fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
מתחת לשורת MENU מטרו
דיאלים 204 על 35
בנלי שורת MENU
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
טריומף קוביה
הארלי שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
סטפן
תמוז
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מנוע חשמלי אחד לא מספיק? בוא נשים שניים!

מנוע חשמלי אחד לא מספיק? בוא נשים שניים!

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

הנעה כפולה לאופנוע, כלומר גם קדמית, מהווה יתרון בתחום הקריטי של אחיזה ומשיכה, אך פוגעת בתחומים אחרים כמו היגוי. נעשו ניסיונות לייצר אופנוע עם הנעה כפולה, ימאהה היא השלטת בתחום, עוד מאמצע שנות השמונים של המאה הקודמת, ועד R1 עם הנעה כפולה בשנות האלפיים, בין לבין מגוון אופנועי שטח שתיים וארבע פעימות, מוטוקרוס ואנדורו, וכמובן הדקאר, הימאהה WR450f שהרשים מאוד עם מקום שביעי בדקאר לפרטיגה ב-2004.. מעטים גם היו הניסיונות לייצר הנעה כפולה חשמלית, ק.ט.מ קרצה לתחום, ימאהה שוב ברמת האב טיפוס, עכשיו באה חברה נוספת.

VisionAR מציגה אופנוע סופר מוטו עם הנעה חשמלית כפולה, באתר החברה ניתן לראות תרשימים של אופנוע סופר מוטו עם מצבר ומנוע מרכזיים בשילדה קונבנציונאלית עם מזלג הפוך, זרוע אחורית ובולם אחורי, הכוח מועבר לגלגל האחורי באמצעות שרשרת או רצועה בעוד במרכז הגלגל הקדמי מותקן מנוע נוסף. אחיזה מייטבית תושג על ידי שימוש באלקטרוניקה, לווסת בין הכוח לגלגלים, בקרת אחיזה מתקדמת.

עיצוב הסופר מוטו יאפשר מן הסתם שימוש באופנוע גם בשטח, צריך לראות איך הם מתקדמים ונאחל להם הצלחה, אופנועים חשמליים בכלל לא ממש מצליחים, כך שללכת על שני מנועים חשמליים זה אופטימי למדי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל