fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן

מנוע חשמלי אחד לא מספיק? בוא נשים שניים!

מנוע חשמלי אחד לא מספיק? בוא נשים שניים!

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

הנעה כפולה לאופנוע, כלומר גם קדמית, מהווה יתרון בתחום הקריטי של אחיזה ומשיכה, אך פוגעת בתחומים אחרים כמו היגוי. נעשו ניסיונות לייצר אופנוע עם הנעה כפולה, ימאהה היא השלטת בתחום, עוד מאמצע שנות השמונים של המאה הקודמת, ועד R1 עם הנעה כפולה בשנות האלפיים, בין לבין מגוון אופנועי שטח שתיים וארבע פעימות, מוטוקרוס ואנדורו, וכמובן הדקאר, הימאהה WR450f שהרשים מאוד עם מקום שביעי בדקאר לפרטיגה ב-2004.. מעטים גם היו הניסיונות לייצר הנעה כפולה חשמלית, ק.ט.מ קרצה לתחום, ימאהה שוב ברמת האב טיפוס, עכשיו באה חברה נוספת.

VisionAR מציגה אופנוע סופר מוטו עם הנעה חשמלית כפולה, באתר החברה ניתן לראות תרשימים של אופנוע סופר מוטו עם מצבר ומנוע מרכזיים בשילדה קונבנציונאלית עם מזלג הפוך, זרוע אחורית ובולם אחורי, הכוח מועבר לגלגל האחורי באמצעות שרשרת או רצועה בעוד במרכז הגלגל הקדמי מותקן מנוע נוסף. אחיזה מייטבית תושג על ידי שימוש באלקטרוניקה, לווסת בין הכוח לגלגלים, בקרת אחיזה מתקדמת.

עיצוב הסופר מוטו יאפשר מן הסתם שימוש באופנוע גם בשטח, צריך לראות איך הם מתקדמים ונאחל להם הצלחה, אופנועים חשמליים בכלל לא ממש מצליחים, כך שללכת על שני מנועים חשמליים זה אופטימי למדי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל