בנתון המשקל – 157 ק"ג בראלי לעומת ה-144 ק"ג של ה-L. העלייה אמנם שם, אך היא לא מורגשת כלל. הרגע היחיד בו הרגשתי באמת הבדל הייתה בהליכה לצד האופנוע ודחיפתו בידיים שבוצעה לטובת מיקום רגלית הצד על קרקע בטוחה יותר. 


דיברנו על מערכת ה-ABS החדשה המאפשרת ניתוק – נתון שמקבל משמעות רבה בשטח. ברכיבה בחול עם מערכת מחוברת, האופנוע סירב וכמעט ולא רצה לשתף פעולה, אך כאשר בוצע ניתוק המערכת ירדו כל העכבות והאופנוע הצטרף למשימה בשמחה. דגם הראלי קיבל רגלית הילוכים שהיא אמנם מתקפלת כדי למנוע נזק והצטברות בוץ, אך קצרה מידי ולא ידידותית לשימוש עם מגף שטח, אך לא מדובר בנושא אקוטי ובוודאי לא במשהו שתחום האפטר מרקט לא יכול לפתור. 


ה-CRF250RALLY מקבל תוספת מבורכת – מיגון רדיאטור מקורי (אמנם פלסטיק אבל עדיף מכלום).

קצת נתונים יבשים: (עם מעט הרחבה) 

גדלי הגלגלים נשארו זהים לדגם ה-L עם 21 אינץ' מקדימה ו-18 אינץ' מאחורה. השלדה היא שלדת פלדה צינורות כפולה. 
אורך האופנוע עומד על 2,210 מ"מ, רוחב עומד על 900 מ"מ והגובה על 1,425 מ"מ. גובה המושב עלה ל-895 מ"מ (875 מ"מ ב-L).

בואו נדבר רגע על שני הנתונים האחרונים הקשורים לגובה הכלי. ההונדה CRF250RALLY הוא אופנוע גבוה יותר מדגם ה-L וזה נתון משמעותי מכיוון שהתקבלו דיווחים מחלק מצוות הבוחנים שאלמנט הגובה הקשה עליהם לראות עצמם מתניידים על הראלי במשימות היום יום. אמנם הראלי הוא אופנוע יותר גבוה ואולי קצת יותר קשה להניף מעליו רגל, אך לטעמי מדובר בנתון מבורך ושגובה אופנוע הוא מרכיב שיש להתרגל אליו, בטח אם הפיצוי הוא כה חשוב ומתבטא במרווח גחון משופר לו משווע דגם ה-L. בכל אופן, והיה וחשקתם בהונדה CRF250RALLY ונתון הגובה הוא הדבר היחיד המפריד ביניכם לבין האופנוע, דעו שיש גם פתרונות, כמו הנמכת הכיסא אצל רפד. 




מי אמר אדוונצ'ר ולא קיבל? 
לפני שה-CRF250 RALLY הוא אופנוע שטח, הוא אמור להיות פרטנר נאמן ליום יום, והוא אכן מציע מרווח טיפולים מבורך של 12,000 ק"מ וצריכת דלק של 24 ק"מ לליטר. ההתניידות איתו בעיר נעימה, הרבה בזכות תפעול ידידותי ומבנה שמתאים לחיי הכרך הסואן. אם תרצו להרכיב כמובן שקיימת האופציה, עם רגליות למורכב וחתיכת כסא מכובדת לישבן. 

התרוצצתם כל השבוע והגיע הסופ"ש? הזדמנות מצויינת לקפוץ על ה-CRF250 RALLY החדש שלכם וללכת לקרוע את השטח, וכשאנחנו אומרים שטח אנחנו מתכוונים יותר לשבילים מהירים וסביבת "ראלי" מאשר סינגלים צפופים ומסולעים, כי לא היינו רוצים להעמיד את חיפוי הפלסטיקה הזה במבחן נגד בולדר משונן – יש לנו הרגשה שידו של הראשון תצא על התחתונה. 

בקיצור ולמי שלא הבין 
אם חיפשתם כלי שעושה הכל ולא רציתם לפוצץ את הכיס שלכם בקנייה ואחזקה – מצאתם אותו כאן, ובתוספת פלוס שהוא גם מסובב ראשים אמיתי. אתם שוכני עיר במשך השבוע וטיילים בנשמתכם בסוף השבוע וחיפשתם פרטנר עירוני שגם מצטיין במציאת לוקיישנים חדשים לקפה שחור בטבע? אפשר להפסיק לחפש – ה-CRF250RALLY בדיוק בשבילכם… ובמחיר של 38,400 ש"ח זו לא מטרה שאי אפשר להגשים.
 

תעודת זהות

הונדה CRF250 ראלי
CRF250L RALLY 
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

דרגת זיהום אויר – 2 
מחיר: 38,400 ₪

לפי מחירון 01/17 
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ. 
דרגת רישיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: סינגל, 250 סמ"ק, 4 שסת' לציל', קירור נוזל
הספק מרבי: 24.4 כ"ס ב-8,500 סל"ד
מומנט מרבי: 2.2 קג"מ ב-6,750 סל"ד
גיר: ידני, שישה הילוכים

מיתלים קדמי ואחורי: הפוך 43 מ"מ, מונושוק
בלם דיסק קדמי: 296 מ"מ 
בלם דיסק אחורי: 220 מ"מ –  ABS עם אפשרות ניתוק

מדידות

אורך – 2,210 מ"מ

רוחב –
900 מ"מ

גובה –
1,425 מ"מ

גובה מושב – 895 מ"מ

בסיס גלגלים: 1,450 מ"מ

משקל: 157 ק"ג

צריכת מבחן:
24 ק"מ לליטר

טבלת טיפולים:
1,000 ק"מ     612  ש"ח
   
12,000ק"מ    725 ש"ח
   
24,000ק"מ    998 ש"ח
   
36,000ק"מ    1,040 ש"ח
   
48,000ק"מ   1,235 ש"ח
 * המחירים אינם כוללים מע"מ.
 * כל המחירים כוללים עבודה וחלקים

הונדה השכילה ללכת חזק על מיתוג בעיצוב באופנוע החדש, והפכה אותו ל"מיני-מי" אמיתי של אופנוע הראלי הטהור שלה – ה-CRF450RALLY של קבוצת המירוצים של הונדה HRC שקורע את מסלולי הראלי דקאר. פיירינג מנופח (כולל חיפוי רדיאטור וגחון), סכמת צביעה שלקוחה מהאח הגדול, משקף עבה ואיכותי, פנסי לד עם מבט מוזר של חייזר ומראה קרבי עם קוקפיט שמזכיר במשהו אופנוע ראלי אמיתי, נותנים לך את התחושה שאתה מסיים את סטייג' 9 בדקאר כשאתה בכלל בחולות של פלמחים…
                                       

26 תגובות ל בית ספר לאדוונצ'ריסטים מתחילים – HONDA CRF250RALLY במבחן

  1. הוא מעט גבוה, דורש התרגלות, לא בטוחה שתהיה הצדקה למכירות עכשיו של הדגמ הרגיל שיש לנו, הסוס החדש נראה מנצח

  2. איזה ווילי עם בחורה זה היה יכול להיות שוס.

  3. עדיין אותו אופנוע שהלבישו לא מרגש בשטח בכלל ואפילו לא מעניין במחיר כזה

  4. פעם הבאה כשאתם מפשיטים דוגמנית… בבקשה לקרוא לי …

    • דגם הL מעולה עושה הכל בשטח רק צריך רוכב טוב ומיומן ועושה כמעט כל מה שהxr650l עשה השאר עיניין של שאו

  5. אופנוע יפה איכותי אבל חלש, אם היה עם 34 כ.ס. הייתי קונה בלי למצמץ. לצערי אין היום אלטרנטיבה טובה לwr250r היחיד עם 30 כ.ס ומשקל 130 ק"ג בקטגוריה זו. לא מבין איך הונדה לא עושים מתחרה ראוי לימהה.

  6. מה זה המחירים האלו
    עדיף לוותר על התענוג ולקחת אחד ביד שנייה עם מחיר הרבה יותר נמוך שגם הוא לא כזה נמוך ביחס לשאר העולם

  7. ה5 כס של הימהה לעומת הcrf250l קחו המחיר של הימהה והבלאי של ימהה ותקחו רוכב מקצוען הוא יעדיף את ההונדה כי ישאר לו הרבה שנים של הנאה ולא ימהה שיתקלקל אחרי כמה שנים ויהפוך לטרנטה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל