fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
MV קוביה
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

המלצה: ספרים וסרטים בנושא מסעות אופנועים

המלצה: ספרים וסרטים בנושא מסעות אופנועים

אחינועם הראל

כולנו כבר השתגענו, התחרפנו, איבדנו את זה. אין ספק. אבל במקום להתבאס מהשעמום, הנה כמה דרכים כייפיות להעביר את הזמן, עם ספרי וסרטי מסעות האופנועים הטובים שיש. כאלה שיגרמו לכם לדמיין שאתם על גב סוס המתכת הדוהר בערבות הסהרה, ולא על הספה מול הנטפליקס עם הפיג'מה שלא החלפתם כבר שלושה ימים (חולצה של מוטו זאת לא פיג'מה!). במסעות האלה לגיטימי לא להחליף בגדים, אז אתם בחברה טובה. ולא, הרשימה הזאת לא תכלול את "זן ואומנות האופנוע" וגם לא את "דרום אמריקה על אופנוע" של צ'ה גווארה, אתם לא באמת צריכים שנמליץ לכם על שני הספרים הבסיסיים ביותר בז'אנר, נכון?

 

Jupiter's Travels – Ted Simon

בשנת 1973, החליט עיתונאי אנגלי בן 40 וקצת שהוא משועמם מהחיים ושהוא הולך לצאת למסע סביב העולם על אופנוע. הבעיה היחידה הייתה שהוא ידע מעט מאוד על אופנועים וגם לא ממש היה לו רישיון. למרות זאת, הוא הצליח לקבל חסות מעיתון בריטי ושכנע את חברת טריומף לתת לו אופנוע T100 בנפח 500 סמ"ק. הוא העמיס עליו הרבה יותר מדי ציוד ויצא לדרך – 80 אלף קילומטר, דרך 6 יבשות, במשך 4 שנים. כשסבא שלי נתן לי את הספר הזה בגיל 16, הוא שינה את חיי והדביק אותי מיד בג'וק הרכיבה. הספר כתוב נהדר, ומתעד מסע מרתק שעובר כמעט בכל מקום בגלובוס. מה שאולי עוד יותר מרתק אלה ספרי ההמשך שכתב טד סיימון – על איך מתרגלים לחיים נורמטיביים אחרי דבר שכזה, ו-Dreaming of Jupiter, על המסע שלו באותו המסלול כעבור 30 שנים. 

 

One Man Caravan – Robert Edison Fulton, Jr

קראוון של אדם אחד הוא סיפור מופלא ומטורף על בחור אנגלי צעיר שישב ערב אחד במסיבת תה (אני מניחה שזאת הייתה מסיבת תה, זה מה שאנגלים עושים, לא?) ואמר לחבריו לשולחן בתור בדיחה שהוא הולך לרכב על אופנוע מאנגליה עד אסיה. רק שלרעתו – או שמא למזלו, שמע אותו בחור מהשולחן ליד, הודיע לו שהוא בעלים של חברת אופנועים והציע לו אופנוע מסטיף 750 סמ"ק מתנה. אז אמנם כבר לא שנת 1932 וכבר לא מחלקים אופנועים לכל בן אדם שרוצה לטייל בעולם, אבל מדובר בסיפור מרתק והזדמנות לחוות דרך הסופר מזרח תיכון עתיק ומרתק, עולם שנמצא רגע לפני מלחמת העולם השנייה וכמעט שלא דומה לעולם שלנו היום. פולטון עבר בסוריה, עיראק, אפגניסטן, הודו והגיע לבסוף עד סין. הוא מדלג בספר על היום-יום המונוטוני של מסע כזה ומתרכז באנקדוטות, תאונות ושעשועים לאורך הדרך שלו, מה שיוצר ספר זורם ומלא אקשן. 

 

Obsessions Die Hard – Ed Culberson

ה-Darién Gap, או בתרגום כושל נתק הדריאן, הוא קטע באמצע כביש פאן-אמריקה הרץ כל הדרך מאלסקה בצפון היבשת ועד צ'ילה בדרום אמריקה. בסך הכל חסרים 87 ק"מ על מנת להשלים את הכביש המחבר בין צפון לדרום אמריקה. אזור הדריאן בפנמה הוכרז כשמורת טבע ומורכב מיער גשם בתולי, חול טובעני וביצות ענק. עד היום לא מופה האזור ולא נחקר ומעטים האנשים שהצליחו לחצות אותו. בדצמבר 1960 ניסה האופנוען דני ליסקה לחצות את הדריאן מפנמה לקולומביה, אך נאלץ לנטוש את האופנוע שלו בשטח ולהשלים את המסע ברגל. נדרשו עוד 15 שנה עד שבשנת 1975 הצליח לראשונה אופנוען בשם רוברט ווב לחצות את האזור. 

אבל לא רק התוואי המאתגר – ג'ונגל סבוך ולא עביר, שטח הררי, ואלפי נהרות לא ממופים – הופכים את האזור למסוכן. שמורת הטבע המנותקת הפכה מקלט ללוחמי ההתנגדות הקולומביאניים של ה-FARC אשר יוצאים לפעילויות טרור ומבריחים סמים דרך המרחב. בשנת 2000 נחטפו שני מטיילים בריטים בדריאן על ידי FARC בזמן שחיפשו סחלב אקזוטי הצומח באזור. השניים הוחזקו בשבי במשך תשעה חודשים עד שבסופו של דבר שוחררו ללא פגע ומבלי ששולם עבורם כופר. סוג של חדשות טובות…?

אי לכך, רוב המטיילים שעוברים בין מרכז לדרום אמריקה מעמיסים בפנמה את האופנוע על מטוס או סירה ועוקפים את הדריאן. אבל לא אד קלברסון. כמו רבים וטובים הוא פיתח אובססיה והחליט שהוא יצליח לחצות את הדריאן. הספר מתעד את המסע שלו מהבית, עד הג'ונגלים של פנמה, לצ'ילה, לאלסקה וחזרה הביתה. ספר נהדר על הרפתקה אמיתית. 

 

The Rugged Road -Theresa Wallach

אם יש לכם בת, או אישה, או אחות או אמא – תשיגו את הספר הזה, תקראו אותו ואז תעבירו גם להן. מדובר בסיפור קצת לא ייאמן. בשנת 1934, שתי נשים (בריטיות, אלא מה?) יצאו מלונדון על אופנוע עם סירת צד במטרה להגיע לקייפ טאון. החצייה שלהן את הסהרה הייתה הראשונה אי פעם עם אופנוע. ושוב – הן עשו את זה עם סירת צד! בלי יכולת לנווט מלבד הסתמכות על רוג'ומים פזורים בחול. משם תרזה ופלורנס המשיכו לקונגו, טנזניה ולבסוף דרום אפריקה. סיפור מסע על התמודדות עם תקלות מכניות, סכנות ואתגרים שפשוט מעורר השראה. 

 


סרטים


 

Easy Rider \ אדם בעקבות גורלו – 1969, פיטר פונדה.

Sony pictures

נכון, מדובר בסרט קאלט ידוע. ונכון, אין ממש עלילה. אבל יש אחלה סאונדטראק והרבה וייבס טובים. הסרט מספר על שני היפים על הארלים שמרוויחים כמה בוכטות בעסקת סמים ומחליטים לעשות טיול דרך ארצות הברית במסע חיפוש רוחני. הם פוגשים כל מיני דמויות לאורך הדרך, מעשנים הרבה סמים, ונראים מגניב מאוד תוך כדי. פסקול הסרט, השיר Born To Be Wild בביצוע של Steppenwolf נהיה המנון אופנועני, יש סיבה שהסרט הפך לקלאסיקה. פונדה כתב את הסרט ושיחק את התפקיד הראשי ובנוסף תכנן את האופנוע 'קפטן אמריקה', אייקון עיצובי.

 

The World's Fastest Indian \ החלום המהיר בעולם – 2005, אנתוני הופקינס.

Magnolia Pictures

שחזור של סיפורו האמיתי של ניו זילנדי בשם ברט מונרו, אנדרדוג שכנגד כל הסיכויים הצליח לשבור את שיא העולם לאופנוע המהיר ביותר מתחת ל-1,000 סמ"ק. בגיל 68, על אופנוע אינדיאן בן 47 מונרו הצליח לקבוע שיא עולם במשטחי המלח של בונוויל, יוטה – שיא עולם שהחזיק מאז 1967 ועד היום! סרט על אגדה אמיתית שחובה לראות. אנתוני הופקינס מגלם את דמותו של מונרו בקסם רב ומייצר כמה רגעים בלתי נשכחים.

 

Race to Dakar – Long Way Round, Long Way Down

Ewan McGregor

אז נכון, יש לשחקן יואן מקגרגור ולצ'רלי בורמן צוותי גיבוי לאורך כל המסעות – סביב העולם, מסקוטלנד לדרום אפריקה, מדרום לצפון אפריקה. אז נכון, יש להם אופנועים ספייר במשאית שעוקבת אחריהם לכל מקום. ונכון שהם עשו את Long Way Up על אופנועי הארלי דוידסון LiveWire חשמליים – דבר שהוא כנראה עדיין רחוק מאוד מלהיות ריאלי עבור מי שאין לו רכב ליווי… אבל בעיני עדיין מדבר בסדרות כיפיות. פשוט כיפיות. העובדה שהשניים מצולמים על ידי צוות צלמים לאורך כל הדרך מאפשר להבין טוב יותר את החוויה של מסע סביב העולם. במיוחד מרתקת הסדרה של צ'רלי בורמן על המרוץ לדאקר. חודשים של הכנות, אימונים, תקציבים, אישורים – ושבועיים של המרוץ הכי אייקוני בעולם האופנוענות. 

 

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

3 תגובות ל המלצה: ספרים וסרטים בנושא מסעות אופנועים

    • ואם הזכרת, אז גם "סוף העולם שמאלה" של סיגל גבע.

  1. איפה אפשר להשיג את הספרים האלו?
    באמזון הספר One Man Caravan עולה 120 דולר+49 משלוח!!!!!!!!!!!!!!!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל