מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מנוע חשמלי אחד לא מספיק? בוא נשים שניים!
גיא בן ברק
צילום: יח"צ
הנעה כפולה לאופנוע, כלומר גם קדמית, מהווה יתרון בתחום הקריטי של אחיזה ומשיכה, אך פוגעת בתחומים אחרים כמו היגוי. נעשו ניסיונות לייצר אופנוע עם הנעה כפולה, ימאהה היא השלטת בתחום, עוד מאמצע שנות השמונים של המאה הקודמת, ועד R1 עם הנעה כפולה בשנות האלפיים, בין לבין מגוון אופנועי שטח שתיים וארבע פעימות, מוטוקרוס ואנדורו, וכמובן הדקאר, הימאהה WR450f שהרשים מאוד עם מקום שביעי בדקאר לפרטיגה ב-2004.. מעטים גם היו הניסיונות לייצר הנעה כפולה חשמלית, ק.ט.מ קרצה לתחום, ימאהה שוב ברמת האב טיפוס, עכשיו באה חברה נוספת.
VisionAR מציגה אופנוע סופר מוטו עם הנעה חשמלית כפולה, באתר החברה ניתן לראות תרשימים של אופנוע סופר מוטו עם מצבר ומנוע מרכזיים בשילדה קונבנציונאלית עם מזלג הפוך, זרוע אחורית ובולם אחורי, הכוח מועבר לגלגל האחורי באמצעות שרשרת או רצועה בעוד במרכז הגלגל הקדמי מותקן מנוע נוסף. אחיזה מייטבית תושג על ידי שימוש באלקטרוניקה, לווסת בין הכוח לגלגלים, בקרת אחיזה מתקדמת.
עיצוב הסופר מוטו יאפשר מן הסתם שימוש באופנוע גם בשטח, צריך לראות איך הם מתקדמים ונאחל להם הצלחה, אופנועים חשמליים בכלל לא ממש מצליחים, כך שללכת על שני מנועים חשמליים זה אופטימי למדי.